'84 camaro MS3/MSX:lla, ei starttaa

Megasquirt III spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

Post Reply
maaku80
Megasquirt aloittelija

'84 camaro MS3/MSX:lla, ei starttaa

Post by maaku80 »

Elikkä olen nyt pari kertaa koittanut autoa käyntiin mutta tuloksetta. Paukkuu putkessa vaan pirusti eikä hirveemmin lupaakaan. Ohjaimena on autotune finlandista hommattu ATdriveboard.
Auton speksejä:
'84 camaro 383cid moottorilla
lc-1 laajakaistalambda
ign-1a puolat (8kpl)
siemens deka suuttimet 60lb/hr (8kpl)
36-1 triggeripyörä joka on edis-8 paketista peräisin
virranjakaja on muokattu honeywellin hall-anturille nokka-akselin triggeröintiä varten.

Täältä http://koti.mbnet.fi/maaku80/Camaro/MS3/ löytyvät composite logi, normi logi ja msq-tiedostoni. Josko joku noista näkisi että onko jokin asetus räikeesti pielessä.
t_muikku
Megasquirttaaja

Re: '84 camaro MS3/MSX:lla, ei starttaa

Post by t_muikku »

maaku80 wrote:Elikkä olen nyt pari kertaa koittanut autoa käyntiin mutta tuloksetta. Paukkuu putkessa vaan pirusti eikä hirveemmin lupaakaan. Ohjaimena on autotune finlandista hommattu ATdriveboard.
Auton speksejä:
'84 camaro 383cid moottorilla
lc-1 laajakaistalambda
ign-1a puolat (8kpl)
siemens deka suuttimet 60lb/hr (8kpl)
36-1 triggeripyörä joka on edis-8 paketista peräisin
virranjakaja on muokattu honeywellin hall-anturille nokka-akselin triggeröintiä varten.

Täältä http://koti.mbnet.fi/maaku80/Camaro/MS3/ löytyvät composite logi, normi logi ja msq-tiedostoni. Josko joku noista näkisi että onko jokin asetus räikeesti pielessä.
Missä kohtaa sinulla on kampiakselin asentotunnistin triggeriin nähden?
Tigger Anglessa pitäisi minun mielestä olla muuta kuin 0:lla :roll:
En muista paljonko kaverin Camarossa on, kun siihen juurikin tuon ATdriveboardin asensin 36-1 triggerillä ja VR-anturilla.
Tuuba
Megasquirttaaja

Re: '84 camaro MS3/MSX:lla, ei starttaa

Post by Tuuba »

Lähtisin kanssa tuon kampianturin suuntaan epäilemään. Itsellä on ATDriveboardin kanssa käytössä pösön oma 60-2 kehä vauhtipyörältä. Kokeilin ensin kahdella BMW:n VR -anturilla, mutta en saanut millään etäisyyttä sellaiseksi että olisi hyvin kaikkineen toiminut. Kun anturi oli lähes kiinni kehässä, lähti käyntiin mutta ei ottanut kunnolla kierroksia. Kun loitonsin niin teki juurikin tuota eli startata joutui kauan ja ampui putkeen. Lähti sitten lopulta. Vaihdoin Fordista kotoisin olevan VR:n niin se ongelma katosi, nyt pelaa! Tuo anturi on about 3mm ilmavälillä kehään ja trigger angle 64 EYKK

Toinen ERITTÄIN harmaita hiuksia aiheuttanut oli itseaiheutettua myös: Viikon ihmettelin kun ei vehjje meinannut käydä millään ja kaikki pätki. Ampui myös ihan sikana putkeen, välillä ei käyntiin kirveelläkään. Syylliseksi osoittautui lopulta tulpat: Ainakin hukkapuolan kanssa näköjään on elintärkeää käyttää resistoritulppia. Olin epähuomiossa lyönyt reikiin Denson Q22PU:t kun edelliset oli Q22PRU:t En ollut uskoa että voi seata sekä Finboostin lambdan että ecun totaalisesti.

Kokoonpanona siis mulla:

Peugeot 205 GTi 1.9 Turbo IC
ATDriveboard + VAG hukkakipinäsytkä. Nokka-anturi Honeywell, Kampianturi Ford VR, GM 2,5bar MAP, Bosch MAT + CLT

Täytyy kyllä tähän kohtaan antaa omalta kohdalta erittäin hyvää palautetta Autotunelle. Ajattelin ostaessani että hermot sillä meikäläiseen menee kun neitsyenä alan räpeltämään tämän kanssa, mutta hienosti on neuvoa ja apua saanut mitä vaan on osannutkin kysyä. Lisäksi kohtuu helppo vehje säätää, ainakin tuolla Tunerstudion rekisteröidyllä versiolla. Pikkuhiljaa järjestelmällisesti asia kerrallaan säätämällä, on ainakin oma löytänyt jo melko hyvät speksit. Ei muuta kuin pitkää pinnaa alkuun, kyllä se siitä lähtee aukeen :)
Projektikuvia:http://bit.ly/p35RDl
Post Reply