Olen harkitsemassa/ostavinani MS3X ecun + 2kpl johtosarjoja ja 36-1triggeripyörä + anturi. yms tarvittava tilpehöörä, liittimet antureille, releet + yms.
Kyseessä on vapari V8si moottori jossa on läppärungot (8kaasuläppää siis) Entuudestaan ohjaan sitä Haltech:kin ruiskulla joka on kohta 10-vuotta vanha. Ongelmana tässä DOS pohjasuus ja tuntuu että resoluutio loppuu kesken kun karttoja voi säätää vain 500rpm välein, ja ei sytkän säätömahdollisuutta. Koska en ole tarvinut sitä vaparikoneessa, kun jakajassa suht laaja säätömahdollisuus. Tuskin sen enempää tulevaisuudessakaan tarve?
Ajatus oli käyttää MS3X ecu:a semisekventiaali muodossa ainakin aluksi + ohjaamaan ennakoita jakajan ja MSD 6AL purkin kautta kipinän tehokkuuden takia. (jakajassa kiinteäksi lukitusmahdollisuus) Kierrostieto otettaisiin 36-1 trigeripyörältä joka pultataan dampperiin (dampperin kiinteään osaan joka on kampurassa kii, ei siis siihen ulkokehään joka voi väristä)
Kuormitustieto TPS sensorin kautta ainoastaan kun mosa ei tee juurikaan alipainetta. -0.35bar joutokäynnillä/tasakaasulla, joten MAP säätö aika hankalaa?
Mielessä käynnyt josko tulevaisuudessa haluaisin ottaa käyttöön täys sekventiaalisen ruiskutuksen + COP sytytyksen vaikka VAG konsernin tai Letukan LS1 puolilla. Joten kysynkin että voinko ottaa nokka-akselin asentotunnistin tiedon nykyisen jakajan sisällä olevalta 2 napaselta hall induktio anturilta, vastakappaleessa 8 sakaraa? Vai pitäneekö tehdä joku custom patentti mallia autotalli? Tämä ei ole ongelma.
Toinen kysymys että olisiko mahdollista saada toimimaan megan kautta auton oma kierroslukumittari? Toi MSD 6AL tappaa signaalin 3000rpm kohdilla. Viisari tippuu nollaan ja nousee taas 3000 vaikka kierroksia enemmän..
Onko jotain muita asioita otettava huomioon megaa hankittaessa/asennettaessa V8siin. Sen ymmärsin että ennenku lähtee ees leikkimään semi sekventtiaali muodossa, niin hakea perus bensakartat kohdilleen?
Sähkötyöt hallussa (kunhan palautuu mieleen 10-vuoden tauon jälkeen

Uusi Haltekkikin ollut ajatuksissa, mutta karvan huonommilla sytkä asetuksilla + hinta tuplat. Toinen asia vielä että pitäs ostaa samalla uus läppäri. Niin ei viittis 3000e upottaa ruiskuun ja läppäriin.
Megassa isona etuna että korvessa asuva sokea mummokin osaa korjata sen jos iteltä loppuu tietotaito tien päällä. Ja palstalla tuntuu olevan kuitenkin aika paljon tietäjiä, tosin kuin "merkkiruiskuissa".