Probleema on siis se, että Megatunix ei suostu näyttämään RPM tietoa moottoria pyörittäessä. Sierran VR-anturista mitattu skoopilla induktiivitieto oikeaksi, Kadetin muuntopiirin jälkeen mitattu skoopilla kanttiaaltotieto oikeaksi, DB liittimestä megasquirtista tieto oikeaksi ja piirilevyltä optoerottimelle asti tieto oikeaksi... Kärsiikö tuota optoerotinta poistaa välistä vai mistä ahdistaa?
Nyt alkaa konstit loppumaan, tietäisikö joku mikä vastustaa? Kokeiltu erilaisia ylösvetovastuksia, ei auta.
Triggauksen setuppi siis tämä:
Sierran VR anturi
Opel Kadetin 7-napainen HEI piiri
RPM signaali löyty, mitkä asetukset triggerille?
Moderator: Masi_K
RPM signaali löyty, mitkä asetukset triggerille?
Last edited by Morjenz on Wed May 16, 2012 10:12, edited 1 time in total.
Re: Ei RPM-signaalia, skooppi näyttää kyllä signaalin?
Triggerin asetukset eivät täsmää triggeripyörään. Tarkista ne.
Re: Ei RPM-signaalia, skooppi näyttää kyllä signaalin?
Kiitos nopeasta vastauksesta, hommahan nyt ei kuitenkaan mene ihan näin. Eli ongelmana on se, että Megatunix ei näytä kierroslukutietoa ollenkaan. Triggeripyörän asetuksillahan täsmään sytytyksen ajoituksen vaan kohdalleen. Sisääntulevaa signaalia en pysty asetuksilla muuttamaanteg wrote:Triggerin asetukset eivät täsmää triggeripyörään. Tarkista ne.

Eli onko seuraava ratkaisu koittaa ohittaa optoerotin levyltä?
Re: Ei RPM-signaalia, skooppi näyttää kyllä signaalin?
Jos triggerin asetukset ovat väärin, on mahdollista, ettet näe kierroslukutietoa.
Olisi huomattavasti helpompi antaa apua, jos kertoisit millainen triggeripyörä sinulla on ja liittäisit MSQ tiedoston mukaan.
Olisi huomattavasti helpompi antaa apua, jos kertoisit millainen triggeripyörä sinulla on ja liittäisit MSQ tiedoston mukaan.
Re: Ei RPM-signaalia, skooppi näyttää kyllä signaalin?
Minä olen asiasta erimieltä. Miten syötetyt arvot vaikuttavat mielestäsi sisääntulosignaaliin?teg wrote:Jos triggerin asetukset ovat väärin, on mahdollista, ettet näe kierroslukutietoa.
Olisi huomattavasti helpompi antaa apua, jos kertoisit millainen triggeripyörä sinulla on ja liittäisit MSQ tiedoston mukaan.
Pyöränä on 6-1.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 157
- Joined: Sun May 10, 2009 19:34
- Location: Mäntsälä / Sälinkää
Re: Ei RPM-signaalia, skooppi näyttää kyllä signaalin?
Jos mega odottaa saavansa jotain aivan muunlaista signalia jota sinun setupista tulee.
Re: Ei RPM-signaalia, skooppi näyttää kyllä signaalin?
Syötety arvot eivät vaikuta MITENKÄÄN sisääntulosignaaliin, eikä tässä nyt siitä olekkaan kyse. Kyse on nyt kierroslukulaskennasta. Megan on TIEDETTÄVÄ onko käytössä perustrigger vai joku muu. Lisäksi on tiedettävä montako hammasta per kierros on, jotta voitaisiin laskea kierrosluku.Morjenz wrote: Minä olen asiasta erimieltä. Miten syötetyt arvot vaikuttavat mielestäsi sisääntulosignaaliin?
Apua ei voi antaa, jos ei ole minkäänlaista käsitystä asetuksista. Näillä tiedoilla ei voi muuta sanoa, kuin että tarkista asetuksesi.
Re: Ei RPM-signaalia, skooppi näyttää kyllä signaalin?
Noniin, saatiin tietokone näyttämään RPM arvoja, kun vaihdettiin yksi vastus levyltä... Nyt kaikki on muuten hyvin, mutta olenkohan epähuomiossa hitsuuttanut triggeripyörän väärään asentoon, vai onko sitä mahdollista korjata angle fixillä?
6-1 pyörä, puuttuvan hampaan jälkeinen ensimmäinen hammas on asentotunnistimen kohdalla kun kone on yläkuolokohdassa...
Trig pos a 4 ja trig pos b 1, ei ainakaan suostunut käymään...
Seuraava testi olisi Trig pos a 5 ja trig pos b 2, anglefix maximit 120...
Vai onko ainut vaihtoehto kääntää pyörää mekaanisesti 60 astetta myötäpäivään siten, että toinen hammas puuttuvan hampaan jälkeen on anturin kohdalla koneen ollessa yläkuolokohdassa?
Viisaat jeesikää
6-1 pyörä, puuttuvan hampaan jälkeinen ensimmäinen hammas on asentotunnistimen kohdalla kun kone on yläkuolokohdassa...
Trig pos a 4 ja trig pos b 1, ei ainakaan suostunut käymään...
Seuraava testi olisi Trig pos a 5 ja trig pos b 2, anglefix maximit 120...
Vai onko ainut vaihtoehto kääntää pyörää mekaanisesti 60 astetta myötäpäivään siten, että toinen hammas puuttuvan hampaan jälkeen on anturin kohdalla koneen ollessa yläkuolokohdassa?
Viisaat jeesikää

Re: RPM signaali löyty, mitkä asetukset triggerille?
Ainakaan mulla ei toiminut kun laitoin trig pos b:n tai c:n pienemmäksi kuin a:n... Eikä nuo nyt ihan kuulosta natsaavan muutenkaan, trigger anglen pitäisi olla 180 noilla asetuksilla ja se ei ole oikein mahdollista. Olettaen että tarkoitit siis koneen yläkuolokohdalla ykkösen yläkuoloa. Ajoituslamppu on muuten kova sana tuossa hommassa.