Moi.
Kummallista vikaa pukkaa. Levy toimii normaalisti niinkauan kun on peruskoodi esim 029y4 sisällä. Ei ole mitään väliä laittaako hr 10g vaiko 11d, ei ruiskuta bensaa. Mikä on voinut mennä levyltä rikki? Ite en osaa elektroniikkaa kolmantena kielenäni, joten jotain jeesiä tarvitaa. Kun modasin levyä vuosia sitten nykyiseen projektiin, olin unohtanut laittaa fettien rinnalle ne 10K vastukset. Niitä tossa pariviikkoa sitten laittaessani huomasin että oli suutin trankkujen 12 voltin syöttö palanut poikki

. Levyllä on ikää se 4 vuotta josta 4 vuotta autossa

Korjasin 12 voltin linjan ja lisäsin vastukset, tuloksetta. Onko mahdollista että linja on vaan syöpynyt ohueksi ja suuri virta(mikä on aika epätodennäköistä 12 ohmin kuormalla) on polttanut loput? Linja tosin oli irronnut piirilevystä lähes kokomatkan ja vaihtanut väriäkin poikkikohdan alueelta. Jos en väärin muista, niin ongelma oli orastavalla tasolla aikaisemmassa autossa jossa päivän eka startti vaati pitkän pyörityksen kun taas päivän muut toimi kuten buick.

Logissa ei näy mitään ihmeellistä, mutta ei edes tuoksu bensa vaikka starttaa tuomipäivään asti. Myöskin kaasuläppä on aivan kuiva. Lähellä tuomiopäivää jos vaihdat takas peruskoodiin, ja starttaat, lähtee samantien käyntii aivan kuten ei olisi tapahtunut mitään.
Mistä siis lähteä hakemaan vikaa ? Hr koodi olisi aikalailla must, kun on 1300cc ja 630cc sumu. 80kmh suoralla tiellä tarkoittaa siinä 2ms aukioloaikaa
Kuvassa piirilevyn suutin ohjaus.
Logi hr koodilla startista
Ms1...
160-103
wheel decoder
vag hukkapuola
36-1
hall
1 pisteruisku
630cc
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII