Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?
Moderator: Masi_K
Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?
Eli tarvisin hieman selvitystä kuinka saan tuon onnistumaan MS1:ssä. Extra koodi 029y4. Hybrid alpha-n tullaan käyttämään ahdetusssa koneessa niin jotenkin kuvittelisin sytkän toimivan MAPin perusteella paremmin. Rajun nokan takia speed density ei toimi hyvin.
Tällaista nyt löysin aiheeseen liittyen:
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=23809
http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?t=24086
Voiko noita ohjeita käyttää suoraan? Tuossa nyt puhuttiin hires koodista välillä niin en oikein pysynyt kärryillä että onko mahdollista muokata tuota extra koodia tuolla tavoin.
Tällaista nyt löysin aiheeseen liittyen:
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=23809
http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?t=24086
Voiko noita ohjeita käyttää suoraan? Tuossa nyt puhuttiin hires koodista välillä niin en oikein pysynyt kärryillä että onko mahdollista muokata tuota extra koodia tuolla tavoin.
Niin siis onhan se MAP mukana ainakin PW:n laskennassa (http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... htm#AdvSet, mutta eipä tainnut olla mukana sytytysennakon kartassa - ainakaan ms1:ssä. MS2:ssa tilanne onkin eri.
Eli kumpaakohan tapaa nyt lähtisi käyttämään tuolla sytkällä, map vai tps karttaa? Koneella ei ole vielä ajettu että ei aivan tiedä miten se käyttäytyy, mutta map on tyhjäkäynnillä 80kpa luokkaa. Kyllähän se map kartta tuntuisi loogisemmalta ainakin ahtojen puolella. Aika isoja kompromisseja täytynee tehdä kun ennakoita säätää jos pelkällä tps:llä mennään
En ole kokeillut, mutta todennäköisesti tuo linkeissä esitetty modi toimii likimain suoraan myös 029y-koodissa. Ei muuta kuin kokeilemaan 
Itse olen tähän asti tyytynyt käyttämään sytkäkarttaakin TPS-pohjaisena, mutta kyseessä on ollut aika kevyesti ahdettu kone, joten ennakoita ei ole tarvinnut pudottaa pahasti vaparin arvoista. Isommilla ahdoilla kannattanee ehdottomasti siirtyä MAP-pohjaiseen ennakonsäätöön.

Itse olen tähän asti tyytynyt käyttämään sytkäkarttaakin TPS-pohjaisena, mutta kyseessä on ollut aika kevyesti ahdettu kone, joten ennakoita ei ole tarvinnut pudottaa pahasti vaparin arvoista. Isommilla ahdoilla kannattanee ehdottomasti siirtyä MAP-pohjaiseen ennakonsäätöön.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Kai sitä pitää kokeilla. Toivottavasti en saa koko koodia solmuun. Eli tuota koodia muokataan ja sitten ladataan koodi uudestaan megaan(download.bat). Vai?
Tuollainen topic löyty:
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 90&t=23816
Eli tällästä:
In the source code look for "STTABLELOOKUP:" This is the spark table lookup section.
At the SD_ALPHa_N: it checks if your in alpha-n mode. If it is, then it does
lda tps
sta kpa_n
You could simply change it to:
lda kpa
sta kpa_n
Tämä ilmeisesti toimii, mutta megatune tarvii vielä saada ymmärtämään muutoksia, mikä pitäisi onnistua näin:
I did the mod and it works. But it required something else to do also:
So on page 3:
#elif ALPHA_N
; tpsBins3 = array, U08, 156, [ 12], "TPS", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
mapBins3 = array, U08, 156,[ 12], "kPa", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
and under
table = sparkTbl, sparkMap, "Ignition Advance Main Table", 3
#elif ALPHA_N
; yBins = tpsBins3, tpsADC
yBins = mapBins3, map
Eli näillä tiedoilla mennään. Ei nyt aivan selkeää kuvaa ole että mistä tiedostoista nuo löytyy ja millä niitä muokataan. Mutta yritetään...
Tuollainen topic löyty:
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 90&t=23816
Eli tällästä:
In the source code look for "STTABLELOOKUP:" This is the spark table lookup section.
At the SD_ALPHa_N: it checks if your in alpha-n mode. If it is, then it does
lda tps
sta kpa_n
You could simply change it to:
lda kpa
sta kpa_n
Tämä ilmeisesti toimii, mutta megatune tarvii vielä saada ymmärtämään muutoksia, mikä pitäisi onnistua näin:
I did the mod and it works. But it required something else to do also:
So on page 3:
#elif ALPHA_N
; tpsBins3 = array, U08, 156, [ 12], "TPS", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
mapBins3 = array, U08, 156,[ 12], "kPa", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
and under
table = sparkTbl, sparkMap, "Ignition Advance Main Table", 3
#elif ALPHA_N
; yBins = tpsBins3, tpsADC
yBins = mapBins3, map
Eli näillä tiedoilla mennään. Ei nyt aivan selkeää kuvaa ole että mistä tiedostoista nuo löytyy ja millä niitä muokataan. Mutta yritetään...
Ei nyt aivan selkeää kuvaa ole että mistä tiedostoista nuo löytyy ja millä niitä muokataan. Mutta yritetään...
Tuolla asiasta:
(vaatinee kirjautumisen)
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
The mod..
In msns-extra.ini:
#elif ALPHA_N
;tpsBins3 = array, U08, 156, [ 12], "TPS", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
mapBins3 = array, U08, 156, [ 12], "kPa", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
#elif ALPHA_N
;yBins = tpsBins3, tpsADC
yBins = mapBins3, map
In msns-extra.asm:
***************************************************************************
STTABLELOOKUP:
; First, determine if in Speed-density or Alpha-N mode. If in Alpha-N
; mode, then replace the variable "kpa" with the contents of "tps".
; This will not break anything, since this check is performed again when
; multiplying MAP against the enrichments, and the SCI version of the
; variable is MAP, not kpa
lda feature9_f
bit #MassAirFlwb
beq SD_ALPHa_N ; Are we using a MAF on pin X7?
lda o2_fpadc ; Using MAF thats on pin X7
sta kpa_n
bra ST_STEP_1
SD_ALPHa_N:
lda config13_f1 ; Check if in speed-density or
; Aplha-N mode
bit #$04 ; Use BIT instead of brset because
; outside of zero-page
beq Kpa_n_Kpa ; Branch if the bit is clear
lda kpa ; Alpha_N Mode
sta kpa_n ; Added so as KPa can be used
; elsewhere in code
bra ST_STEP_1
Kpa_n_Kpa: ; Speed Den Mode
lda kpa
sta kpa_n ; Added so as KPa can be used
Re: Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?
Vanha ketju, mutta sama aihe. Eli tuli yritettyä tehdä tuo samainen muutos hr11c2 koodille. Tunerstudiossa tuo sytkä muuttu kyllä map pohjaseksi, mutta kun luon tuon uuden .s19 tiedoston niin tulee teksti "error in assembly, error 14 writing .LST or .MAP file - check disk space." Tuota koodia nyt ei sitten varmaan kannata päivittää tuolle megalle vai?
Re: Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?
No ei kyllä viallista koodia kannata päivittää. Niin ja mapin perusteella sytkä kyllä ehdottomasti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?
Tein kanssa nuo muutokset ja muuten tuntuis toimivan mutta jostain syystä mega pistää ennakot alemmalta ruudulta ku mitä map on. 4bar map valittu sekä tunerstudion asetuksista että engine constants välilehdestä. läppärillä näyttää map arvon oikein ja sytkä kartassa pallukka seuraa ruutua map arvon mukaan, mutta ennakkomittari näyttää eri arvoa joka näyttäis olevan hieman alempaa kartasta. Vähän samoin kun jos olis valittuna säätöohjelmaan oikea map mutta megan asetuksiin unohtunu 2.5bar versio.
Ahdinta koneessa ei vielä ole joten koodin modaus sinänsä tuha tässävaiheessa, mutta kaippa se joskus tulee asennettua.
edit koodina hr10
nyt lueskelin tuota ini tiedostoa ja taitaa olla että tuon muokkauksen jäljiltä mega ei osaa sytkälle käyttää muuta kuin 2.5bbar mappia.
Eli olisko tuo nyt sitten oikein jos tuon muuttais muotoon
Ahdinta koneessa ei vielä ole joten koodin modaus sinänsä tuha tässävaiheessa, mutta kaippa se joskus tulee asennettua.
edit koodina hr10
nyt lueskelin tuota ini tiedostoa ja taitaa olla että tuon muokkauksen jäljiltä mega ei osaa sytkälle käyttää muuta kuin 2.5bbar mappia.
Code: Select all
page = 3
advTable1 = array, U08, 0,[12x12], "deg", 0.352, -28.4, -10.0, 80.0, 0
rpmBins3 = array, U08, 144,[ 12], "RPM", 100.0, 0.0, 100, 25500, 0
#if SPEED_DENSITY
#if MPXH6300A
mapBins3 = array, U08, 156, [ 12], "kPa", 1.213675, 1.53, 20.0, 304.0, 0
#elif MPXH6400A
mapBins3 = array, U08, 156, [ 12], "kPa", 1.6197783, 2.147, 20.0, 400.0, 0
#else
mapBins3 = array, U08, 156,[ 12], "kPa", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
#endif
#elif AIR_FLOW_METER
afmBins3 = array, U08, 156, [12], "AFM Volts", 0.01961, 0.0, 0.0, 5.0, 2
#elif ALPHA_N
tpsBins3 = array, U08, 156, [ 12], "TPS", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
#endif
Code: Select all
#elif ALPHA_N
mapBins3 = array, U08, 156, [ 12], "kPa", 1.6197783, 2.147, 20.0, 400.0, 0
Re: Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?
Mulla kans tämä muutos tehtynä ja samantyyppistä heittoa havaittavissa. Logissa ennakonarvo vähän eri mitä kartassa "pallukan" kohalla. Heitto suurempi kartan alalaidassa ja pienenee ylöspäin mentäessä.
Muuten toimii oikein.
Muuten toimii oikein.