Ihmekkös jos ei toimi ku tuota R40 vastusta ei oo laittanu ollenkaan. Liekkö hajottanu jotain sitten puuttumattomuudellaan.TimoS wrote:R16 kautta tulee ohjaus ( 5V ) transistorin Q2 2. napaan joka ohjaa transistorin " kiinni " Transistori Q2 viallinen, vastus R40 poikki tai johdotus pielessä. Huono juotos tai maadotus pielessä. Siinä aluksi
Ja ne releen navat on määritelty DIN72552 standardissa
Relay
85 relay coil -
86 relay coil +
Hukkakipinä hukassa?
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 44
- Joined: Wed Mar 21, 2012 15:26
Re: Hukkakipinä hukassa?
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 44
- Joined: Wed Mar 21, 2012 15:26
Re: Hukkakipinä hukassa?
Nyt sitten tuli kylmästartissa toisen puolan toimintasavut pihalle.
samalla pimeni toinen sytkälähtö. varmaankin kivi ku ledit kuitenki vilkkaa. Mikä lie meni vikaan. viimeks ku ajelin ni monesti kokeilin puolia että ei ne sillon ainakaan kuumentunu. epäillys tuli että puolan liitin irronnu rungosta ja ottivat yhteen tai huono kontakti. noh pitänee se boschin puola sit hankkia

-
- Megasquirttaaja
- Posts: 44
- Joined: Wed Mar 21, 2012 15:26
Re: Hukkakipinä hukassa?
se on 3.2.4 vaikuttaako nuo vr potikat hall sytytyksen kanssa?
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 44
- Joined: Wed Mar 21, 2012 15:26
Re: Hukkakipinä hukassa?
Voisko joku opastaa nyt vielä varmistukseks että missä kaikkialla on kipinään vaikuttavia asetuksia ja mitkä olis varmasti hyvät sille Boschin hukkakipuna puolalle?
http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... w/84780/42
Nyt oli säädelty tuon msextran mukaan, ja puolina oli Toyotan 4AGZE:n alkuperäset hukkakipinäpuolat
Very Important: Set Spark Out - Going High (Inverted) and set the Dwell to around 6.0mS for cranking 3.5mS for Running and 0.1mS for the Minimum Time as a starting point! Also set D14 as the Spark A output pin.
Viimekerralla kun ajelin niin ne puolat ei kuumentunu. Erona aiempaan kertaan oli se että säädin Cranking RPM 100->300 kun se oli jääny. Eikös tuo asetus oo se että jos on nyt esim ollu tuo 100rpm siinä niin se on heti startatessa menny ve ja ignition karttojen mukaan ja ohittanu ne muut asetukset? Onko tuossa Tunerstudion Startup/Idle valikossa jotain mitkä vaikuttaa siihen kipinään? Oli sen verran huono päivä eilen että ei ainakaan varaa oo kahteen puolaan jos se uusikin hajoaa:D Käyttiksestä nimittäin oli päivän aikana hajonnu bensapumppu ja ku olin todennu ettei se lähe käyntiin ni aukasin ovea mutta katkeskin sisäkahvalta vaijeri samaan syssyyn:D
http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... w/84780/42
Nyt oli säädelty tuon msextran mukaan, ja puolina oli Toyotan 4AGZE:n alkuperäset hukkakipinäpuolat
Very Important: Set Spark Out - Going High (Inverted) and set the Dwell to around 6.0mS for cranking 3.5mS for Running and 0.1mS for the Minimum Time as a starting point! Also set D14 as the Spark A output pin.
Viimekerralla kun ajelin niin ne puolat ei kuumentunu. Erona aiempaan kertaan oli se että säädin Cranking RPM 100->300 kun se oli jääny. Eikös tuo asetus oo se että jos on nyt esim ollu tuo 100rpm siinä niin se on heti startatessa menny ve ja ignition karttojen mukaan ja ohittanu ne muut asetukset? Onko tuossa Tunerstudion Startup/Idle valikossa jotain mitkä vaikuttaa siihen kipinään? Oli sen verran huono päivä eilen että ei ainakaan varaa oo kahteen puolaan jos se uusikin hajoaa:D Käyttiksestä nimittäin oli päivän aikana hajonnu bensapumppu ja ku olin todennu ettei se lähe käyntiin ni aukasin ovea mutta katkeskin sisäkahvalta vaijeri samaan syssyyn:D
Re: Hukkakipinä hukassa?
Käsittääkseni kyllä.--hartsa-- wrote:
Erona aiempaan kertaan oli se että säädin Cranking RPM 100->300 kun se oli jääny. Eikös tuo asetus oo se että jos on nyt esim ollu tuo 100rpm siinä niin se on heti startatessa menny ve ja ignition karttojen mukaan.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 44
- Joined: Wed Mar 21, 2012 15:26
Re: Hukkakipinä hukassa?
Noniin taispa vika löytyä, oli boksin sisällä ottanu sytkäkiven maa ja lähtö puolalle yhteen liian paksun johdon takia, vääntyny viereiseen pinniin kiinni. Ihmekkään jos puola lämpeni tarpeettomasti.
Last edited by --hartsa-- on Fri Jan 25, 2013 10:41, edited 1 time in total.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Hukkakipinä hukassa?
Niihin kivien johtoihin olisi hyvä tehdä kunnon vedonpoistot kans kun kanteen usein ruuvattu. Samaten se maadoitus pois sieltä levyltä suoraan kanteen. Yleensä kun tuntuu että on laitettu sinne.
Parashan olisi ne kivet lähellä puolia ja kunnolla kiinni. Sytkämoduulit siitä taas mukavimpia että kestävät ja liittimet pitää.
Parashan olisi ne kivet lähellä puolia ja kunnolla kiinni. Sytkämoduulit siitä taas mukavimpia että kestävät ja liittimet pitää.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 44
- Joined: Wed Mar 21, 2012 15:26
Re: Hukkakipinä hukassa?
Ok. Tekasin boksiin semmosen erillisen liittimen niin ei tartte kuormitella suotta sitä huonoa db37 liitintä.JaniM wrote:Niihin kivien johtoihin olisi hyvä tehdä kunnon vedonpoistot kans kun kanteen usein ruuvattu. Samaten se maadoitus pois sieltä levyltä suoraan kanteen. Yleensä kun tuntuu että on laitettu sinne.
Parashan olisi ne kivet lähellä puolia ja kunnolla kiinni. Sytkämoduulit siitä taas mukavimpia että kestävät ja liittimet pitää.
tommosen http://sdrv.ms/WqlL7W
Tämmöseks meni puola pienen oikosulun jälkeen
http://sdrv.ms/VuV6rN