Rakentelen Ladaan Megaa ja tarkoitus on ottaa kampiakselin asento vr-anturilla joka sattumoisin on tuossa 1700 koneessa vakiona. Vedän vr-signaalin suoraan Megalle ja ohjaan hukkakipinää suoraan eli mitään EDIS tms. palikoita ei järjestelmään tule.
Alla kuva Ladan alkuperäisestä hihnapyörästä joka kampiakselin päässä pyörii.
https://plus.google.com/photos/11528477 ... 7595970239
Kysymys kuuluu että saako tuollaisesta luettua suoraan tuota vr-signaalia koska hampaat ovat käytännössä todella leveitä tasoja joissa vr-signaali ei muutu miksikään? Nythän tuo signaalimuutos tulee vai noiden monttujen kohdalla eli käytännössä kysessä on ikäänkuin "negatiivinen" hammasratas. Lieneekö tuolla mitään väliä?
Erikoisempi trikkeripyörä
Moderator: Masi_K
Re: Erikoisempi trikkeripyörä
Signaalin toki saa luettua, mutta kyseiselle hammassekvenssille ei ole MS ohjaimessa tukea.
Re: Erikoisempi trikkeripyörä
No, eipä siinä auta muuta kuin sovittaa esim. 36-1 pyörä tuohon kehälle. Keskittää sorvissa ja hitsaa tuolta kehältä.Benkku wrote:Signaalin toki saa luettua, mutta kyseiselle hammassekvenssille ei ole MS ohjaimessa tukea.
Tuli muuten mieleen että eipä tuo alkuperäisen vr-anturin kulmakaan ollut oikea...
Re: Erikoisempi trikkeripyörä
Mulla on latukkarojekti menossa myös ja tuosta 5+2 -pyörästä saa 6-1 -pyörän kun hitsaa tuon loviparin umpeen. Jos mega ei hoksaa noin kapeaa lovea niin jyrsii leveämmäksi ne muut, mutta luulis huomaavan ainakin induktiivisella anturilla.
36-1 löytyy kyllä itseltäkin...
36-1 löytyy kyllä itseltäkin...
Re: Erikoisempi trikkeripyörä
Jep migillä täyteen ne vierekkäiset kolot ni toimii, omani tosin oli hall anturilla honeywel sopii suoraan ladan orkkis vr anturin kiinikkeeseen.
Re: Erikoisempi trikkeripyörä
No joo, tuostahan saa 6-1 pyörän kun hitsaa nuo kaksi koloa umpeen. Jotenkin näytti hullulta koska hampaat ovatkin koloja mutta mitäpä se haittaa sillä vr-anturi saa tuosta samanlaisen pulssin. Saattaa olla käänteinen mutta nollakohta on silti hampaan reunassa eli pelaa.j-k wrote:Mulla on latukkarojekti menossa myös ja tuosta 5+2 -pyörästä saa 6-1 -pyörän kun hitsaa tuon loviparin umpeen. Jos mega ei hoksaa noin kapeaa lovea niin jyrsii leveämmäksi ne muut, mutta luulis huomaavan ainakin induktiivisella anturilla.
36-1 löytyy kyllä itseltäkin...
Teetko itse ediksellä kun olet hankkinut 36-1 pyörän?
Re: Erikoisempi trikkeripyörä
Laitan hallilla ja annan megan hoitaa sytkän kun saa bensat toimimaan, sen aikaa saa olla omalla jakajallaan. 36-1 tuli hommattua aikanaan muuhun rojektiin, kattoo nyt kummalla ajoitus hoidetaan. 2105:ssa on Nivan 1,7 pata, mutta koitan etsiä 4-pisteruutan myöhemmin. Ensin koitetaan saada toimimaan 1-pisteellä. Nyt kaasari ja jakaja kärjillä.
Re: Erikoisempi trikkeripyörä
Muistaakseni Ms3:ssa olisi ollut tuki "additional tooth" pyörille eli puuttuvan sijasta olisikin 1 enemmän.
Re: Erikoisempi trikkeripyörä
Sain vihdoin kasaan latukan ruisku- ja sytkävärkit ja ajattelin kasata sen ensin toimimaan GM:n omalla modulilla EFI-4 ja laitan kaapeliin adapterin megalle joten jos oma moduli sammuu niin päikseen vaihtamalla matka jatkuu. Orkkis hammaspyörä käy kun käyttää ladan omaa sytkämodulia... Tietty jos on omat kivet lankulla niin sitten pitää kiekkoa muokata.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#gmdis
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#gmdis