Päivitin taas sytkän,
puristettu kertomus.
Alkuperäisesti käytössä oli Toyon oma puola joka asusteli virranjakajassa. Sen jälkeen tein vastavanlaisesta puolasta ( muovi hitsaamalla) perinteisen version jonka pulttasin koriin, viileän paikkaan ja ohjaus toyon omalla eculla.
Variatio 2: Sytytystä ohjasin jakajalla, GM HEI-8 palikalla ja MS 1. Tällä konstin sain aavistuksen verran lisää kipinä tehoa vapari moottorin jolla ajettiin sitten jokusen vuosi.
HEI-8 palikka ei sitten tykkää pitkistä duration

ja dwell ajasta, jonka ahdettu moottori vaatis. Nyt piti kokeilla taas jotain muuta. MS II myötä päivitin lisääksi vähän kaikkea autosta.
Versio 3: Päätin kokeilla Boschin Bip373 syttykiven joka on toiminut luotettavasti ilman moitetta. Mutta sitten taas varjopuolena, puolasta loppui potku jo 0,3-0,5 ahdoilla.(löi koriin ahdoilla)
Variatio4: Jolloin rakensin 36-1 triggeripyörän Kawasaki AR takarattasta. Anturiksi piti tulla joku ABS tyyppinen tappi mutta ei sitten ollutkaan intressiä sen enempää testaile koko anturia. Laitoinkin BMW VR anturin -AutoTunelta. Puolaksi tuli Mega-Efilta Boschin hukkakipinä+ syttykivet jonka piti asentaa jo pari vuotta sitten, pois kaapista lojumasta.
Tämä resepti on toiminut yllättävän hyvin. Sain todella hyvin ajoitukset ja muut kohdalleen. Myöskin triggeripyörä on osoittautunut hyväksi. Kiertää puhtaasti loppun asti sekä kipinäteho ja energia riittä myös korkeille kierroksille

Kuitenkaan hifisteliaksi asti kyseiset triggeröinti palikat eivät yllä. Nimittäin havaittavissa hyvin pientä nypyttämistä alakierroksilla sekä pienessä kiihdytyksessä, johtuneen hitsatusta triggeristä joka on saanut magnettikentän triggerin ympärille. Lääkeksi sitten Stege 5: rakensin DLI sytytyksen.
Samassa autossa on vuosien varrella kokeilttu ainakin 6-7 koodia MS I sekä noin 5-6 koodia MS II. Suurena etuna on tosian ollut kohteena sama auto! Tästä syystä oli helppo jatka aina eteenpäin tutkimus matkassa kohti tuntematonta.
https://picasaweb.google.com/1136036044 ... 4137892754
Ai niin Tachometer ja low voltge 2n2222 trankulla ei toiminut. Joka on ihan loogista. Piti sitten virittää HI voltage systeemi 2N5551 trankulla +relay coil.
Paljon jäi kertomatta esim; sytytystulpista ja muista aiheseen liityvistä virityksistä. Ne löytyypi kuvablogista kuvien kera, picasawebista tästä lähtien.