vielä ei ole paljon kerrottavaa.
MsII prossulla aikomus tehdä, pluk in play idealla. Eli auton sähköjä ei muuteta mitenkään
Projekti on ollut jäissä jonkun aikaa, kun piti saada räätälöity levy, mitä ei sitten tullukaan.
RE85 päivitys olisi aikomus toteuttaa samalla.
Levyn versiota ei ole vielä päätetty.
Prossu on hankittu, koeajo penkkikin olisi melkein valmis, vielä täytyy keksiä miten saada ali/ahtopaine stimuloitua,mieluiten Map anturilla.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... _Weber.htm
Magnetti marelli->megaksi (cossu) alkutekijöissä
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Re: Magnetti marelli->megaksi (cossu) alkutekijöissä
Onnea matkaan!
Tein/tehtiin juuri cossu ms2 v3.0 samalla vaihdettiin harmaat suuttimet siihen ja kaikkee pientä. Meillä on kuukauden päästä säätöaika penkkiin, mut nyt on säädetty tiellä ajamalla auto ajokuntoiseksi ja hyvin pelittää. Mä tein tohon V3.0 piirilevylle tyhjäkäynnin ohjaus-, ahtopaineen ohjaus-, lähtörajoitin-, vaihdettava kartta-, virranjakajan anturin triggeröinti- ja ohjelmoitava ulostulo muutokset ja jotain muita pienempiä muutoksia.
Tein/tehtiin juuri cossu ms2 v3.0 samalla vaihdettiin harmaat suuttimet siihen ja kaikkee pientä. Meillä on kuukauden päästä säätöaika penkkiin, mut nyt on säädetty tiellä ajamalla auto ajokuntoiseksi ja hyvin pelittää. Mä tein tohon V3.0 piirilevylle tyhjäkäynnin ohjaus-, ahtopaineen ohjaus-, lähtörajoitin-, vaihdettava kartta-, virranjakajan anturin triggeröinti- ja ohjelmoitava ulostulo muutokset ja jotain muita pienempiä muutoksia.
mites Puuhastelija olet saanut koneen säätöön?
Itse tutkinnut levy versioita ja saanut todeta, et paljon uutta tullut parissa vuodessa, joutuu aloittaa alusta suunnitelut.
Mekaaninen simulaattori tuli tehtyä, joillakin on ollut kipuna kateissa 3000 kier. Paikkeillla.
Levy versio ei ole vieläkään päätetty V2.2 sais teettyä helposti itse, sais mukavemmin alkuperäiseen johtosarjaan, ilman hyppyjohtoja.
Itse tutkinnut levy versioita ja saanut todeta, et paljon uutta tullut parissa vuodessa, joutuu aloittaa alusta suunnitelut.
Mekaaninen simulaattori tuli tehtyä, joillakin on ollut kipuna kateissa 3000 kier. Paikkeillla.
Levy versio ei ole vieläkään päätetty V2.2 sais teettyä helposti itse, sais mukavemmin alkuperäiseen johtosarjaan, ilman hyppyjohtoja.
-
Juu vähän pitkä aika kun viimeeksi oon kirjoitellut tänne. Eli tehopenkissä säädettiin maltilliset 300 hv ja 420 Nm vääntöö 1,2 paineella, varaa olis ollu hyvinkii lisää, mut tälläkertaa jätettiin tuohon säätöön ja auto pelaa noilla säädöillä tosi hyvin. ahtopaineen ohjaus pelaa hyvin ja vaihdettava kartta pelittää kans mut ei oo vaan sille vielä hirveesti käyttöö, varmaan tulevaisuudessa keksitään jotain. Lähtörajoitinkin toimii hyvin joku 3500 RPM rajottaa tällähetkellä ja sillä nostaa ahtoja noin 0,7 (voi lähtee vaikka kakkosella paikaltaa kytkinpommilla). tyhjäkäynni säätöä ei oo saatu pelittää kunnolla, vika on varmasti itse venttiilissä, kun näyttäis että sitä on joku edellinen omistaja kerennyt purkaa. Kampiakselin triggeröinnissä oli ongelmia jonkun verran. Ei kiertänyt yli 4000 RPM, mutta saatiin kondikseen kun siirrettiin anturia hieman kauemmaksi, laitettiin yhdet prikat anturin ja kannatinraudan väliin ja sit hitsattiin hihnapyörän lovi (sytytysmerkki) tasaiseksi ja vielä sitten megaan piti laittaa ohjelmasta noise filter päälle ja siihen oikeat asetukset. Vielä on yksi ongelma kun kylmänä käynnistää niin käynnistyminen on hankalaa, siihen on epäilyksenä että virranjakajan anturi ei anna aina signaalia kun on startatessa tuo pyörintänopeus niin pieni sillon. Siihen vikaan ei oo vielä puututtu ollenkaan, kun todennäköisesti laitellaan tuo triggeröinti kokonaan uusiks.
Suosittelen rakentamaan triggeröinnin kokonaan uusiksi niin voi päästä kaiken helpoimmalla, käyttää vaikka oman johtosarjan muuten hyödyksi mut laittaa uudet suojatut johdot antureille ja sit kampiakselille kunnon triggeripyörä ja jos haluaa sen toisen anturin laittaa, niin laittais sen sitten vaikka nokka-akselille, niin olis silläkin vähän enemmän pyyhkäisynopeutta sitten.
Suosittelen rakentamaan triggeröinnin kokonaan uusiksi niin voi päästä kaiken helpoimmalla, käyttää vaikka oman johtosarjan muuten hyödyksi mut laittaa uudet suojatut johdot antureille ja sit kampiakselille kunnon triggeripyörä ja jos haluaa sen toisen anturin laittaa, niin laittais sen sitten vaikka nokka-akselille, niin olis silläkin vähän enemmän pyyhkäisynopeutta sitten.
Tuota trikkeröinti ongelmaa osasin odottaa, siksi tuo testipenkki tuli tehtyä. Oma mega vielä vaiheessa, kun tappelen
tallin myyjän/rakentajan kanssa, katto tullut alas jotain 5cm. Eikä ole kuin 4 vuotta vanha.
puuhastelija, voisinko saada sinun asetukset vertailu tai lähtökohdaksi?

puuhastelija, voisinko saada sinun asetukset vertailu tai lähtökohdaksi?
-
Ei ole tehty mitään uutta cossulle tällä välillä ajettu vain ja hyvin on toiminut.
Tottakai saat noi asetukset kunhan kerkeen kaivella ne tuolta läppäriltä. Kaikenlaita kiirettä kun pukkaa päälle. Mukamas...
Tottakai saat noi asetukset kunhan kerkeen kaivella ne tuolta läppäriltä. Kaikenlaita kiirettä kun pukkaa päälle. Mukamas...