kampiakselin asentotunnistin opelin hihnapyörään
Moderator: Masi_K
kampiakselin asentotunnistin opelin hihnapyörään
Joo eli minunkin pitäisi nyt väsätä tuo kampiakselin asentotunnistin systeemi. Mites monimutkanen nuo tapit on tuohon taiteilla? Tuolla toisella foorumilla sanoivat että tappien paikan suhteella esim. yläkuolokohtaan ei ole suurta merkitystä. Sanoivat myös että tappeja tulee 3, pitääkö paikkansa? Niin ja tuleeko ne tapit sitten sinne suuntaan mistä tulee pyörän kiinnitys noilla pulteilla, vaiko jotenkin samalle sivulle missä hihna on?
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 1
- Joined: Tue Aug 23, 2005 13:54
miten se nyt on noiden tappien kanssa, eli pitääkö niitä olla 2 vai 3kpl kampiakselille jos moottori on 4sylinterinen.
itse olen tehny tuosta opelin (20ne) omasta kampiakselin asento levystä tuon tunnistin levyn, eli olen poistanut 58 hammasta ja jättänyt vaan 2 kpl ja alkuperäisen induktiivisen anturin paikalle tulee hall anturi lukemaan noita nastoja.
onko sit noilla nastojen muodolla vielä merkitystä? eli toimiiko tuo patentti sit noitta opelin omilla nastoilla. nastat on nyt muistaakseni 58astetta ennen ylä kuolo kohtaa eli max ennakko ois vissiin sit 53 astetta. kone vielä kasauksen alla, joten hyvä ois saada varmuus noiden tappien kanssa, ku vois tarvittaessa vielä tehä muutoksia..
itse olen tehny tuosta opelin (20ne) omasta kampiakselin asento levystä tuon tunnistin levyn, eli olen poistanut 58 hammasta ja jättänyt vaan 2 kpl ja alkuperäisen induktiivisen anturin paikalle tulee hall anturi lukemaan noita nastoja.
onko sit noilla nastojen muodolla vielä merkitystä? eli toimiiko tuo patentti sit noitta opelin omilla nastoilla. nastat on nyt muistaakseni 58astetta ennen ylä kuolo kohtaa eli max ennakko ois vissiin sit 53 astetta. kone vielä kasauksen alla, joten hyvä ois saada varmuus noiden tappien kanssa, ku vois tarvittaessa vielä tehä muutoksia..