Moottorina Roverin alumiini V8.
12.0:1 purissuhde
Ross takomännät (big bore)
Manley H-profiili veivit (taotut)
Takoteräs kampiakseli (mallia long stroke)
Isoimmat venttiilit mitä vakiokansiin mahtuu, Mutta silti liika pienet tolle mosalle.
Kotiportatut kannet, ei virrannut kuin 40hv vähemmän kuin penkisä irtosi tehoa. Ensiksi mitattiin tehoja, sitten vasta kansien virtauksia.. Tuli vaan jotain typeriä numeroita joista en tajua mitään, Kansiguru sano että hän ei osaa parantaa näitä, Virtausnopeus optimaalinen yms.. Toivotti hyvää päivänjatkoa poistuessa..
2.45" omatekoinen haponksetävä tuplaputkisto 2x simons + 2x imco kammiovaimennin marteliukselta.
4-1 omatekoset peltipakosarjat 41.5mm primääreillä, identtisen mittaset..
Bensanpaine 3.8bar, accel 315cc suuttimet@3bar
Läppärungot mallia 48mm, valmistaja Jenvey (Special tuning Harinen) Imusarja tilattu aikanaan Englannista ja tarkoitettu pystyimu kaasareille..
Moottorin ohjaus nykyään Megasquirt 3X + 8kpl IGN-1A sytytyspuolia (myyjä AutoTune Finland Oy/Jani M)
Pari kuvaa näytille..

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Läppärunkojen asennusta vuosi sitten takaperin..
Mosassa kiinni myös entinen moottorinohjaus Haltech F10 + MSD jakaja/6al boxi..

Uploaded with ImageShack.us
Pieniä ongelmia on ollut sytytyspuolien kanssa. Sarjassamme 7kpl vajaalla teholla toimivia +1kpl totaalli risa? Ei ainakaan autossa toiminut.
Muutama pieni säätö ongelma tuntuu olevan, mutta auto toimii ja on nyt lähes jokapäiväisessä ajossa. kaveri lupasi tulla pikkusen avuksi pitemmän linjan harrastajana ja kertomaan neuvoja etenkin kiihdytysrikastusten suhteen..
AutoTunen Janin kanssa myös pähkäilty puola ongalmaa, ja homma menossa eteenpäin.?
autotune.fi toimittaa myös toisen MS3X paketin meille kun rakennan kaverille hiukan vaisumpaa Roverin mosaa kuin itsellä..