Megan kytkeminen johtosarjaan.

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Keltteri
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Wed Feb 23, 2011 16:05

Megan kytkeminen johtosarjaan.

Post by Keltteri »

Tässä nyt muutaman päivän olen yrittänyt etsiä ratkaisua sille miksi ms ei toimi kun laittaa sen johtosarjaan kiinni (kaikki johdot on kytketty ja ovat autossa kiinni, sekä tarkistettu oikeat kytkennät). Tulee vaan monelle tuttu Control code version does not match.....ja silleen. Sitten taas kun laittaa stimuun kiinni niin ei mitään ongelmia ja kaikki toimii. Ms extran ohjeiden mukaan on tehty. Oisko vinkkiä alottelijalle? :D MS1 v2.2 protoparts 029y4 Edis.

Niin ja firmware on laitettu boksiin ja msns-extra ini on laitettu megasquirt/megatune2.25/mtcfg kansioon.

E: Ei toimi tunerstudion kanssa ja kiekat on kateissa :) Nyt vinkkejä kehiin!
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Megan kytkeminen johtosarjaan.

Post by Masi_K »

Kiekat kateissa ? Eli saat yhteyden kuitenkin ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Keltteri
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Wed Feb 23, 2011 16:05

Re: Megan kytkeminen johtosarjaan.

Post by Keltteri »

Joo yhteyden saa ja ihan toimivalta tuntuu muuten. Kierrokset on välillä vilahtanu kun koputtelin triggeri anturin telinettä. Mut anturin etäisyydellä hammaspyörään ei tunnu olevan vaikutusta. Johtojen paikkaa on anturista vaihettu tuloksetta. Voiko tota anturilta tulevaa tietoa yrittää mitata normi yleismittarilla, kun joskus lueskelin että ois pystyny jotain näkemään siitä? :?

E: Nyt kokeiltu toisella vr anturilla, eikä mitään vaikutusta.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Megan kytkeminen johtosarjaan.

Post by Masi_K »

On se kumma jos ei tunerstudio ymmärrä purkin päälle ? Mut jos megatunea halajat käyttää, niin oothan käynyt configin kautta kattomassa asetukset kuntoon ? Seuraavaksi tarkastamassa että anturi on 0.8-1.1mm ilmaraolla triggeripyörään sekä se on sopivassa EDIS4 asennossa suhteessa kampiakseliin ja triggeripyörään? Myöskin asetukset vastaa näitä ?
Kytkentä muuten vastaa tuota ?

Image

Mitata voit LEDkynällä maita vasten tuon PiP signaalin. Sen pitäisi vilkuttaa tasaisesti kun kone pyörii. Myöskin jos jättää saw kaapelin irti, edis purkki pitää kiinteää öö 12 ? asteen ennakkoa koko kierrosalueen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply