Tapahtui ihme ja sain tunerstudion toimimaan. Nyt vaan tuli semmonen yllätys ettei nuo tosiaan suostu pelaamaan yhteen. Tunerstudio otti boksiin ajetut asetukset ihan mukavasti, mitä nyt afr-kartta oli vähä erilainen.
En sitte heti huomannu et mlv otti tunerstudiolla ajettuihin logeihin megatunen msq:n, ihmettelin miksi ts ja mlv näytti toisistaan reippaasti poikkeavia afr-karttoja.
Noh, avasin sitten tunerstudiolla tallennetus msq:n jolla logit ajettu, ja niin lopetti toiminnan. Afr-kartta tulee muotoon 14..... eli ei näytä desimaaleja, logia seuratessa enää ei näy ve/afr kartalla sitä aluetta missä kulloinki mennään ja ve analytic ei toimi.
Kokeilin muuttaa tuon afr-kartan mlv:ssä jotenkin järkeväksi, näyttämään sen desimaalim, muttei mitään vaikutusta. Ja luonnollisesti kokeilin megatunen logia + msq:ta -> pelas hyvin, sekä tunerstudiolla otettua logia, vanhalla megatunen msq:lla -> toimi hyvin.
Piski hyviä ajatuksia miksei mlv hyväksy/ymmärrä tunerstudiolla tehtyä msq:ta?
Tunerstudio on versio 1.007
Tunerstudio/megalogviewer ei sovi yhteen?
Moderator: Masi_K
Re: Tunerstudio/megalogviewer ei sovi yhteen?
Ja liekö merkitystä, mut MS1v2.2, extra, hires10g
mä nyt vastaan tänne, kun tuo tuli esille...
mulla tekee ihan samaa nuo sun logit, jos katson esim. oman 300E mersun msq:lla tuota sun logia, niin kaikki pelaa ihan hienosti, megalogviewer analysoi ja säätää jne. mutta jos otan sun tunerstudiolla ottaman msq:n käyttöön, niin kaikki tilttaa... eli tunerstudion/tunerstudiolla tehty msq on jotenkin korruptoitunut... sekin kertoo siitä, että mun tietokoneet ei saa sitä auki...
mutta eiköhän tuo huomenna selviä, kun tulen käymässä...
alkuperäinen msq oli tehty tunerstudiolla, mutta koska se ei silloin toiminut sun tietokoneessa, niin siirryttiin käyttämään megatunea ja luultavasti joku on mennyt silloin jo pieleen
ja nyt kun siirryttiin takaisin käyttämään tunerstudiota niin mikään ei tunnu toimivan...
löysin omalta koneelta (mielestäni) ne alkuperäisen msq:t millä aloiteltiinkin tätä projektia ja otan ne myös mukaan... tai no, mun 300E:n msq se oli pikku muutoksilla...
ongelmat alkoi alkuviikosta, vai oliko jo viimeviikolla, kun mega aloitti kummallisen sekoilun, esim. warm up jäi välillä aktivoitumatta ja kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä. n. 6kk se tais mennä ilman kummempia ongelmia ja vastas säätämiseen, kuten pitikin, mutta alkuviikosta tosiaan millään muutoksella ei tuntunut enää olevan mitään vaikutusta ja joka käynnistyksen jälkeen saattoi olla eri vika/toimia ihan moitteetta
yksi kummallisuus oli se, kun mega halus säätää seosta rikkaammalle, vaikka AFR target kartassa oltiin jo aikoja sitten ohitettu se "tavoite" ja lambdakorjayksen voltitkin oltiin ohitettu jo aikoja sitten, eli lambdakorjaus jatkuvasti tapissa (120 %) vaikka olis jo pitänyt ymmärtää laihentaa...
mulla tekee ihan samaa nuo sun logit, jos katson esim. oman 300E mersun msq:lla tuota sun logia, niin kaikki pelaa ihan hienosti, megalogviewer analysoi ja säätää jne. mutta jos otan sun tunerstudiolla ottaman msq:n käyttöön, niin kaikki tilttaa... eli tunerstudion/tunerstudiolla tehty msq on jotenkin korruptoitunut... sekin kertoo siitä, että mun tietokoneet ei saa sitä auki...
mutta eiköhän tuo huomenna selviä, kun tulen käymässä...
alkuperäinen msq oli tehty tunerstudiolla, mutta koska se ei silloin toiminut sun tietokoneessa, niin siirryttiin käyttämään megatunea ja luultavasti joku on mennyt silloin jo pieleen

löysin omalta koneelta (mielestäni) ne alkuperäisen msq:t millä aloiteltiinkin tätä projektia ja otan ne myös mukaan... tai no, mun 300E:n msq se oli pikku muutoksilla...
ongelmat alkoi alkuviikosta, vai oliko jo viimeviikolla, kun mega aloitti kummallisen sekoilun, esim. warm up jäi välillä aktivoitumatta ja kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä. n. 6kk se tais mennä ilman kummempia ongelmia ja vastas säätämiseen, kuten pitikin, mutta alkuviikosta tosiaan millään muutoksella ei tuntunut enää olevan mitään vaikutusta ja joka käynnistyksen jälkeen saattoi olla eri vika/toimia ihan moitteetta

ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Jaa, näköjään automaattikorjaus heitelly muutamia kirjoitusvirheitä...
Se nyt vielä lisäyksenä et ve/afr kartat tuli vielä uudelleen kirjoitettua tunerstudioon, ei siis kopiomalla tai yrittämällä avata megatunen msq tiedostoa tunerstudiossa.
Muutenhan projekti edistynyt aina pikkuhiljaa parempaan suuntaan, nyt kun vielä kaikki alipainevuodot sai paikkailtua, mutta jostain aina tulee tämmösiä takaiskuja.

Se nyt vielä lisäyksenä et ve/afr kartat tuli vielä uudelleen kirjoitettua tunerstudioon, ei siis kopiomalla tai yrittämällä avata megatunen msq tiedostoa tunerstudiossa.
Muutenhan projekti edistynyt aina pikkuhiljaa parempaan suuntaan, nyt kun vielä kaikki alipainevuodot sai paikkailtua, mutta jostain aina tulee tämmösiä takaiskuja.
missäs vaiheessa sinne on muuten HR10G koodi ilmestynyt, kun mulla on vain HR10D2 koodi käytössä joka projektissa, tuo HR10G aiheutti muistaakseni vain ongelmia jokaisessa jossa sitä olen koittanut 
olisinko sitten itse vahingossa lähettänyt/sanonut, että HR10g tai jotain...

olisinko sitten itse vahingossa lähettänyt/sanonut, että HR10g tai jotain...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Megatune käynnistäessä tarjoaa sen hires10g vaihtoehdon, olen aina pitäny sitä versiona, sen tarkemmin en tosin tottapuhuen sitä ole tarkistanutkaan..