Laittelen tässä 2-t mopoon megasquirttia. Hitsasin kolme tappia vauhtipyörään. "Puttuva tappi" on vauhtipyörän YKK merkin kohdallla ja anturi on 90 astetta ennen YKK.
Eli kun moottori on YKK ni eka hammas on anturin kohdalla.
Mitä laitan megan asetuksiin? MS1 V2.2. Vai menikö toi asento vituiks? Oon yrittäny lukea tota ohjetta mutta en osaa soveltaa sitä tähän.
Lisäkysymys tosta BIP373 kiven ohjaamisesta: Ohjeessa sanotaan että ohjaus tulee ottaa R25 oikealta puolelta. Mulla on turtanan levy joten onko se siis prossun ja R25 välistä? Eli periaatteessa suoraan prossulta?
4-1 triggeri ja hall, asento kysymys
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Re: 4-1 triggeri ja hall, asento kysymys
Noniin mopo saatu käyntiin.
Ihmetyttää vaan että kun mulla on toi 4-1 pyörä ja asetuksissa base theet 4 ja missing theet -1, ei tule kierroslukutietoa. Sitten kun laitan trigger pos A ja trigger return pos A molempiin 1 niin kipinä tulee. Kulmana on 22,5 + 67,5 koska anturi 90 astetta ennen ykk.
Mitkä tossa olisi oikeat asetukset?
Ihmetyttää vaan että kun mulla on toi 4-1 pyörä ja asetuksissa base theet 4 ja missing theet -1, ei tule kierroslukutietoa. Sitten kun laitan trigger pos A ja trigger return pos A molempiin 1 niin kipinä tulee. Kulmana on 22,5 + 67,5 koska anturi 90 astetta ennen ykk.
Mitkä tossa olisi oikeat asetukset?
Googleta wheeldecoder.xls ja käytä sitä.
-
Trig pos A 3,25
Trig Return pos A 4
Trig pos B 3,25
Miksi 36-1 triggerillä ja VR-anturilla ei tartte noihin koskea?
Ja noilla 1 ja 1 arvoilla kuitenkin se toimii ja säätää ennakkoa. Yritin lukea manualista mikä toi koko trigger return-juttu on, mutta en tajunnut.
Trig Return pos A 4
Trig pos B 3,25
Miksi 36-1 triggerillä ja VR-anturilla ei tartte noihin koskea?
Ja noilla 1 ja 1 arvoilla kuitenkin se toimii ja säätää ennakkoa. Yritin lukea manualista mikä toi koko trigger return-juttu on, mutta en tajunnut.
Trigger return = hammas asetus, jota käytetään prosessorin ajastimen sijasta, laskettaessa ennakkoa matalilla kierroksilla (esim. juurikin startatessa). Trigger return asetusta voi käyttää, jos/kun käytössä pulssipyörä, jossa riittävästi hampaita (esim. 36-1 tai 60-2).
-
Eli mikkä olis oikeet asetukset tolle 4-1 pyörälle?
Time based eli trigger return asetusta ei voi käyttää.