Olen kokeillut ahtopaineen ohjausta open loop modessa ja closed loop modessa. Ongelmana on, että PWM ei toimi open loop modessa. Lähdön polariteetti kyllä muuttuu muutettaessa output polarity normal/inverted, mutta jännite makaa joko ylhäällä tai alhaalla, eikä moduloidu TPS asennon mukaan DUTY kartan mukaisesti.
Kierrosluvuksi olen testin aikana generoinut n. 1500RPM ja puhallellut MAP:iin, jolloin fuel load on noussut n. 108%. Over Boost Protection on päällä ja asetettu arvoon 200kPa.
Tosiaan Closed Loop modesa lähtö alkaa moduloida Closed Duty:n osoittamalla pulssisuhteella, kun Mega saa kierroslukutiedon. Pulssisuhde myös muuttuu ruuvattaessa TPS arvoa, jos P-gain on esim. >20.
Sama homma firmware versioilla 3.1.0 ja 3.1.1.
Aloittaisin mieluummin ohjauksen testauksen open loop modessa, joten onko ideoita mikä tässä mättää.
MS2 Boost control ongelma (Ratkaistu!)
Moderator: Masi_K
MS2 Boost control ongelma (Ratkaistu!)
Last edited by Boben on Thu Nov 03, 2011 23:30, edited 1 time in total.
Re: MS2 Boost control ongelma
Näkyykö megan mittareissa/logissa että se pyrkisi ohjaamaan PWM lähtöä? Muuttuuko arvo?
Re: MS2 Boost control ongelma
Tunerstudion mittaristossa Boost duty pysyy koko ajan 100%, eikä muutu edes vaikka invertoi signaalin. IAC2 lähtö (jota siis käytän tähän) kyllä vaihtaa tilaa, kun vaihtaa normal/inverted, mutta lähtö ei lähde boost duty kartan sanelemana moduloimaan. Olen mitannut lähtöä oskilloskoopilla suoraan MS2 kortin pinnistä IAC2. Olen kokeillut myös muita lähtöjä, mutta niissä on sama homma. Lisäksi JS11 lähtö otettaessa käyttöön, tulee config error boost pinneistä, vaikka JS11 ei ole missään muualla käytössä. Toi JS11 error ei tässä nyt paljon paina, kun tarkoitus on kuitenkin käyttää tuota IAC2 lähtöä. Kun sais vaan ton Open Loop PWM:n rokkaamaan.
Re: MS2 Boost control ongelma
Sain lähdön moduloimaan. Oli pulssisuhdekartassa X-akselilla viimeisessä lokerossa arvo 0 (nolla). Ilmeisesti RPM pitää kasvaa kartassa vasemmalta oikealle, tai homma ei toimi. Näinhän se kartta tietysti tehdään, mutta olin vaan testausmielessä nopeasti vääntänyt tuon kartan. Closed Loop säätö toimi, koska siihen olin sattumalta jaksanut täyttää koko kartan.
Ja eikun viikonloppuna säätämään!
Tuolta näkee vähän minkälaisesta kulkineesta on kyse:
http://www.minunauto.com/auto/16089
On Datsuniin istutettu hieman nahkahousujen tekniikkaa.
Ja eikun viikonloppuna säätämään!
Tuolta näkee vähän minkälaisesta kulkineesta on kyse:
http://www.minunauto.com/auto/16089
On Datsuniin istutettu hieman nahkahousujen tekniikkaa.
