eli käyttäkää/suosittelen msd:n sytytystä
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
eli käyttäkää/suosittelen msd:n sytytystä
eli suosittelen kaikille että käyttäisitte msd:n sytkä kamoja säästät aikaa ja hermoja itse en ainakaa jaksa säätää megaruutan sytkä ominaisuuksia eikä oo ees mielenkiintoo mennä kajoomaa asetuksii.. amerikan inssistä voi tiedustella noit 6al poksei maksoin omasta sen 250€+ tietty postikulut on sit tietty erikseen ahdetullekin oma ja sit isompiikin mutta hinnatkin nousee mutta ainakin on sytkä tehot riittää jne jos joku on eri mieltä ei voi mitää mulla ei ainakaa oo mitää valittamista...
-
- Megajumala
Re: eli käyttäkää/suosittelen msd:n sytytystä
Ei tätä nyt joka osioon tartte toitottaa.
Pikkasen perusteluja ylivoimaisuudelle kaipaan. Ja ihan oikeita faktoja eikä mitään mutua.
Pikkasen perusteluja ylivoimaisuudelle kaipaan. Ja ihan oikeita faktoja eikä mitään mutua.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Itselläni ei ole valittamista 50€ volkkarin puolasta megan ohjaamana.
Näimpä tänään saman puolan yhdessä ahdetussa kiihdytys Volvossa. Eli luulis siinä tehoa olevan.
Näimpä tänään saman puolan yhdessä ahdetussa kiihdytys Volvossa. Eli luulis siinä tehoa olevan.
-
- Megasquirttaaja
no joo se meni nyt sattumalt vähä väärää katekoriaa eka mut sama se mut suosittelen itte vaa huomasin et noit sparking juttui nyt sattu olee pikkasen liikaa mun makuu siks ajattelin vaa kirjottaa tän uudellee kuvia pistän tänne ja onnistuneet palstalle jos joskus joku lepakkoo squirttaa ni löytyy läheltä apuja.. 

-
- Megajumala
No ei kait se tietämättömyys tee tuosta ylivoimaista? Eli amerikanjuttuja toisin sanoen.
Mut hyvä että paroni liikkuu.
Mut hyvä että paroni liikkuu.
-
- Megasquirttaaja
kyl mä varmaa osaisin laittaa noi sytkät tostaki kuntoo kun vakio arvot on valmiina ohjelmassa mut en viitti jättä msd:n sytkä poxii käyttämät + et liian hyvä kokemus tosta jo reilu 3000km ajoin tolla poxilla ennen ku vakio ecu otti jostain kipiää vähän liian herkkii nää amerikan omat ecut tämmösil jos joku kysyy miks vakio ecu kyrvähti älä kysy en tiiä..
ihan sama kävi gts:n kans ja syy epä selvä nyt se sit on vaa vara osana.. 

-
- Megajumala
Niin sulla olikin ennestään sellanen valmiina, toki kannattaa käyttää jos löytyy valmiina, mutta ei se sitä tarkoita että kannattaisi ehdottomasti tuollaset ostaa, jos tyhjästä lähdetään.
-
- Megasquirttaaja
no se on varmaa sun mieli pide kyl mä ainakin uskon tähän kun itekki tyhjästä lähin ja tein.. 

-
- Megasquirttaaja
Itekkin mietin tuota msd tä omaan 3 mukiseen mutta msd llä ei ollut sit kuitenkaan tarjota minulle ratkasua tai en ainakaan vielä ole vastausta saanut.
Kyllähän tämä rakentamien on jatkuvaa opettelua ja tiedon hankintaa, varisnkin ensikertalaiselle tämä foorumi on oiva apu, ainakin minulle on tärkeää jotta tiedän miksi, mihin ja miten jotain kompenenttia käytetään sama koskee parametereja.
Nuo sinun perustelut on aikas lailla löyhät nyt tuon MSD n puolesta
Kyllähän tämä rakentamien on jatkuvaa opettelua ja tiedon hankintaa, varisnkin ensikertalaiselle tämä foorumi on oiva apu, ainakin minulle on tärkeää jotta tiedän miksi, mihin ja miten jotain kompenenttia käytetään sama koskee parametereja.
Nuo sinun perustelut on aikas lailla löyhät nyt tuon MSD n puolesta

-
- Megasquirttaaja
voihan se olla..juu mut jos ei msd:n tarjooja pystyny suo jeesaamaa ni sit sun kokoon panos on jotain semmost joka ei sovi sen kans esim jos käytät vr anturii ei msd:tä voi sen kans ees käyttää et kun se tarvii hal anturin eli seki kannattaa miettii mitä anturii käyttää/on tos tietty toi valkonen signaali johto joka ottaa maista mut en omassani oo koittanu sen ihmeemin kun sitä mahollisuutta mul kaiketi ees oo et pystyisin käyttää vr anturist en sit tiiä saisko sil sit.. vaik tos sillon lueskelin et vr anturi on tarkempi mut en itte tohon lepakkoo mitää simmosii tarvinnu vaihdella vakio hal anturi kävi suoraa mut tiedän et jokainen auto nyt onki tapauskohtanen.. tää nyt on vaa mun mielipide tästä aiheesta.. 

-
- Megajumala
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... on.htm#msd
Tuon mukaan MSD käyttää kans VR-anturia
Ja miksei pysty käyttää VR-anturia? Ohjaako sulla edes Mega sytkää, MSD-purkkia?
Tuon mukaan MSD käyttää kans VR-anturia

Ja miksei pysty käyttää VR-anturia? Ohjaako sulla edes Mega sytkää, MSD-purkkia?
-
- Megasquirttaaja
hyvä kun korjasit..
ei mulmee mitään johtoja msdpoxilta megaa se on täysin riippumaton megasta sil riittää tieto vaan siitä et kone pyörii.. ainaki täs mun tapaukses kuvia laitan kuhan löydän patterit tohon digi kameeraa... :lol niin ja painottasin ehkä viel et riippuu tietty mitä megaa käyttää mul on toistaseks vaa toi ms1 muihin en oo viel perehtyny mut noit kattelen kun teho nälkä kasvaa ja riippuen mitä ominaisuuksii tuun tarviimaan.. tai siis pieni korjaus tulee mult ainoastaa hal anturilt tietty relekorttiin signaali johto tietty eihän tuo muuten toimiskaa..
mutta muuten se on täysin riippumaton tuosta megasta.. kun siinä on tosiaan on omat kiekan säädöt..

-
- Megajumala
No just. Todella asiantuntija hehkutusta. Kyllä nyt meni pohja totaalisesti paremmuudesta, koska sun Mega ei edes ohjaa tuota.
Tuohan on nyt sama mikä kärjetönjakaja tuolla pyörii likimain. Toki kipinätehoa tuossa.
Mun mielestä kun ideana on että Mega ohjaa myös sytytystä halutulla tavalla osakaasullakin ja halutuilla kierrosalueilla rippuen kuormitustilanteesta, jolloin saadaan myös kaikki hyöty irti.
Nyt sit vaan valjastat tuon poksin, niin saat kaiken hyödyn irti.
Tuohan on nyt sama mikä kärjetönjakaja tuolla pyörii likimain. Toki kipinätehoa tuossa.
Mun mielestä kun ideana on että Mega ohjaa myös sytytystä halutulla tavalla osakaasullakin ja halutuilla kierrosalueilla rippuen kuormitustilanteesta, jolloin saadaan myös kaikki hyöty irti.
Nyt sit vaan valjastat tuon poksin, niin saat kaiken hyödyn irti.
-
- Megasquirttaaja
no ei mun mielest tarvii sitä valjastaa kun ei oo mitään ongelmii ei oo nykimistä eikä kyl mitää muitakaa ongelmii.. 

Paljonkos tuo MSD antaa ennakkoa 3000 rpm ja about. 90kPa alipaineella? Entäs 5000 rpm ja 60kPa?
-
- Megajumala
Minkä takia nykyautoissa ei sit käytetä enään jakajia tai käytetty ainakaan yli 20 vuoteen?
-
- Megasquirttaaja
nii mitäs mä nyt sit osaisin teil vastata
nii hyvii kysymyksii heititte ilmoil..
no täytyypi kattoo täs tän päivän puolel mitä toi megatune näyttää ilmottelen tänne sit... 

-
- Megasquirttaaja
Miksi yleensä muuttaa alkuperäistä sytystä jos ei aijo ottaa siitä kaikkea hyötyä irti?
Edit: Saatikka tiedä mitä se tekee.
Edit: Saatikka tiedä mitä se tekee.
Miksi yleensäkkään kinata jonkun kanssa jolle riittää kärjellinen sytytys ja ruuvimeisseli
Tämän aiheen läpilukeminen sai aikaan ainakin yhden hymyilevän squirttaajan lisää maailmaan.
Jokainen tavallaan, tuollainen otsikko vaan saattaa saada jonkun googlaajan virheellisen mielikuvaan, toisinsanoen tapahtuu ns. Iltalehtilööppi-ilmiö
Mulla ainakin pelaa VAG hukkispuola ATDriveboardin ohjaamana kuin junan vessa, ei siihen ole tarvinnut koskea asentamisen jälkeen mitenkään. Onhan ennakoiden säätäminen nänkin noloolle huomattavasti helpompaa läppärin näytöltä kuin mensselimenetelmällä.
Jokainen tavallaan, tuollainen otsikko vaan saattaa saada jonkun googlaajan virheellisen mielikuvaan, toisinsanoen tapahtuu ns. Iltalehtilööppi-ilmiö

Mulla ainakin pelaa VAG hukkispuola ATDriveboardin ohjaamana kuin junan vessa, ei siihen ole tarvinnut koskea asentamisen jälkeen mitenkään. Onhan ennakoiden säätäminen nänkin noloolle huomattavasti helpompaa läppärin näytöltä kuin mensselimenetelmällä.

Projektikuvia:http://bit.ly/p35RDl
-
- Megajumala
Mutta eihän tuo 6AL-boxi ohjaa sytytystä, vaan pelkästään puolan latausaikoja, ellei lasketa mukaan timing retard lisäosia vai onko mulla mennyt jotain ohi?
Esson paarin isot pojat ovat kuulemma sulatelleet noita MSD-boxeja enemmänkin, joten jos mainoksiin on luottamista niin valitsisin mieluummin Cranen.
http://www.cranecams.com/bulletins_listview.php?s_id=14
Esson paarin isot pojat ovat kuulemma sulatelleet noita MSD-boxeja enemmänkin, joten jos mainoksiin on luottamista niin valitsisin mieluummin Cranen.
http://www.cranecams.com/bulletins_listview.php?s_id=14
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Tällä hetkellä sytkä jakajalla/hall anturilla, megan(ms1) ohjaamana.Hyllyssä olis msd 6 btm boksi.Kuinka kyseisen boksin voisi kytkeä megaan vahvistamaan kipinää.Boksissa on ittessään sytkän myöhästys potikka ja kierrosten rajoitin(6000)joka on aivan liian aikaisin.Eli saako tuota kytkettyä niin ettei ainakaan toi rajoitin olisi pelissä.Ja neuvot saa vääntää rautalangasta.
-
- Megasquirttaaja
no ite vaan laitoin sen kiinni mut jätin megan omat sytkän johdot pois kun ei tosta mun ruutasta tullu kun tolle puolalle + ja - ja en niitä tarvinnut säädin ton 6al boksin 6000rpm:n ja megalta muistaakseni asetuksista ton sytkän rajotuksen offille pensa puoli vaan käytössä nii ja tietysti toi 6al poksin signaaali johto täytyy vetää mega ruuttan relepoxille ja sit vielä toi auton oma hal anturi.. tähän voi tietysti vielä joku kokeneempi vastailla mut näintein itse ja teen ton mun seuraavankin koneen ja en luovu msd:n kamoista kun en oo vielä mitään poltellu..