
mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Moderator: Masi_K
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Taitaakin nuo penkitys hommat jäädä tältä erää KEP(madeinusa)stage 2 kytkin luistaa vääntöä siis varsin mukavasti 

Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Taas jatkuu kytkimessä ei vikaa kytkimessä öljyä/pensaa(menee pensa läpi alakertaan). Lampda anturi oli rikki eli käy tosi rikkaalla(mut lähtee täys kaasulla todella hyvin). Nyt lampda säätöä koklattu kerran rötää ja paukkuu mut täys kaasu pelaa hyvin. Tarvii jatkaa säätämistä aika paljo puuhaa mut jos vaik nyt tulis tosta säädöstä jotain kun lampda näyttää oikein. Toivottavasti ei oo kanget viel solmussa 

Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Taas poltettu pensaa 30 litraa huh huh mut nyt rupee vähän jo pensa kartta paraneen(ei oo ihan koko aikaa seokset siäl afr 10.jotain) ja huiputkin koitettu nopeus mittarin neula kiinni stoppari neulan toisel puolel 

Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
nonniin nyt ois kartta jonkun lainen mutta pari juttua ihmetyttää. kun ajaa normaalisti ja pikkusen kun vedättää niin käväsee aina laihalla pienen aikaa ???(ei tunnu oikeen mikään auttavan) ja tasakaasulla kun ajaa 80kmh tai sataa niin aina menee afr kymppiin??? ja moottori jarrussa on kans aina kympissä??? minkäköhän moinen käyrä siihen tps kihhdytys rikastukseen pitäisi tehdä(nyt vain suora viiva) ja tyhjäkäynti on myös tosi paksulla aina 11 ja jotain eikä meinaa mennä laihemmalle(muutakun välillä kun käynnistää niin pysyy hetken hyvänä)???? apua kiitos
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Pistäppä logia ja asetustiedosto, niin näkee pikkasen tutkia enemmän.
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
nyt selvis ehkä jotain luskelin noita ilmotuksia ai että tyhjäkäynti pitäis saada ve kartalla arvoksi 30-50 mulla nyt 2 elisiis reg fueli arvoa paljon pienemmäksi ja säätö uusiks...vai ehkä luulisin ekaakertaa 

Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
aaaarg kauhee homma nyt vähä parempi mut silti kipuaa laihalle semmonen kohta ku kiihdyttää ihanku ei kiihytys pumppu toimi muutaku sitku ahtaa. akku jännite maks 13v onkohan laturi kaputt vanha laturi jostain 70luvulta...hyvin lähtee mutta...onkohan toi jotenkin liian kiree kone ettei tomis oikeen sen takia 48läppärungot,kevyt vauhtis,74mmisku,katunokka,isoreikä kannet...
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Noniin homma jatkuu aina vaan paranee
mutta eilen hajosi yksi uusi tarvike suutin ykkösen suutin jäi auki jee jee meinasin ensin et meni tulppa mutta kyllähän se sit selvis et mikä on nyt rikki...luulisin et se on joskus aiemminkin jäänyt vuotaan kun on pyörittänyt vähä vaikeen laisesti silloin tällöin...oon vaan aatellu et se on vaan jotain sellasta että säädöt ollu jotenki metässä(kylmä käynnistys liian rikkaalla tai jotain) mutta jos sitten niillä uusilla ei tarvike suuttimilla rupeis rokkaamaan

Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Max power 125hp, Max torq 166nm, ahdot 0,9 bar, Max rpm6500, Autotune.fi penkissä tänään 

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 157
- Joined: Sun May 10, 2009 19:34
- Location: Mäntsälä / Sälinkää
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Onko kone täysin vakio vai puuttuuko vähän tehoja? Hyvä että kuitenkin toimii.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Niin takapyörätehoa nuo. Ei ehditty säätään yhtään, kun tuli aikaraja vastaan. Varmaan ennakkoa lisää ja muuten sipistelyä ja laihemmaksi yläpäätä, niin saa varmasti lisää.
Ilmeisesti kesti vielä kotiin asti
Ilmeisesti kesti vielä kotiin asti

Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Mootorin speksit on kaksreikä isovena kannet, joku katu nokka(ei nyt muistamikä engle), 74 vastapainokampi, paremmat veivit(kuin vakiot), 8.5 ruttu laskennallinen, 85.5 takomännät, audin 2.5tdin ahdin vnt(vnt rojut poistettu sisältä), erillinen 50mm hukkis, 48 läppärungot(cb performance), pakosarja omatekele ahdin laatikon päällä, suuttimet imusarjassa, siinähän sitä oli. Joo ei paljo keritty säätään mutta se tärkein tuli lappua katsastus sedälle
. Joo kotia pääsin hienosti joskin nykien kun ei pystyny matkalla säätään oli tosi paksulla afr 10 jotain nykii tasakaasu ajossa aika paljon(ainii eikä käyny tyhjäkäyntiä takas ajellessa). Tänään vähän korjailin tasakaasu ajo ei nyi enää, mutta taas tuli se että vetää laihalle kun kuormittaa isolla vaihteella pienillä kierroksilla. Ihan niinku kiihdytys rikastus tulis niiku jäljessä???noh kai se jossain vaiheessa selkiää
i hope säätöä säätöä säätöä... mut olihan se hienoa ajaa sateella penkkiin kun kolmosella sutii kaasusta 



Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Penkissä paikassa Autotune.fi
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Sulla kartan alkupää ylhäällä laihalla muistaakseni. Nosta ylöspäin niin ei mee laihalle pikkukierroksilla.
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Niin ja nokka akseli on w-120 engle. Engle W120 is a Hot Street VW Bug camshaft grind is designed for 1.1 or 1.25 rockers, and it's specs are .397" Cam Lift, .435" Valve Lift (1.1 Rockers), 294 degrees of advertised duration, and 253 degrees of duration at .050", on a 108 Lobe Center.
WIth more duration and slightly more lift than it's little brother the W110, this cam is designed to give more power at the top end while sacrificing low end. You can not use this with a stock carburetor, it will barely idle well with dual 1bbls or a centermount 2bbls. You really need at least dual 2bbls of carb for this cam to behave at idle and under 1500 RPM.
This cam really needs some port work and/or larger displacement to work properly. Expect a powerband of 2000-6000 RPMs, the more headwork and carburetion the better the low end will be. If you use 1.25 rockers, you will extend the top end to 6300 or so.
Dual springs are required with 1.1s or 1.25 rockers. Use a compression ratio of 8.75-9.5:
Ja 1.25 keinut laitoin just tilaten
WIth more duration and slightly more lift than it's little brother the W110, this cam is designed to give more power at the top end while sacrificing low end. You can not use this with a stock carburetor, it will barely idle well with dual 1bbls or a centermount 2bbls. You really need at least dual 2bbls of carb for this cam to behave at idle and under 1500 RPM.
This cam really needs some port work and/or larger displacement to work properly. Expect a powerband of 2000-6000 RPMs, the more headwork and carburetion the better the low end will be. If you use 1.25 rockers, you will extend the top end to 6300 or so.
Dual springs are required with 1.1s or 1.25 rockers. Use a compression ratio of 8.75-9.5:
Ja 1.25 keinut laitoin just tilaten

Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
ja taas löyty uusia omia kämmejä alipaine megalle otettu kaasuläppien väärältä puolelta vaikutti aika paljon kun muutti sinne oikeelle puolelle
eihän sitä ny kaikki asiat mieleen tuu...ainakaan aina...ja jos tulis niin siitähän vois tulla ressiä...keinuja odotellessa ja ainii kytkin hajos...

Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
ja nyt tuli lisää ongelmia ostin miniläppärin noh yhteyttähän sillä ei saa tunerstudio herjaa jotain invalid data from... tunistaa kyllä megan mutta jokin mättää(test port ei toimi mutta sillä auto detectillä löytää jotain com3sta) toisella läppärillä toimii kyllä samoilla spekseillä mitä v....tua erona on winxp ja win7
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Seiskassa ajurit pitää ajaa ja asentaa. Yhteysprotokollassa eroa, en tiedä mitä.
FTDI:n ajurit yleensä rokkaa.
FTDI:n ajurit yleensä rokkaa.
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
ja eipä kyllä enään toimi toi toinenkaa v.....u näköjään hukkaa noi com portti asetukset ku sammuttaa tai jotain...ostetaan oikeesti tomiva välijohto usb to rs232 toi halpis kiina johto toimiikin vaan silloin tällöin....tai jotain
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
noniiiiin nyt sain yhteydet toimimaan jee laitoin usb to serial johdon mukana tulleen oman ajurin ja pelaa
ja muuttelin karttaa rikkaammalle siitä alku päästä sekin ois nyt hyvä mut se tasakaasu ajo häirii vieläkin afr 10-11 noh kai se sieltä sit joskus tulee ku vaan säätää säätää säätää ja säätää
ja pitävän kytkimen ku viel laittaa


Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
joo siis sain yhteyden toimiin nyt kun kone ollut pois päältä eipä toimi enää ftdi ajuri on sisällä device status= this dewice is working properly mut ei pelaa ei eie eie iei e iei mitä teen???
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
joo o noh nyt nyt utumbu säätö läppäris ja ei osaa ei kaverilla läppäri hoidossa ja yks mega 9voltin patterilla mukana luulis jotain selviivän
ja nyt ahdin hx40kiina kopio ahtoputket tulossa 3 tuumaa ja siinähän ne muutokset ja ilman pakoputkea tullaan BOXER SPEEDDAYHYN RÄYSKÄLÄÄN KAIKKI SINNE KATTELEEN VOI OLLA OIKEESTIKIN LÄHTEVIÄ VEHKEITÄ PAIKALLA 30.8-1.9.2013 KAIKKI SINNE 


Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
LAUANTAINA KANTSII TULLA SILLOIN KIIHDYTYTYSTÄ....ÄÄ....ÄÄ..ÄÄ...
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Joo ei tarvinnu mennä räyskälään kuplalla perjantai illal klo 24.15 pieni lenkki vähän purnista ym ym tulos kolme kiertokankee leikkas kiinni kampuraan jee jee ö paineet oli ok huomena jos halkasis olihan se jo aikaki
melkein kesti lumien tuloon mut jos oikeen puristais niin ehkä ennen lumia vielä mut ubuntu toimii nyt välikaapeli oli shittiä nyt pelaa 


Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Auki on ja palasina yhenkangen liuskat päällekäin(ja kanki sinisenä alpäästä) muut kangen laakerit ihan loppu. Olihan siel parikertaa pensaa paljon öljynseassa ja yks suutin jäi kerran auki että eiköhän ne hommansa hoitanut
ja onhan toi lohkokin koneistettava viimenen runkolaakeri taas vaihteeks uponnu "tina"lohkoon kun ei millään raaskis viel ostaa tonnilla oikeesti alumiinista lohkoa.

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 157
- Joined: Sun May 10, 2009 19:34
- Location: Mäntsälä / Sälinkää
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Mistähän leikkaaminen mahtaa johtua?
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Luulisin että leikkaaminen johtui 2 kertaa bensat öljyn seassa kylmä rikastus oli liian isolla("öljyä" tuli ulos koneesta noin 8litraa
) ja yhen kerran hajosi tarvike suutin jäi auki ja ajoin sillä noin 2km. Liuskat oli myös litistyneet ja pursunneet kangen välistä ulos. Eiköhän tossa oo jo laakeri vaurioon jo tarpeeksi syitä
+ kaikkee muuta säätö räpellystä vähä kuumanakin kävi ainakin kerran kun tulpasta suli kärki pois...


Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Nonniin taas ois moottori kasattu nyt ois nokkana tcs-30(tehoalue 4000-8000 röhkii aika kivasti tyhjäkäynnillä,1.25 keinut(nostoa en mitannu mut riitävästi
),holsetin kopio ahdin hx40 pienimmällä pakopesällä mitä saa kuulemma (tolle pako puolen siipipyörälle). Elikkä taas jatkuu säätely hommat...saas nähä saanko toimiin 1bar ahtaa jo mut ei oikeen oo viel kulkua...

Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Taas jatkuu kiekkamittari modi tehty joka toimii ja launtsi myös tehty ja sekin ainakin jotenki toimii...tiedä sitten ennenku pääsee ajamaan... ja suuret kiitokset autotunen janille osista ja ikuisesta takuusta ja hyvästä palvelusta tänks ☺
Re: mega 1 v2.2 partcon sarja(kipinöitä ei tuu!!!)
Riverside Timers
09.07.2016/14:14
ET : 14,219 s
SP : 153,78 kmh
RT : 2,174 s
60ft: 2,008 s
330ft: 5,963 s
660ft: 9,138 s
990ft: 11,806 s
09.07.2016/14:14
ET : 14,219 s
SP : 153,78 kmh
RT : 2,174 s
60ft: 2,008 s
330ft: 5,963 s
660ft: 9,138 s
990ft: 11,806 s