Elikkäs seuraavanlaista lähtisin kyselemään. Ihka ensimmäisen megasquirtin sain viimein kiinni autoon.
Squirttina toimii protopartsin valmis setti jossa mukana valmis johtosarja yms. Version Ms1 v2.2 ja käytössä extrakoodi ja hukkakipinäpuola.
Ohessa viellä linkki jossa mainittu mitä sisältää, josko helpottaa vian etsimisessä.
(http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45)
Eli tosiaan eilen autolle ensistartti, ja "kävi" noin 5sec pöräyksiä kunhan ei kaasuun koskenut ollenkaan tai tehnyt mitään muutakaan. No tässävaiheessa jo huomattiin, että serial - usb adapteri sekoaa heti kun auto yrittää vähänkään käydä.
No tänään sain sitte läppärin jossa serial portti ja serial joholla suoraan boxiin kiinni. Trigger angle on ainakin aivan hakusellaan, sillä sitä vähän hakemalla sain auton käymään, tosin todella huonosti, mutta kaasua pumppaamalla pysyy kyllä rytyämällä ja paukkumalla käynnissä tarvittaessa vaikka mailman tappiin.
Nyt tarvittais viisaampaa tästä eteenpäin, mahtaa heittää etenkin noi triggerin asetukset yms. Kellään ollut samanlaista ongelmaa ja miten edetä? Ja megatune tosiaan säätöohjalmana käytössä.
http://www.mediafire.com/file/9j3dhcjaa ... erra_1.msq
Tuossa viellä noi tämänhetkiset säädöt.
Käy vain kaasua pumppaamalla
Moderator: Masi_K
Re: Käy vain kaasua pumppaamalla
Tänään käytelty lisää tuolleen rötäämällä, ja tein sellasen huomion, että vähänväliä tietokone piippaa, kaikki mittarit vetää nollille ja jatkuu taas juuri ennen kun auto sammuu. Eli boxi resettaa tuona aikana? Mikähän tämän aiheuttaa?
Edit. Ja ilmeisesti sytkäpuoli aiheuttaa tuon resetin? Koska kun ottaa boxilta koko sytkäpuolen johon irti niin ei tule resettejä startilla pyörittäessä, kun taas lyö sytkäpuolen kiinni ja starttaa ilman bensapumppua, niin pätkii niin maan pirusti.
Edit. Ja ilmeisesti sytkäpuoli aiheuttaa tuon resetin? Koska kun ottaa boxilta koko sytkäpuolen johon irti niin ei tule resettejä startilla pyörittäessä, kun taas lyö sytkäpuolen kiinni ja starttaa ilman bensapumppua, niin pätkii niin maan pirusti.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Käy vain kaasua pumppaamalla
Voi resetoida myös jos trikkeriasetukset väärin esim.
Lampulla tsekannut että näyttää sytkä oikein varmasti?
Lampulla tsekannut että näyttää sytkä oikein varmasti?
Re: Käy vain kaasua pumppaamalla
Tänään ollaan likemmäs 6 tuntia istuttu tallilla, ja nyt tuli mieleen se mitä joskus täältäkin tuli luettua: Käytä häiriösuojattuja tulppia. Eli motonetistä R tulpat ja siihen loppu resotointi/pätkiminen. Bensakartta oli reilusti laihalla, heitti vaan perstuntumalla lisää soppa ja JO lähti käymään tyhjäkäyntiä ja käy sinnepäin asetuksillakin kuin enkeli.
Eli jos joku lueskelee tätä aihetta jälkeenpäin niin kannattaa alottaa R tulpista jos ei ole moisia, ja reilusti vaan bensaa lisää ni jo alko käymään. Ja toiki hais startatessa aina siltä niiku olis sairaan paksulla, mutta kyllä sieltä vaan bensa loppu kesken.
Ja tuli tosiaan katottua lampulla ennakot ja on kohillaan.
Eli jos joku lueskelee tätä aihetta jälkeenpäin niin kannattaa alottaa R tulpista jos ei ole moisia, ja reilusti vaan bensaa lisää ni jo alko käymään. Ja toiki hais startatessa aina siltä niiku olis sairaan paksulla, mutta kyllä sieltä vaan bensa loppu kesken.
Ja tuli tosiaan katottua lampulla ennakot ja on kohillaan.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Käy vain kaasua pumppaamalla
Katos legendaarinen kynttiläongelma
Enpäs muistanut taas itsekkään tuota neuvoa antaa.

Enpäs muistanut taas itsekkään tuota neuvoa antaa.
Re: Käy vain kaasua pumppaamalla
Nyt on taas muutaman tunti vietetty tallilla ja sehän alkaa pelaamaan ihan lupaavasti jo.
Osaatko muuten sinä JaniM sanoa mistä johtuu seuraava: Boxi yms kilkkeet saa virtansa releeltä jota ohtajaan virtalukosta siten, että saa virtaa 2 ja startti asennossa. No nyt kun viimein sain auton käymään ja pelaamaan muuten niin iski sellanen ongelma, että auto ei sammu vaikka kääntää virrat nollille. Jos autoa ei kännistä, että käyttää vaan virrat 2 asennossa ja sammuttaa niin sillon kyllä releet aukeaa heti kun avaimesta kääntää. Oli vähän aikaa huuli pyöreenä kun ekakerran teki ton, että mitäs nyt tapahtuu.

Edittiä tähän: taas kysymys ennen kunnollista netin koluamista. Siellähän oli jollain muullakin ollut vastaavaa ongelmaa, ja oli ottanu latausvalolta virran boxille. Eli diodi latausvalon kaveriks ja homma pitäs skulata.
Ja viellä toinenkin kysymys, että mahtokohan multa hajota joku komponentti boxilta, kun kävi jotain todella hämärää tossa tänään. Eli aikaisemmin kun auto ei edes käynnyt viellä kunnolla ja hain triggerin asetuksia. Nooh se trigger angle pääs sitte vahingossa siinä menemään 0 ja epähuomiossa lähetin tän säädön eculle ja koitin käyntiin. No eihän se mitään käynny, ja vei sulakkeen puolalta (liekkö löi sinne vähä liikaa virtaa tai jotain??).
No puolalle uus sulake ja testi, niin enää ei puhu bensapumppu yhtikäs mitään? Aivan kuollutta bensapumpun ohjauksen kannalta. Sinäänsä ainakin omastamielestä mielenkiintonen, että onko noilla 2 asialla sitte joku yhteys? Mikäli sieltä nyt joku komponentti meni, niin mikä ja onko se mahdollista vaihtaa uuteen?
Tällähetkellä b pumppu katkasijan kautta, mutta haluisin sen oman ohjauksen toimintaan. Pelasi siis aikaisemmissa käynnistys yrityksissä juuri niikuin pitikin.

Osaatko muuten sinä JaniM sanoa mistä johtuu seuraava: Boxi yms kilkkeet saa virtansa releeltä jota ohtajaan virtalukosta siten, että saa virtaa 2 ja startti asennossa. No nyt kun viimein sain auton käymään ja pelaamaan muuten niin iski sellanen ongelma, että auto ei sammu vaikka kääntää virrat nollille. Jos autoa ei kännistä, että käyttää vaan virrat 2 asennossa ja sammuttaa niin sillon kyllä releet aukeaa heti kun avaimesta kääntää. Oli vähän aikaa huuli pyöreenä kun ekakerran teki ton, että mitäs nyt tapahtuu.

Edittiä tähän: taas kysymys ennen kunnollista netin koluamista. Siellähän oli jollain muullakin ollut vastaavaa ongelmaa, ja oli ottanu latausvalolta virran boxille. Eli diodi latausvalon kaveriks ja homma pitäs skulata.
Ja viellä toinenkin kysymys, että mahtokohan multa hajota joku komponentti boxilta, kun kävi jotain todella hämärää tossa tänään. Eli aikaisemmin kun auto ei edes käynnyt viellä kunnolla ja hain triggerin asetuksia. Nooh se trigger angle pääs sitte vahingossa siinä menemään 0 ja epähuomiossa lähetin tän säädön eculle ja koitin käyntiin. No eihän se mitään käynny, ja vei sulakkeen puolalta (liekkö löi sinne vähä liikaa virtaa tai jotain??).
No puolalle uus sulake ja testi, niin enää ei puhu bensapumppu yhtikäs mitään? Aivan kuollutta bensapumpun ohjauksen kannalta. Sinäänsä ainakin omastamielestä mielenkiintonen, että onko noilla 2 asialla sitte joku yhteys? Mikäli sieltä nyt joku komponentti meni, niin mikä ja onko se mahdollista vaihtaa uuteen?
Tällähetkellä b pumppu katkasijan kautta, mutta haluisin sen oman ohjauksen toimintaan. Pelasi siis aikaisemmissa käynnistys yrityksissä juuri niikuin pitikin.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Käy vain kaasua pumppaamalla
Juu diodi auttaa tuohon laturivaloon.
Jos bensapumppu enään surahda virtojen päälle laitossa, niin veikkaan että ohjaustransistori mennyt levyltä, kun tuppaavat noista levyistä meneen.
Jos bensapumppu enään surahda virtojen päälle laitossa, niin veikkaan että ohjaustransistori mennyt levyltä, kun tuppaavat noista levyistä meneen.
Re: Käy vain kaasua pumppaamalla
Mikähän noista transistoreista se mahtaa olla? Näkyy pari kappaletta olevan kun boxin avasin. Voiko sitä jollaintapaa mitata ja todeta risaks, ettei tarvi kaikkia alkaa vaihtamaan?
Ja taas mentiin mututuntumalla ja oikea löyty ja vaihdettiin uuteen vastaavaan, homma skulaa
Ja taas mentiin mututuntumalla ja oikea löyty ja vaihdettiin uuteen vastaavaan, homma skulaa
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact: