kampiakselin asentotunnistin opelin hihnapyörään

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
peanuts
Kokenut Megasquirttaaja

kampiakselin asentotunnistin opelin hihnapyörään

Post by peanuts »

Joo eli minunkin pitäisi nyt väsätä tuo kampiakselin asentotunnistin systeemi. Mites monimutkanen nuo tapit on tuohon taiteilla? Tuolla toisella foorumilla sanoivat että tappien paikan suhteella esim. yläkuolokohtaan ei ole suurta merkitystä. Sanoivat myös että tappeja tulee 3, pitääkö paikkansa? Niin ja tuleeko ne tapit sitten sinne suuntaan mistä tulee pyörän kiinnitys noilla pulteilla, vaiko jotenkin samalle sivulle missä hihna on?
hopeahuoli
Megasquirt aloittelija

Post by hopeahuoli »

miten se nyt on noiden tappien kanssa, eli pitääkö niitä olla 2 vai 3kpl kampiakselille jos moottori on 4sylinterinen.

itse olen tehny tuosta opelin (20ne) omasta kampiakselin asento levystä tuon tunnistin levyn, eli olen poistanut 58 hammasta ja jättänyt vaan 2 kpl ja alkuperäisen induktiivisen anturin paikalle tulee hall anturi lukemaan noita nastoja.

onko sit noilla nastojen muodolla vielä merkitystä? eli toimiiko tuo patentti sit noitta opelin omilla nastoilla. nastat on nyt muistaakseni 58astetta ennen ylä kuolo kohtaa eli max ennakko ois vissiin sit 53 astetta. kone vielä kasauksen alla, joten hyvä ois saada varmuus noiden tappien kanssa, ku vois tarvittaessa vielä tehä muutoksia..
Post Reply