Elikä tällä hetkellä minulla on Ford Capri 2.8i K-jetillä, auto on ahdettu rs500 ahtimella ja ahtoja on 1.2bar tehoa ei ole penkitetty mutta kun auto on kunnossa niin perstunumalla on yli 300 hevosvoimaa. Välityksellä 3.09 ja 205 renkailla lukon kanssa lyö tyhjää tuonne 160km/h asti (3-vaihteella). Nyt K-jetin lisä ruiskutuksesssa joka on toteutettu Microdynamicsin Pic 5 lisäruiskutuksella on jotain mätää ei jaksa oikein ottaa kierroksia todennäköisesti ei saa bensaa ja uusi yksikkö maksaa noin 200€, eikä ole aivan 100% varmaa että vika on edes tässä. Muutenkin säädöt on tehty ihan perstuntulla kun ei ole saa tietokonetta kiinni.
Katseessa ois 2.8 Efi Scorppionista. Jos sen vaihtais tuohon tilalle, niin mitä kaikkea pitää hankkia ja mikä versio megasquirtista olisi paras?. Itsellä on aika hyvä tietokoneen käyttötaidot mutta autoa en osaa säätää. Isä-ukolla taas olisi hyvät autonsäätö taidot (ainakin K-jet), mutta se ei taas osaa käyttää tietokonetta. Auto siis V6. Onko kellään kokemuksia tosta kuinka vaikea säätää, ja onko missä päin suomea sellaisia firmoja jotka osaa säätää MegaSquirttia. Tulla on Hestech 2litran sierrassa vaparina. Se on kerran jo hajonnu ja maksaa maltaita V6 koneelle melkein 2000€. Ja mitä olen sillä nähnyt niin säätäminen ei tosiaankaan ole helppoa.
Tietenkään Efin oma ruisku ei tule riittämään/toimimaan Turbo ahtimen kanssa. Joten pakko joku muu hankkia. Oisko jollain hinta arviota, kuinka paljon maksaa valmis MegaSquirt + tarvittavat kamat. Minulla Jos moottorin putkittais ja hankkis takamännät niin olis mahdollista nostaa ahtojakin ahtimessa on varaa hyötysuhde alue on 1.2-2.4bar, 2.4 bar ahdoilla ahtimen tehoks ahtimen tekijä laski 2.8 koneella noin 600-650 heppaa, mutta moottorin lohko ja alakerta ei kestä kuin joku 500. Meinasin varmuuden vuoksi hankkia suuttimet sitte jotka riittää antamaan soppaa tuonne 500-600 hevosvoimaa, minkä kokoiset on riittävät? Itse kattelin että varmaan ois joku tollanen 570cc/min vai riittäkö 6x tollaisia? Mitenkäs noitten matala/korkea ohmisten suuttimen kanssa mikä on niitten ero. Mulla on 2x 2.8i caprin noita bensapumppuja joiden mun laskujen mukaan pitäis tuottaa 1.2x mitä Bosch 044 pumppu tuottaa. Olen siis vasta harkitsemassa tätä. Yhdellä toisella foorumilla tarjottiin sellaista järjestelmää kuin Tatech.
Kiitos vastauksista/neuvoista
Moottori uusiks, megasquirtin hankinta
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Moottori uusiks, megasquirtin hankinta
Oletko jo lukenut megamanuaalin? Jos et, niin lue se ensin. Moni asia selviää siitä.
http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaS ... hje_v1.pdf
http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaS ... hje_v1.pdf
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Moottori uusiks, megasquirtin hankinta
Jos yhtään helpottaa niin itse ottaisin Mega3+ms3x tai itsellä sellainen onkin omassa projektissa.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06