Mistäköhän vikaa pitäisi alkaa ettiä, nyt reilun puolivuotta ollut edellä mainittu käytössä eikä
mitään ongelmaa. Yllättäen eilen alkoi jumittaa itseään HTR vaiheeseen, normaalisti (pakkasillakin)
max minuutin toista mennyt, nyt kestää välillä sellaset minuutti tyhjäkäyntiä + useamman km ajon ennenkuin mitään alkaa tapahtua.
Välillä tuo taas toimii ihan niinkuin kuuluukin, mutta tosiaan parin päivän aikana alkanut temppuilla ihan huolella. Taitaa olla toistaiseksi parempi ottaa lambdakorjaus kokonaan pois, mutta ikävästi sattuu
just silloin kun uudella AFR-kartalla alkaa säädellä VE-karttaa hienosäätöihin.
Onko sieltä itse anturi menossa, jota ei vielä näillä ajomäärillä uskoisi vai mikä nyt ränkkää?
Innovate MTX-L ongelmaa
Moderator: Masi_K
Re: Innovate MTX-L ongelmaa
No 'kaikesta', ihan jo asennuksesta eli anturin sijainnista ja kulma-asemasta alkaen, seossuhteisiin päättyen.
LSU 4.2 anturi, on suht. herkkä 'liian' rikkaalle sesosuhteelle (pumppusolu tukkeutuu anturin ollessa liian kylmä) ja erityisesti väärään kulma-asemaan asennukselle (vapaa vesi rikkoo keraami-elementin).
LSU 4.2 anturi, on suht. herkkä 'liian' rikkaalle sesosuhteelle (pumppusolu tukkeutuu anturin ollessa liian kylmä) ja erityisesti väärään kulma-asemaan asennukselle (vapaa vesi rikkoo keraami-elementin).
Re: Innovate MTX-L ongelmaa
auto on ollut säädettynä pikemminkin liian laihalle, kuin rikkaalle tähän asti ja anturi on asennettu kyllä oikeaan asentoon, että noista ei voi olla kyse... voisko se vain ottaa hieman kauemmin aikaa nyt, kun seokset on rikkaammalla (14.7 aikaisemman 16 AFR sijaan), että anturin lämpeneminen vain kestää hieman kauemmin
ja onhan se aika kaukana moottorista se anturi muutenkin...

ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Re: Innovate MTX-L ongelmaa
miten tämmönen anturi saahaan elvytettyä kuntoo vai onko roskis seuraava paikka.Benkku wrote:
LSU 4.2 anturi, on suht. herkkä 'liian' rikkaalle sesosuhteelle (pumppusolu tukkeutuu anturin ollessa liian kylmä) ja erityisesti väärään kulma-asemaan asennukselle (vapaa vesi rikkoo keraami-elementin).
Re: Innovate MTX-L ongelmaa
Ja kun mielenkiintoiseksi sen tekee se, että se nyt heittelee vähän miten sattuu, välillä toimii ihan niinkuin ennenkin, välillä taas kestää tuon ikuisuuden.
Nuo anturit ei kovin ilmaisia ole, ei viittis kokeilla ihan huvin päitten ostaa uutta. Miten pitkä käyttöikä noilla nyt yleensä tapaa olla?
Nuo anturit ei kovin ilmaisia ole, ei viittis kokeilla ihan huvin päitten ostaa uutta. Miten pitkä käyttöikä noilla nyt yleensä tapaa olla?
Re: Innovate MTX-L ongelmaa
Elvyttäminen on ehkä mahdollista jos se on tukossa liian rikkaan seoksen/kylmänä ajamisen takia. Jos taas pumppukennon keraami-elementti on vaurioitunut, on anturi totaalisen viallinen.
4.2 tyypin anturi on herkempi 'väärinkäytölle' kuin 4.9 tyyppi. Tarpeettoman kauaksi anturia ei kannata viedä, kun kestää kuitenkin 850 asteen pakokaasun lämmöt eli asenna konehuoneen puolelle - ei auton alle.
4.2 tyypin anturi on herkempi 'väärinkäytölle' kuin 4.9 tyyppi. Tarpeettoman kauaksi anturia ei kannata viedä, kun kestää kuitenkin 850 asteen pakokaasun lämmöt eli asenna konehuoneen puolelle - ei auton alle.
Re: Innovate MTX-L ongelmaa
tätä epäilen tohon mun vanhaan anturiin. mite tuo elvyttäminen tapahtuu?Benkku wrote:Elvyttäminen on ehkä mahdollista jos se on tukossa liian rikkaan seoksen/kylmänä ajamisen takia.