Triggeri pulma?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
viagratabu
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Sat Sep 25, 2010 15:20

Triggeri pulma?

Post by viagratabu »

Miksen saa laitettua Spark Settingsiin Trigger angle 90astetta?
Triggeri on 36-1 ja yhdeksäs hammas missä vr anturi on ykk.
Jos laitan siihen 90astetta ja painan burn to ecu niin siihen jaa nolla. ja jos laitan siihen 60 astetta, siihen jää 60 astetta.

Mitä tehdä?
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: Triggeri pulma?

Post by JaniM »

No laita 89 astetta.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
viagratabu
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Sat Sep 25, 2010 15:20

Re: Triggeri pulma?

Post by viagratabu »

Kokeilen tuota. siihen on ennen jäänyt se 90 mutta jos sen yrittää laittaa niin tulee pelkkä nolla nykyään.
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Re: Triggeri pulma?

Post by VesQ »

Kokeillaan vaikka tähän topikkiin

Eli rakenteilla on mega ohjaamassa hukkakipinää ja anturina Hall ja kampiakselilla 12-1 pyörä. Pyörästä ei ole vielä poistettu yhtä hammasta. Anturin on sijaittava klo3 edestä katsoen niin onko väliä minkä hampaan poistan pyörästä. Joudun poistetun hampaan vastapuolelle kaivamaan tasapainotusreikää niin parissa kohtaa osuu kiinnityshahlo kohdalle niin menee reijän kanssa aika tarkalle. Säätövaraa on melkeen yksi hampaan väli suuntaansa

Eli otanko sen hampaan mikä sattuu hyvältä tuntumaan ja sillä exel taulukolla lasken trikkeri asetukset jne megaan ja kerron siinä missä kohtaa se puuttuva hammas on.
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Triggeri pulma?

Post by piraxx »

VesQ wrote:Kokeillaan vaikka tähän topikkiin

Eli rakenteilla on mega ohjaamassa hukkakipinää ja anturina Hall ja kampiakselilla 12-1 pyörä. Pyörästä ei ole vielä poistettu yhtä hammasta. Anturin on sijaittava klo3 edestä katsoen niin onko väliä minkä hampaan poistan pyörästä. Joudun poistetun hampaan vastapuolelle kaivamaan tasapainotusreikää niin parissa kohtaa osuu kiinnityshahlo kohdalle niin menee reijän kanssa aika tarkalle. Säätövaraa on melkeen yksi hampaan väli suuntaansa

Eli otanko sen hampaan mikä sattuu hyvältä tuntumaan ja sillä exel taulukolla lasken trikkeri asetukset jne megaan ja kerron siinä missä kohtaa se puuttuva hammas on.

tuossa aika hyvä kuva/selostus

viewtopic.php?f=11&t=2167
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Re: Triggeri pulma?

Post by VesQ »

Juu tuota tulikin kateltua aiemmin mutta kun ei meinaa pysyä kärryllä että onko tuo 60 astetta nyt jotenkin maaginen vakio jota ei voi muuttaa, eli onko ihan sama vaikka se olisi 270ast ja puuttuva hammas sen mukaan tms, tuleeko ongelmia kö

Täytyy tuon kuvan mukaan kokeilla vielä sovittaa, 90ast tuli ainakin ongelma että osuu huonoon kohtaan puuttuva hammas mutta 60 saattaa juuri mennä
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Re: Triggeri pulma?

Post by VesQ »

?
viagratabu
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Sat Sep 25, 2010 15:20

Re: Triggeri pulma?

Post by viagratabu »

Itellä 36-1 ja YKK:sta yhdeksän hammasta OHI VR anturin. Silloin laitettiin trigger angleen 60astetta ja sit kun kalibroitiin ajotus niin onkohan nyt joku 56astetta se että näyttää todellisen!
viagratabu
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Sat Sep 25, 2010 15:20

Re: Triggeri pulma?

Post by viagratabu »

Että alkuperänen vika oli asentajassa :D ArttuH:lle kiitokset, hän kävi vähän jeesimäs! 8)
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Re: Triggeri pulma?

Post by VesQ »

VesQ wrote:?

Jo vain, tein ratkaisun ja otin pyörästä hampaan pois. Tulee nyt niin että moottori on noin 120ast ennen YKK kun anturi alkaa irtoamaan 1 hampaasta eli puuttuvan jälkeisestä. Eikös asetuksiin nyt sitten laiteta trigger angleksi tuo 120 (eli kai siis 88+22) ja pyörää pystyn säätämään sen verran että ennakko vastaa todellista
viagratabu
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Sat Sep 25, 2010 15:20

Re: Triggeri pulma?

Post by viagratabu »

VesQ wrote:
VesQ wrote:?

Jo vain, tein ratkaisun ja otin pyörästä hampaan pois. Tulee nyt niin että moottori on noin 120ast ennen YKK kun anturi alkaa irtoamaan 1 hampaasta eli puuttuvan jälkeisestä. Eikös asetuksiin nyt sitten laiteta trigger angleksi tuo 120 (eli kai siis 88+22) ja pyörää pystyn säätämään sen verran että ennakko vastaa todellista
No mulla on triggeri pyörä 90astetta, eli 36-1 pyörä, yhdeksäs hammas missä on vr anturi kun on YKK:ssa. Ja trigger angle oli alunperin 60astetta. Sit ajotuslampulla katottii kampuransiiva pyörästä että vähän heittää, niin sit vähennettii trigger anglee, nyt muistaakseni 56astetta. Ja toimii!
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Re: Triggeri pulma?

Post by VesQ »

Mitenkäs se voi olla anturi puuttuvasta hampaasta 90 astetta ja trigger angle 60 ?, eikös se pitäisi olla se 90
viagratabu
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Sat Sep 25, 2010 15:20

Re: Triggeri pulma?

Post by viagratabu »

Sitä en tiedä. Sain myös ohjeet Protopartsilta, että noin se menee kun boksin sieltä tilasin. Oletko "kalibroinut" sytytystä? Ja kattonut että pitääkö paikkaansa?
Post Reply