Megan säätämisestä

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Matzu
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:23

Megan säätämisestä

Post by Matzu »

Nonniin, löytyykö täältä yhtään mega ex-perttiä jostain helsinki-lahti välillä? Täällä yksinäinen Audi 2.2 10vt & Megaextra kaipaisi osaavalta säätäjältä kunnon asetuksia! Tämä siis siksi, että en itse vielä osaa säätää megaa, saati omista läppäriä, niin se on multa mahdoton homma.
Purkissa _pitäisi_ olla ohjelma sisällä, jolla moottori toimi edellisessä autossa. Megan mulle asensi Kalsi, joka samalla testasi että kaikki pelittää, mutta Kalsin ollessa paikalla, ei autoa saatu viimeisteltyä, ja esim säätäminen jäi kokonaan väliin. Joten jos löytyy kivoja immeisiä, niin olisin hyvin kiitollinen, ja tarjoon pullakahvit jos joku tänne vaivautuu megaani säätämään.

Helsinki - Mäntsälä ~61.2km
Lahti - Mäntsälä ~44.2km
Järvenpää - Mäntsälä ~27,9km
Inari - Mäntsälä ~1082,0 km

Toinen mahdollisuus olis, jos auto toimii tuolla sisällä olevalla ohjelmalla, niin tarkoituksena on tulla eurocruisingeihin ens perjantaina, joten sielläkin vois säätää sitten.

Kiitos.
Matzu
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:23

Post by Matzu »

55 luettua kertaa, eikä kukaan ole vaivautunut vastaamaan :(
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

No vastataan:

En ole lähimailtakaan. Happy?
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Vastataan:
Auton säätäminen on sen verran iso homma tehdä hyvin, että siihen menee viikonloppu, tarvii analysaattorit raahata mukaan, pullapalkalla sitä ei tee kukaan eikä ainakaan missään kruisingeissa. En halua kuulostaa ilkeältä, mutta tuntuu että sulla on hieman väärä käsitys hommasta.
Aleksi
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Thu Jul 14, 2005 15:58

Post by Aleksi »

Eikös tuo mega osteta ihan siksi että se on harrastus joka vie aikaa...
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Joo ja saa itse tehdä. Sen takia on erikseen valmiit sarjat ja pajat jotka virittävät ne valmiiksi avaimet käteen.
PE-LE
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 151
Joined: Sat Mar 26, 2005 11:59
Location: Lahti

Post by PE-LE »

olen harrastellut vanhempien autojen kanssa kohta 20 vuotta rakennellen omiin ja kavereiden autoihin kaikenlaista,,,enemmän tai vähemmän tarpeellista,,tai järkevää...
toisinaan on jäänyt ne kahvit juomatta ja pullatkin syömättä, muttei se haittaa, en harrasta tehdäkseni bisnestä,

omasta mielestäni toista harrastajaa pitäisi auttaa harrastus pohjalta,, tottakai löytyy liikkeitä jotka säätävät auton 45-55--)) euron tuntihinnalla, itselläni on harvoin varaaa käyttää ammattilaista ,,toisaalta tuo säätö voi olla niin suuritöinen ettei se ihan äkkiä hoidu,
ellei sinulla ole läppäriä käytössä ,kannattaisi mielestäni sellainen hommata,,tuossahan menee puolet koko megaruutta ideasta hukkaan ellet pysty itse säätämään ,,tuohon säätelyyn kelpaa vanhempikin romu, hommaa sellaisen mihin saa autosta invertterillä virtaa tai suoraan 12volttinen, yleensä vanhoista läppäreistä on akut paskana,
Ridge
Megasquirttaaja
Posts: 99
Joined: Sun Mar 06, 2005 19:09
Location: Karstula

Post by Ridge »

Niinhän niistä tuntuu olevan. Sain pilkkahintaan kaksi läppärii toisessa akku kestää 10min hyvällä tuurilla ja toisessa 10 sek aina. Niin kuinkahan läppärit pelittää inventterillä ja kuinka tehokas inventterin pitäs olla?
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Hyvinhän tuo invertterillä tuntui toimivan. Oma on 300W, mutta pienempikin riittänee. Riippuu ihan läppärin virrankulutuksesta.

Ainut ongelma mikä esiintyy on että ilman akkua, tai tosi huonolla akulla ei voi autoa käynnistää niin että läppäri pysyisi käynnissä. Mutta jos akku kestää edes hetken, niin tuo ei haittaa.
Matzu
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:23

Post by Matzu »

Läppäri on nyt hommattu, mega asennettu extroineen, ja urli megan asetuksiin löytyy http://koti.msoynet.com/ruusunenmsoy/au ... ga/mc1.msq tuosta. Tyhjäkäynnillä seosmittari on 4 pistettä vaille täydet punaiset, 2000rpm 4 pistettä vaille täydet punaiset, mutta yli 2700rpm ei saa kiertämääm. Auto käy kyllä tasaisesti tyhjäkäyntiä, ja tuota 2000rpm. (Jos ei lasketa nakuttavia hydr. nostajia) Mistä pitäisi lähteä liikkeelle?

Edit: Autona 2.2litrainen 5cyl 10v ahdettu audi, jossa S4:sen suuttimet (oisko joku 350cc@3bar?) Säädettävä bensanpaine joka yrittää pysyä noin 3bar paikkeilla.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Luet tuon Megamanualin suomenkielisen version läpi muutamaan kertaan.
http://www.finsquirt.net/manual/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
Kohta 5 käsittelee säätämistä.

Sitten tuolta http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
Extra versiota koskevat muutokset.

Oiskos tässä alkuun, ite en ole päässyt pitemmälle.
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Kaikesta päätellen käytät virranjakajaa ja yllättävän vanhaa koodiversiota (022i6) uudeksi asennukseksi. Oletkos katsonut ihan sellaiset mekaaniset asiat, kuten että virranjakajan pyörijä on sopivassa asennossa kaikille käytetyille ennakoille. Voit kokeilla laittaa ennakoksi esim kiinteät 20astetta kartan käyttämisen sijasta ja kokeilla auttoiko. Ajoituslampulla näkee myös hyvin, että alkaako kipinät puuttua tai sinkoilla väärille tulpille.
Tuo 4 pistettä vajaa täydet punaiset ei kyllä kerro yhtään mitään minulle. Lambdakorjaus oli kuitenkin aktivoitu (tarkoituksella?) ja konetyypiksi ilmoitti oddfire mikä on varmaankin väärin.
Post Reply