Innovate MTX-L ongelmaa

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
sv22
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Sun Sep 26, 2010 14:38

Innovate MTX-L ongelmaa

Post by sv22 »

Mistäköhän vikaa pitäisi alkaa ettiä, nyt reilun puolivuotta ollut edellä mainittu käytössä eikä
mitään ongelmaa. Yllättäen eilen alkoi jumittaa itseään HTR vaiheeseen, normaalisti (pakkasillakin)
max minuutin toista mennyt, nyt kestää välillä sellaset minuutti tyhjäkäyntiä + useamman km ajon ennenkuin mitään alkaa tapahtua.

Välillä tuo taas toimii ihan niinkuin kuuluukin, mutta tosiaan parin päivän aikana alkanut temppuilla ihan huolella. Taitaa olla toistaiseksi parempi ottaa lambdakorjaus kokonaan pois, mutta ikävästi sattuu
just silloin kun uudella AFR-kartalla alkaa säädellä VE-karttaa hienosäätöihin.

Onko sieltä itse anturi menossa, jota ei vielä näillä ajomäärillä uskoisi vai mikä nyt ränkkää?
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Innovate MTX-L ongelmaa

Post by Benkku »

No 'kaikesta', ihan jo asennuksesta eli anturin sijainnista ja kulma-asemasta alkaen, seossuhteisiin päättyen.

LSU 4.2 anturi, on suht. herkkä 'liian' rikkaalle sesosuhteelle (pumppusolu tukkeutuu anturin ollessa liian kylmä) ja erityisesti väärään kulma-asemaan asennukselle (vapaa vesi rikkoo keraami-elementin).
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Innovate MTX-L ongelmaa

Post by Höylä »

auto on ollut säädettynä pikemminkin liian laihalle, kuin rikkaalle tähän asti ja anturi on asennettu kyllä oikeaan asentoon, että noista ei voi olla kyse... voisko se vain ottaa hieman kauemmin aikaa nyt, kun seokset on rikkaammalla (14.7 aikaisemman 16 AFR sijaan), että anturin lämpeneminen vain kestää hieman kauemmin :roll: ja onhan se aika kaukana moottorista se anturi muutenkin...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Innovate MTX-L ongelmaa

Post by jake74 »

Benkku wrote:
LSU 4.2 anturi, on suht. herkkä 'liian' rikkaalle sesosuhteelle (pumppusolu tukkeutuu anturin ollessa liian kylmä) ja erityisesti väärään kulma-asemaan asennukselle (vapaa vesi rikkoo keraami-elementin).
miten tämmönen anturi saahaan elvytettyä kuntoo vai onko roskis seuraava paikka.
sv22
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Sun Sep 26, 2010 14:38

Re: Innovate MTX-L ongelmaa

Post by sv22 »

Ja kun mielenkiintoiseksi sen tekee se, että se nyt heittelee vähän miten sattuu, välillä toimii ihan niinkuin ennenkin, välillä taas kestää tuon ikuisuuden.

Nuo anturit ei kovin ilmaisia ole, ei viittis kokeilla ihan huvin päitten ostaa uutta. Miten pitkä käyttöikä noilla nyt yleensä tapaa olla?
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Innovate MTX-L ongelmaa

Post by Benkku »

Elvyttäminen on ehkä mahdollista jos se on tukossa liian rikkaan seoksen/kylmänä ajamisen takia. Jos taas pumppukennon keraami-elementti on vaurioitunut, on anturi totaalisen viallinen.

4.2 tyypin anturi on herkempi 'väärinkäytölle' kuin 4.9 tyyppi. Tarpeettoman kauaksi anturia ei kannata viedä, kun kestää kuitenkin 850 asteen pakokaasun lämmöt eli asenna konehuoneen puolelle - ei auton alle.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Innovate MTX-L ongelmaa

Post by jake74 »

Benkku wrote:Elvyttäminen on ehkä mahdollista jos se on tukossa liian rikkaan seoksen/kylmänä ajamisen takia.
tätä epäilen tohon mun vanhaan anturiin. mite tuo elvyttäminen tapahtuu?
Post Reply