Tyhjäkäynnin pulssin leveys

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

masi71
Megasquirt aloittelija

Re: Tyhjäkäynnin pulssin leveys

Post by masi71 »

vieläkö kun joku kertois mulle onko parempaa konstia dead timen määrittelyyn kuin ihan kokeileminen..... :(

mulla ei setup muutu tästä mihinkään, joten olisi suotavaa että saadaan perusasiat kohtaalleen ja sitten hieromalla moottorin säädöt niin hyväksi kuin ne vaan on mahdollista saada.

älysin just että req fuel kin on mulla päin persettä.... olen säätänyt sen boschin speksien mukaan.
Mutta se taitaa olla 2 bar paineelle, mutta kaivoin esille alppilan autosähkön mittauspöytäkirjan näille kyseiselle koneessa oleville suuttimille jossa todetaan tuoton olevan 470ml/min @ 3 bar joten menee vielä VE matriisikin uusiksi.
Nämä suuttimet on kyllä n 130 hv moottoriin luvattoman suuret, mutta näillä mennään
teg
Megajumala

Post by teg »

Deadtimen voi tosiaan mitata suutinten tuotosta eri pulssisuhteilla ja ratkaisemalla näistä pisteistä syntyvästä suorasta nollakohdan.

Voit myös kokeellisesti vaihdella megassa ruiskutusten määrää 1 vs 2 ja säätää "opening time" parametriä kunnes seos ei muutu.

Jännitekorjauksen säätäminen onkin sitten hankalampi juttu. Pitäisi saada lataus päälle/pois.
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

Benkku wrote:
Höylä wrote:
teg wrote: ...läppäri kuitenkin on aina kiinni autossa kun sillä ajetaan, eihän säädettävästä moottorinohjauksesta ole mitään iloa, jos sitä ei kerran säädä :roll:
Kevyt lollero... :lol:

Säätää perusparametrit yms. kohdalleen tai edes about, niin ei tarvitse 'jatkuvasti' säädellä ajaessa.
omissa projekteissä pääsääntöisesti näin on ollutkin, ellen ole "simuloinut" jotain ongelmaa... tai haarukoinut sitä DEADTIMEÄ edes sinne päin...

mutta sitten nämä "asiakastyöt"... kun kysyy millaiset suuttimet siellä on, niin vastauksena on yleensä, että hain hajottamolta, kokoa en tiedä... (ja tuskin on deadtimestäkään mitään hajua...), ihmetellään vain kun ei oikein tahdo käydä kunnolla... etuvastuksiakin on tullut vastaan niin väärin mitoitettuja, että usein jo niiden vaihtaminen oikean kokoisiin on saanut auton käynti/ajokuntoon... sitten olen pikaisesti vetänyt jotku kartat ja asetukset purkkiin, että on omistaja pääsyt siitä jatkamaan, ei oikein innosta ilman palkkaa tai muutakaan korvausta alkaa kaikkea rakentamaan alusta asti kaiken taiteen sääntöjen mukaan...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Benkku
Megajumala

Post by Benkku »

No ei tietenkään, mutta kait sitä asiakkailtakin voisi jotain tasoa odottaa tai jopa vaatia - esim. niiden 'hajottamosuuttimien' käyttämistä pesussa jne.

Todennäköisesti 'tuollaiset' suuttimet jopa vaativat sen pesun, muodostaakseen kunnon sumun ja virratakseen saman määrän edes jollain 'hehtaarilla'.

Mittaa - tuotoissa voi hyvinkin olla jopa 'moottorin sulattavia' eroja.

Kyllä tässä itsekin on tullut jelpattua 'melko sekalaista' harrastajakuntaa - 'parhaimmillaan' eivät ymmärrä näistä enempää kuin 'sika satelliista', mutta intoa ja puhtia riittää. Itse en kuitenkaan mene/koskaan menisi sieltä mistä aita on matalin - vaikkei työlleen käytettyjen tuntien tmv. suhteen korvausta ole mahdollista kuitatakaan.
JaniM
Megajumala

Post by JaniM »

Niin välillä suuttimet seisseet, niin eivät edes ruiskuta tai vuotavat täysin auki.
Saati sit sumut tai no liruja noissa vanhemmissa suuttimissa edes jonkinlaiset.
Myöskin keskinäiset tuotot eri alueilla yleensä mitä sattuu.
Ultraäänipesu tosiaan auttaa kummasti.
Itellä testeri joka ajaa kolmella kierrosalueella ja eri aukioloajalla. Sit löytyy sellainen kiihdytystesti jolla suuttimet ajetaan.
olikohan jotstain 500-6000rpm asti edes takaisin kolme kertaa ja eri aukioloajoilla.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
masi71
Megasquirt aloittelija

Post by masi71 »

Vaihdoin se high res koodin ja nyt on säädetty ja roplattu jokunen ilta.
Moottori alkaa toimimaan siten ettei se jää D-jetille häpeään :D

Löyty sieltä yks asennus kämmikin, Boschin lisäimaventtiilissä virtas ilma väärään suuntaan, ja ilmeisesti se luisti alko alipaineen alla sulkeuduttuaan väpättään ja sekotti moottorin ilmansaantia.
Post Reply