BOB 2.9i 24V V6 + Mega

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

BOB 2.9i 24V V6 + Mega

Post by NiceMan »

Tuolainen Fordin kone pitäisi Megattaa, Kaverilla on Ms2 2.2 valmiina niin pitääköhän sitä modata paljonkin tai vaihtoehto olisi hankkia MS3+MS3X .
Koneessa on Edis joten sitä voisi hyödyntää joten ei pitäisi olla paha rasti ollenkaan.

Olen vain nähnyt tuo ms2 2.2 vilkaisulla.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: BOB 2.9i 24V V6 + Mega

Post by Höylä »

NiceMan wrote:Tuolainen Fordin kone pitäisi Megattaa, Kaverilla on Ms2 2.2 valmiina niin pitääköhän sitä modata paljonkin tai vaihtoehto olisi hankkia MS3+MS3X .
Koneessa on Edis joten sitä voisi hyödyntää joten ei pitäisi olla paha rasti ollenkaan.

Olen vain nähnyt tuo ms2 2.2 vilkaisulla.
mulla on kokemusta muutaman tuollaisen bob koneen ja megan yhdistelmästä (monta MS1 ja yksi MS2 projektia nyt meneillään), joten ota yhteyttä, jos tulee jotain kysyttävää...

muuten tuo on helppoa, kuin heinänteko... fordin omat anturit ja muut hilut toimii ihan kiltisti megan kanssa yhteen, bias vastuksen joutuu megassa vaihtamaan suuremmaksi veden ja ilman lämmöille, ja normaali edis modi niin siinä pitäis olla megan "modit"
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: BOB 2.9i 24V V6 + Mega

Post by NiceMan »

On minulla omassa projektissa ms3+ms3x+knock module ja moottori käy =)
Aamulla vähän kiireessä kirjoitin eli ajatus oli tai piti olla että lähteekö ms2 2.2 levyllä tekemään vai hommaako suoraan ms3+ms3x jonka itse varmaankin laittaisin mutta keverilla on jo tuo 2.2 olemassa tosin en tiedä mitä sisältää kun käyttämätön peli ja joku kasanut...

Eli yksi ajatus olisiko mitään iloa jos suoraan tekisi täys sek.ohjauksen eli jättäisi edisin pois...
Edisillä se varmaan helpoin on ja onko tuossa koneessa sitten iloa...
Moottori menee Consuliin, BOB:n perään tulee manuaaliaski.
Peltisarjat yritän saada kaverin teettämään/hankkimaan tuohon valurautaisten tilalle.
Imupuolellta läppäkotelosta suodattimelle tehdään itse ja onkohan tuohon saatavilla parempaa läppäkoteloa vai voisiko toisioläppää suurentaa?
Se muuttuva imusarjaläppä tarkoitus yrittää pitää käytössä jos suinkin mahdollista.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: BOB 2.9i 24V V6 + Mega

Post by Höylä »

NiceMan wrote: Se muuttuva imusarjaläppä tarkoitus yrittää pitää käytössä jos suinkin mahdollista.
me ollaan aina lukittu se "perhosläppä" auki asentoon nipparilla, kun ei siitä mitään iloa kuitenkaan ole (alakierroksilla ei tunnu mitään vaikutusta olevan, onko auki vai kiinni ja yläkierroksilla vain ahistaa, jos on kiinni...) on siis niin turha keksintö taas, kuin vain voi olla :D

en oikein usko, että niissä vakio valupakosarjoissa mitään vikaa on, kerran ihan muuten vakio koneesta penkittää aina sen n. +35 hp tehtaan ecuun verrattuna, vaikka säätäminen onkin tehty lähinnä perstuntumalla :roll: hyvä kone jossa tuntuu olevan potentiaalia ihan kivasti... ja nämä siis MS1 prossuisella megalla :wink: nyt olis tarkoitus kokeilla tosiaan yhteen koneeseen MS2 prossuista megaa, kun siinä saa tuplasuutin jutut paremmin rakenneltua (vakiot + n. 760 cc/min suuttimet), tulee tuohon kaveriksi vielä joku "remmiturbokin", että ei me sentään ihan vaparia syötetä noilla suuttimilla :P
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Post Reply