Se on moro,
tuosta E30 325 endu-kilpurista on talven ihmettely meneillään. Kun syksyllä kone porsi, niin nyt on toinen m20b25 mylly konehuoneessa. Koneen säätöihin saaminen on meneillään ja kerran on dynotetty. Tuloksena oli koneen meno laihalle yli 5000 rpm ja suuttimien aukioloaikojen lisäys ei tuntunut vaikuttavan, joten johtopäätös oli, että suuttimet olivat liian pienet. Ne olivat M52b25 koneen nelireikäiset about 188 cc tuottavat ja nyt laitoin Boschin 255 cc:n suuttimet. Kone lähti kyllä käyntiin vanhoilla kartoilla, mutta käy tietty hyvin rikkaalla. Kun maksimituotto on noin 37 % isompi, niin onko asia niin yksinkertainen, että lyhennän aukioloaikoja 37 %. Minulla on Miller Performancen ohjelmoitava chippi (sytkä ja suuttimet 12x12 kartoilla) , mutta taustalle ei ole mitään erityisiä laskentaohjelmia, vaan olen hakenut arvoja ihan IFR:n ja laajakaista-lambda-mittarin avulla.
Kyseleepi Jussi
Suuttimine koon vaikutus aukioloaikoihin
Moderator: Masi_K
Re: Suuttimine koon vaikutus aukioloaikoihin
Teoriassa noin ja tuolla pääsee lähelle. Asiaan vaikuttaa mm. suutinten tyyppi. Uudemmat EV6, EV14 tyypit ovat nopeampia toiminnaltaan, kuin EV1. Purkausaukkojen määräkin merkitsevä (= sumun muodostus) mikäli eroaa.peljoppi wrote:...maksimituotto on noin 37 % isompi, niin onko asia niin yksinkertainen, että lyhennän aukioloaikoja 37 %.
Re: Suuttimine koon vaikutus aukioloaikoihin
Kiitoksia vastauksesta. Kokeillaan tätä, suuttimet sinänsä ovat molemmat nelireikäisiä ja siitähän, kun käy hyvin, niin aletaan hieromaan eteenpäin.
YT
Jussi
YT
Jussi