Eli ongelmana siis on että auto ei lähde käymään, muulloin kuin ottamalla megan lämpötila-anturin liittimen irti eli lämpötilaksi mega haistelee -40c. Tällöinkin kaasua joutuu pumppaamaan, ja käynnistymisen jälkeen joutuu hetken pitämään kaasulla käynnissä että jää käymään tyhjiä.
Tyhjäkäynnillä ollessa voi liittimen törkätä takaisin kiinni, eikä mitään huomattavaa eroa käynnissä ole.
Tyhjäkäynti seilaa n. 550-800 paikkeilla, afr 13-14.
On kokeiltu muuttaa gammaE on/off, ase arvoja ja kylmäkäynnistys rikastuksia, ei tunnu muuttuvan miksikään.
Lämpimällä koneella lähtee melko herkästi käyntiin vähän kaasua antamalla, ja jää käymään samanlaista seilaavaa tyhjää.
Auto muuten säädetty penkissä toimivaksi!
Bmw m20b25 turbo
kylmäkäynnistys + tyhjäkäynti ongelma
Moderator: Masi_K
Re: kylmäkäynnistys + tyhjäkäynti ongelma
Cranking pw:tä lisää kylmälle moottorille.
Re: kylmäkäynnistys + tyhjäkäynti ongelma
Kokeiltu on kaikennäköistä. Vikana sellanen että vaikka clt on 20 astetta, tottelee moottori vain 71 asteen säätöjen muutoksia. Elikkä perjaatteessa lämpötilasta huolimatta, moottori käyttää aina 71 asteen säätöä.
Onnistuuko jonkinlainen kalibrointi tai muu tuolle lämpötila-anturille?
Säädöthän loppuvat siis tuohon 71 asteeseen, jotenka näin hommaa ei saa mitenkään toimimaan...
Nyt lähtee siis käymään, kunhan muuttaa aina tuon 71 asteen säädöt sopiviksi lämpötilaan oikeaan nähden!
Onnistuuko jonkinlainen kalibrointi tai muu tuolle lämpötila-anturille?
Säädöthän loppuvat siis tuohon 71 asteeseen, jotenka näin hommaa ei saa mitenkään toimimaan...
Nyt lähtee siis käymään, kunhan muuttaa aina tuon 71 asteen säädöt sopiviksi lämpötilaan oikeaan nähden!
Re: kylmäkäynnistys + tyhjäkäynti ongelma
Megamanuaalista löytyy ohjeet anturoiden kalibroinnille. Kalibrointi on niitä ensimmäisiä asioita, jotka täytyy tehdä. Ennen sitä ei aloiteta edes säätämistä. Kannattaa siis lukea ohjeet kannesta kanteen. Niissä ei montaa sivua ole, mutta täyttä tietoa!
Re: kylmäkäynnistys + tyhjäkäynti ongelma
Kyllä se kalibrointi onnistuu, mutta onko siitä apua? Koska tunerstudion mittarinkin näyttäessä 20 astetta, tottelee mega vain 71 asteen käskyä. Miten tuo kalibrointi sitten auttaa tuohon, kun lämpötila kuitenkin pysyy mittarin mukaan samana?
Re: kylmäkäynnistys + tyhjäkäynti ongelma
Millaisia vastusarvoja sait anturista? Voisitko laittaa login tapahtumasta ja msq tiedostosi niin voit saada enemmän apuja.