

Ihan pieni viritys on kyseessä vain, ei siis ole mitään ämpärin kokoisia ahtimia taikka kissan kokoisia mäntiä/veivejä asenettu moottoriin. Vaan ihan ms II ja vähän nähty alkuperäinen TOYOTA COROLLA Fx AE 92 GTI. Moottoria on päivitetty ahtimelle sopivaksi sekä asennettu AutoTurbo E sarjan ahdin sekä muutaman pientä elektroniikka viilausta on tehty asennettu tähänkin autoon.
Radion ja muut siihen liittyvät kapistukset heitin vitt… Rokki laitteena toimii pakoputkisto ja mukavasta hiljaisesta sinfoniasta vastaa kompressorin

Valitettavasti kyseiset autot sekä kyseinen tekniikka romutetaan viimeistään kilpailukäytössä. Taikka viedään Afrikkaan koviin olosuhteisiin koska ei sillä muut automerkit kestä! Olipa niin tai näin, tuskin kenellekään tarvitse erikseen mainostaa mitä 4A-GTE tai GZE moottorit tuottaa mutta tein tästä sellaisen moottorin että kauppakäynnillä maito pysyy viileänä kotiin asti. Ja tavoitteena pitkät ja luotettavat kilometrit.
Ohjaamo sekä sisusta seuraa tarkasti alkuperäistä tyyliä. Tummanpuhuvan rauhallisen sävyyn lisätty hiilikuitu disainia sekä mittaristo nielaisi virityksen kuuluvia lisämittareita. Kuitenkin sälyttäen alkuperäisrauhallisen mutta joksikin erittäin sporttisen tyylin. Mittariston valaistus koki uudelleen suunnittelua sekä rakentelua. Alkuperäinen vaaleanvihreä sävy sai luvan väistyä uuden vaaleansinisen led valaistuksen tieltä. Onko lite blue led light olemassa, -ei ole. Tähän kohtaan piti kehittää ihan omat viritykset. Oikeastaan tehty aika paljon kaikennäköistä parannusta ja jotakin on vielä tekemättä. Jospa auton saisi joskus tehtyä valmiiksi asti.
Päivitän kuvia aina ehtiessään , eli siis yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sana. Sekä säästää minut turhan pitkiltä romaaneilta varsinkin kun omat ajatukset pitää viä kääntää kaikille ymmärrettävään muotoon.
https://picasaweb.google.com/1136036044 ... 6392802018
kysykkää ja kommenttoikkaa!