MS2 extran koodin puukotus

Megasquirt II spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

Post Reply
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

MS2 extran koodin puukotus

Post by Volkkarijermu »

En sen paremmin hallitte C-kieltä enkä tiedä minkälainen homma olis puukotaa extran koodia, mutta hakusessa olis toi kartan vaihdon laajentaminen vähä muihinkin ominaisuuksiin MS2:ssa. Karttojen vaihtumisen lisäks olis kiva saada vaihdettua myös kiihdytysrikastuksia. Osaakohan joku sanoo kuinka kinkkinen homma se on ja myös saada megatuneen joku valikko mistä pääsis väänteleen eri arvoja mitä käytetään kun kartta on vaihdettu?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Ei kovinkaan suuri homma ole, jos MS2:ssa vaan muistia riittää.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Täytyyköhän mun tätä ihan itte ruveta tyhjältä pöydältä opiskelemaan vai saako joltakulta vähä apua :oops:
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Mihin versioon tällaista featurea tarvittaisiin? viimeisimpään ms2extra releaseen?
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Ilmeisesti 2.0.0.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

harmi kun ensaa ladattua tuota devcpp4.zip:tä.. puuttuu sourceforgesta ja toi simtelin downloaderi ei toimi täällä..

http://www.bloodshed.net/devcpp.html
tty
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 138
Joined: Fri Mar 25, 2005 21:37
Location: Kurikka

Post by tty »

harmi kun ensaa ladattua tuota devcpp4.zip:tä.. puuttuu sourceforgesta ja toi simtelin downloaderi ei toimi täällä..
Onko tuo oikea/saatko ladattua?
http://prdownloads.sourceforge.net/dev- ... mirror=umn
(tulee ehkä pienellä viiveellä)

http://www.tietokone.fi/softa/tiedosto.asp?id=11323
Dev-C++ on ilmainen C/C++ -kääntäjä Windowsille. Se on mukava vaihtoehto isojen ohjelmistovalmistajien jättiohjelmia luoville maksullisille kääntäjille. Puhdasta C/C++ -koodia kirjoitettaessa ei tarvitse huolehtia kaikista eri kirjastoista (MFC/OWL) ja käännetyt ohjelmatkin ovat kooltaan inhimillisiä.

Dev-C++ osaa tehdä Win32-ohjelmia. Mukana on tarvittavat otsikkotiedostot myös NT-ohjelmointia varten. Käyttöliittymä ei ole maksullisten sukulaisten veroinen, mutta on silti toimiva. Dev-C++ sisältää virheiden korjaustyökalun (debugger) ja asennusohjelman, jonka saa käyttöön asentamalla oheisen devcpp4-setup.zip-paketin.

32-bittisten Windows-ohjelmien luomista varten on asetuksista "Options | Compiler options" määritettävä kääntäjä tuottamaan Win32-koodia. Ilman tätä kaikkiin ohjelmiin tulee konsoli-ikkuna.

Esimerkkiohjelmien kanssa kannattaa olla tarkkana, sillä niiden resurssipolut on määrätty osoittamaan oletushakemistoon. Jos Dev-C++ asennetaan johonkin toiseen hakemistoon, on esimerkkien polut muutettava samoiksi "Edit Resource File" -komennolla.

Ainoa puute Dev-C++:ssa on Win32 API:n ohjeiden puuttuminen.

Dev-C++ sopii hyvin vähävaraisille ohjelmoijille sekä niille, jotka haluavat kirjoittaa koodinsa itse käyttämättä mitään valmista ohjelmakirjastoa. Tällä tavoin täytyy menetellä esimerkiksi silloin, kun tehdään järjestelmäajureita tai aikakriittisiä sovelluksia.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

teg wrote:Ei kovinkaan suuri homma ole, jos MS2:ssa vaan muistia riittää.
Täytyy vetää hiukan sanoja takaisin. Noita rikastusasetuksia oli sen verran paljon (on TPS pohjaista, MAP pohjaista, triggausta eri tavalla + muut kiihdytysrikastukset), että ei ihan päivässä tuota muutosta tehdä.

Miksi muuten kiihdytysrikastuksiin pitäisi saada 2 eri asetusta?
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Accel enrich -valikosta acceleration wizardin takaa löytyvät säädöt vaan tarttis saada vaihdettavaksi. Ja itseasiassa vaan TPS-puolen (100%) säädöt. Eikös kuitenkin TPS-pohjainen oo parempi kuin MAP-pohjainen rikastus joten jos sitä käyttäis pelkästään.

Kai tässä vaan on tarkotus tehdä toiset säädöt mahdollisimman pieniruokaseks.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Noh.. siitä kumpiko on parempi, on kai kahta kuppikuntaa. Mielestäni MAP-pohjainen on parempi..


Vielä tuohon 2 mappiin palatakseni. Eikö voi säätää yhtä mappia siten, että se on osakuormalla mahdollisimman taloudellinen ja suurilla kuormilla sitten rikkaampi?

Noilla rikastuksilla ei juurikaan kulutukseen pääse vaikuttamaan. Ovat sen verran harvoin tapahtuvia transientteja ja lyhkäisiä kestoltaan.

Voin kyllä vielä tsekata millainen homma olisi muuttaa vain TPS tai MAP acceleration arvot.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Eiku koodi olikin 2.0.1.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Sitä muuten vielä että minkähänlainen homma olis muuttaa tuota tach outtia niin että normaalin ja half speedin lisäks olis jokin 0.8 speed?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: MS2 extran koodin puukotus

Post by Benkku »

Vanha aihe, mutta tähän on vastaus tuolla...
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 92#p310691

eli asenne uusiin ominaisuuksiin erittäinkin negatiivinen ja esim. MS1 ja 2 extran sytytysajoituksen vippaamisen ongelman korjaukseen suoraan sanottuna - 'p***stä'. Tekosyitä - miksi ajoitus 'on tehty niin kuin on tehty' - luulisi edes MS2 extran korjaukseen olevan kiinnostusta, mutta ei.
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 31&t=39578

'Isot pojat' tulivat leikkiin mukaan.
http://blogs.freescale.com/2011/06/07/c ... -for-sale/
http://blogs.freescale.com/2011/08/23/c ... ty-part-2/
http://www.freescale.com/webapp/sps/sit ... XPC563MKIT
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: MS2 extran koodin puukotus

Post by teg »

Taitaa vaan tulla MS2:n rauta vastaan. Siitä ei löytyne niin montaa output compare rekisteriä kuin TPU:sta...
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: MS2 extran koodin puukotus

Post by Benkku »

Ei - kyllä kahdeksalla ajastinportilla sytytysajoituksen pystyy toteuttamaan, nykyisellään kulman mittaus ja sytytysajoitus on implementoitu siten ettei ajoituksen tarkkuutta voida taata.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: MS2 extran koodin puukotus

Post by teg »

Niinno.. ne kahdeksan timeriä ei käsittääkseni ole vapaana, vaan kahta niistä käytetään ruiskutuksen ohjaukseen, kahta ruiskutuskanavien virranrajoitukseen (PWM), yhtä asennonmittaukseen (kahta, jos käytetään nokka-anturia - joka kyllä on timerin haaskausta) ja yhtä dwellin laskentaan. Eli kaksi jää jäljelle. Periaatteessa sytytykseen voitaisiin siis käyttä kolmea ajastinta eli hukkakipinän ohjaukseen 4 sylinterisellä se sopisi.

Näin siis, jos haluttaisiin pyhittää MS2 pelkästään 4 sylinterisen moottorin käyttöön (hukkakipinällä), eikä kanaville tarvittaisi dwell ohjausta tai oletetaan etteivät kanavien dwellit ole yhtäaikaisia. Se olisi melkoinen rajoite jo...
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: MS2 extran koodin puukotus

Post by Benkku »

No - ajastimet kyllä riittäisivät kun tuota olisi mietitty 'aluksi', eli multiplexereiden taakse sytytys- ja suihkutus lähdöt. Overlapped dwell onnistuu noin myöskin, vuorottelemalla kahdella capcom yksiköllä.
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Re: MS2 extran koodin puukotus

Post by Jasu »

Well since you seem convinced that this is 'genuine' and that you know the reason, you should just correct it and make everyone benefit from your superior knowledge.
Tätä on tullut tarjottua jo aiemminkin, kuten tuollakin kehotetaan. Ei muutakun tekemään sitä parempaa koodia, varmasti avosylin se vastaanotettaisiin...

Joo, tulipas taas sit sohaistua, mutta en osallistu tähän enempää, sillä sen myönnän ettei itsellä riitä taidot ohjelmoinnissa edes tuohon asti.
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: MS2 extran koodin puukotus

Post by teg »

Benkku wrote:No - ajastimet kyllä riittäisivät kun tuota olisi mietitty 'aluksi', eli multiplexereiden taakse sytytys- ja suihkutus lähdöt. Overlapped dwell onnistuu noin myöskin, vuorottelemalla kahdella capcom yksiköllä.
Niin. Jos tuota olisi mietitty aluksi(?), niin silloinhan oltaisiin varmasti päädytty sellaiseen kontrolleriin ettei olisi tarvinnut multripleksereitä.

On helppoa olla jälkiviisas...
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: MS2 extran koodin puukotus

Post by Benkku »

Juu, toki Motorolalla olisi ollut tuohon tarkoitukseen paremmin soveltuva kivikin. No - tuohon jälkiiviisauteen voi todeta, että itse totesivat ettei tuo ole 'community' projekti - eli antaa poikain hölmöillä. Muistaakseni prosessorin valinnasta aikoinaan käytiin kyllä keskustelua - lopputulemana taisi olla 'halpuus' ja koodiyhteensopivuus (HC12).
Post Reply