toi virranjakaja sisältää 6 "luettavaa" nastaa. Mun ymmärtääkseni sen tarkkuus ei oo riittävä ja lisäks siinä ei oo mitään tietoa, missä asennossa moottori on. Toi 6 nastaa on siis per 2 moottorin pyörähdystä. Se ei taida millään riittää tarkkuudeltaan.
Jos kampiakselille laitetaan triggeripyörä, esim mallia 32-1, niin siinä on 31 nastaa ja yks "tyhjä nasta" per 1 moottorin pyörähdys, eli noin 10 kertainen näytteenottotaajuus. Lisäksi tuo puuttuva nasta ilmaisee koska uusi kierros alkaa. Kampiakselitriggerin avulla meillä on siis tarkka tieto kampiakselin asennosta. Nyt vielä puuttuu se tieto, että missä vaiheessa tahteja mennään. Tähän tarvitaan tieto jostain, joka tapahtuu kerran per 2 moottorin kierrosta. Nokka-akselihan pyörii puolet hitaammin kuin kampiakseli! Tähän voi laittaa jonkun nastan, jota esim Hall -anturilla luetaan. Toinen vaihtoehto on poistaa virranjakajasta kaikki paitsi 1 niistä luettavista nastoista!
En jaksanu lukea noita matskuja tällä erää.. toivottavasti en puhunu ihan täyttä bullshittiä
Älä siis ota juuri kirjoittamaani vedenpitävänä faktana.
Joku enemmän perehtynyt saa vahvistaa / korjata!