Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Turhajohtaja
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Jun 13, 2012 16:41
Location: Ranua

Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Turhajohtaja »

Joo elikkäs löytyykö pohjosen alueelta ketään joka ymmärtää ja osaa säätää megan?, itse kun ei vielä ymmärrä juuri mitään kyseisestä kamppeesta. auto on saatu käyntiin ja säädettykkin vähän, mutta moottori suli säätö vaiheessa niin tuli mieleen että lieneekö sytytys ym muut säädöt sielläpäinkään(luultavasti jotenkin kun pystyy ajamaankin). nyt ois moottorissa kestävät hilppeet sisällä mutta kaipais apua ettei kävis samanlaista mokaa. onko missään suuntaa antavia ohjeita esim 1.8 16venasen motin sytkän ja pensakarttojen tekemiseen? jos joku kehtaisi tulla neuvomaan ja säätämään niin eiköhän siitä "jonkun" euron voi maksaakkin :lol: mega on ms1 v3.

Pistäkääs neuvoja tulemaan!!
Turhajohtaja
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Jun 13, 2012 16:41
Location: Ranua

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Turhajohtaja »

Luultavasti moottori hajosi koska is:ssä on niin pirun korkeat puristukset, mäntiä oli laskettu 1mm niin siltikin puristuslukema oli jokaisesssa pytyssä 13.. :roll:
snowproboost
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Tue May 31, 2011 19:21
Location: Leppävirta
Contact:

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by snowproboost »

Meinaat varmaan 13:1 kuulostaa korkealta ahdettuun moottoriin.
Turhajohtaja
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Jun 13, 2012 16:41
Location: Ranua

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Turhajohtaja »

snowproboost wrote:Meinaat varmaan 13:1 kuulostaa korkealta ahdettuun moottoriin.
Joo kyllä. nyt on erit veivit ja matalemmat männät, ei ole vielä kansi paikoillaan mutta pitäis laskea siihen 9-10:1 :lol:
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Vauhtivaunu »

No jos vaikka säästäsit rahaa ja hilaisit sen auton P-Karjalaan. Täällä on minun lisäksi useemmallakin jampalla turbobemareista kokemusta + tehopenkki käytettävissä :?
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by jake74 »

Turhajohtaja wrote:Luultavasti moottori hajosi koska is:ssä on niin pirun korkeat puristukset, mäntiä oli laskettu 1mm niin siltikin puristuslukema oli jokaisesssa pytyssä 13.. :roll:
tarkoitakko puristuspainetta vai puristussuhdetta?

puristuspaine mitataan mittarilla ja puristussuhde nesteellä ja siittä lasketaan puristussuhde yhden sylinterin cc tilavuudella.
Turhajohtaja
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Jun 13, 2012 16:41
Location: Ranua

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Turhajohtaja »

Vauhtivaunu wrote:No jos vaikka säästäsit rahaa ja hilaisit sen auton P-Karjalaan. Täällä on minun lisäksi useemmallakin jampalla turbobemareista kokemusta + tehopenkki käytettävissä :?
Kyllä tuokin onnistuisi jos ei ala säädöt löytymään. nyt kun luin tuota suomennettua ohjetta niin pääsi enemmän kärryille noista perusarvoista. Missäpäin p-karjalaa penkki sijaitsee? kesälomalla kun olen niin joutaisi käymäänkin "matkoilla" :D
Turhajohtaja
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Jun 13, 2012 16:41
Location: Ranua

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Turhajohtaja »

jake74 wrote:
Turhajohtaja wrote:Luultavasti moottori hajosi koska is:ssä on niin pirun korkeat puristukset, mäntiä oli laskettu 1mm niin siltikin puristuslukema oli jokaisesssa pytyssä 13.. :roll:
tarkoitakko puristuspainetta vai puristussuhdetta?

puristuspaine mitataan mittarilla ja puristussuhde nesteellä ja siittä lasketaan puristussuhde yhden sylinterin cc tilavuudella.
puristuspainetta meinasin.
Turhajohtaja
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Jun 13, 2012 16:41
Location: Ranua

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Turhajohtaja »

Ennen kuin moottori hajosi niin säädöt löyty jotenkin, kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä ja vetojakin oli jotenkin(veti pienillä vaihteilla loppuun eikä rykinyt, mutta 4-5 vaihteella ei toiminut) seokset näytti olevan laihalla vaikka putkesta tuli mustaa kun kaasutteli, taitaa suuttimet olla liian pienet kun ovat 325:sta!? ahtoja oli 0,8bar.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Benkku »

Turhajohtaja wrote:...eokset näytti olevan laihalla vaikka putkesta tuli mustaa kun kaasutteli...
Noup, vaan seos on ollut jo syttymiskelvoton - liian rikas seoskin näkyy laihana, koskapa lambda-anturi mittaa jäännöshappea - kun seos ei pala niin sitä happea myös on.
Turhajohtaja
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Jun 13, 2012 16:41
Location: Ranua

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Turhajohtaja »

Benkku wrote:
Turhajohtaja wrote:...eokset näytti olevan laihalla vaikka putkesta tuli mustaa kun kaasutteli...
Noup, vaan seos on ollut jo syttymiskelvoton - liian rikas seoskin näkyy laihana, koskapa lambda-anturi mittaa jäännöshappea - kun seos ei pala niin sitä happea myös on.
nii, paljon mahdollista. mutta ei nuo suuttimetkaan hirveän isot ole kun netissä lupasivat noin 200cc/min. noh tilalle tulee 578cc/min niin luulisi riittävän :lol:
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Bmw 318is turbo, ruutan säätö.

Post by Benkku »

No juu, 200 cc/min suutin ei kyllä riitä alkuunkaan, 'muutenkin kannattavaa' asentaa virtauskapasiteetiltaan pienet vaparivakion suuttimet ahdettuun.
Post Reply