Speksit:
partcon Ms1 v2.2, 029y4.
Modit:
-VAG cop puolille 5v pull up-kytkentä 2N2905A trankuilla, niille otettu 5 volttia r23 ja r24 oikeasta päästä, sytkälähdöissä on 1Kohm vastukset, puolille lähtevät sytkälähdöt ovat erillisellä db15 liittimellä.
-Autotune VR-muunninpiiri kampparin anturille, VR+ ja VR- tulevat erillisellä db15 liittimellä, muunninpiirin ja opton 5v otettu r11 yläpäästä, muunninpiiriltä signaali XG1:seen, muunninpiirin maa D3 alapäähän.
-Second trigger on hall-anturi nokalla, toistin levyllä olevan opton kytkiksen, sille on 5v otettu r27 oikeasta päästä, 12v D9 oikeasta päästä, maa D2 alapäästä, signaali tähän tulee erillisellä db15 liittimellä, ja lähtevä signaali prossun pinniin 11.
Syttylähdöt on laitettu sytytysjärjestyksen mukaan.
Löysin ohjeen Turbobricks:n sivuilta samanlaiselle moottorille, ja laitoin nokan triggerin samassa suhteessa kampparin triggeriin, ja asetukset ohjeiden mukaan myös.
Ongelma on seuraavanlainen: Kone lähti käyntiin ekalla yrittämällä, mutta vain sylintereillä 2 ja 4, sylinterit 1,3 ja 5 ei vaikuta käyntiin kun nyppii cop puolien liittimiä irti. Irto-tulpalla kokeiltuna sylinteri 1 kyllä antaa kipinää, mutta 3 ja 5 ei.. Testi-ledillä esim. puolan nro 5 liittimestä kokeiltuna, ledi välähtää startatessa, ja jää sitten palamaan, kun taas toimivissa sylintereissä ledi vilkkuu, eli puolia liipaistaan kaiketi niinku kuuluiskin..
Suuttimet on ryhmitetty niin, että sylinterit 1, 2 ja 3 ovat pankissa 1 ja sylinterit 4 ja 5 pankissa 2.
Vamma varmasti on boksissa, mutta avautuuko kellekkään hyviä vaihtoehtoja tai arvauksia että mikä kaikki vois olla poskellaan?
Kiitos taas jo etukäteen ratkaisevasta avusta ja vinkeistä
