Seos laihenee ilmanviiletessä?
Moderator: Masi_K
Seos laihenee ilmanviiletessä?
Eli Ms1 boksi Rf 900 Suzukissa, seokset saatuu kohalleen +28 helteessä afr 11-14 kaikissa tilanteissa. Illalla kävin ajaas +18 läpötilassa, jäähdytysneen lämpö ilmeisesti lasi ja noin 10c alaspäin, afr 15-22. Pahin tilanne kaasua avattaessa. Säätö tehty Tunder Studiolla. Misähän moinen ongelma johtuu?
Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
Periaate on se että peruskartta kannattaa säätää 20 asteen lämpötilassa noin. Ja kun kartta on tuolloin kohdallaan, jatkotoimenpide hoidetaan joko lambdan takaisinkytkennällä ja tai imuilman lämpötilakorjauksella. Tarkasta nyt että rikastus loppuu siihen 70 asteen tienoille.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
Suuttimien latenssi eli deadtime 'muinoisella MS kielellä' 'opening time' on käytetylle suuttimelle väärä. Reuna-ehtona ettei jäähdytysnesteen lämpötilan- tai imu-ilman rikastustekijä suuremmilla lämmöillä vaikuta.
Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
Juu , nyt on kokeiltu.
Eri koodiversiota: ei havaittavaa muutosta?
Rikastus pois yli +40 lämmöillä: ei vaikutusta?
Live Analyysillä kartanteko: Pistää kartan niin laihalle että ei käy edes tyhjäkäyntiä?
Opening timen muutos suurempaan 1,3ms: alkoi ko mittari ohjelmassa näyttää kaasua avatessa samaa suhteessa kaasun asentoon, eli ilmeisesti pelaa paremmin. Karttaa joutui laihentaan noin 20% ja nyt taas seokset rikastuu kun ilma viilenee? Kartta säädetty 13.5 kohdalle +20c, +14 AFR tippuu alle 10? Olisikohan toi 1.25 ms lähempänä oikeaa?
Eri koodiversiota: ei havaittavaa muutosta?
Rikastus pois yli +40 lämmöillä: ei vaikutusta?
Live Analyysillä kartanteko: Pistää kartan niin laihalle että ei käy edes tyhjäkäyntiä?
Opening timen muutos suurempaan 1,3ms: alkoi ko mittari ohjelmassa näyttää kaasua avatessa samaa suhteessa kaasun asentoon, eli ilmeisesti pelaa paremmin. Karttaa joutui laihentaan noin 20% ja nyt taas seokset rikastuu kun ilma viilenee? Kartta säädetty 13.5 kohdalle +20c, +14 AFR tippuu alle 10? Olisikohan toi 1.25 ms lähempänä oikeaa?
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
Mittaamalla ja laskemalla oikea arvo. Haulla löytyy säie missä spekuloitu suuttimien aukioloaikaa ja ohjeet kuinka lasketaan.
Edit:
viewtopic.php?f=6&t=6952
Edit:
viewtopic.php?f=6&t=6952
Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
No niin nyt taas olis testejä ajeltu, en jaksannu alkaa purkaan pyörää, suuttimien testaus ei ole tässä laitteessa ihan yksinkertainen asia. Joten testailin eri arvoilla.
1.2ms= ei pelaa kartan mukaan jos lämpötila ja koneen lämmöt laskee, lambda säätö pelaa jotenkuten tasakaasulla.
1.3ms= karttaa joutuu laihentaan noin 10% kauttaltaan, lampda säätö alkaa pelata 1/3 alueista, lämpötilojen lasku ei enään vaikuta mainittavammin.
1.4ms= karttaa laihemmalle 20% kauttaltaan, tyhjäkäyntipuolelle eniten, lampda säätö pelaamuten paitsi hetkellisesti kaasu auki tai auki asennosta kiinni. Lämpötiloilla ei enään vaikutusta. Ja herja että tämä sopii vain ammtilaisiille
Joten sitkeys palkitaan tossa säätö hommassa, toi aika puoli on ilmeisesti tärkein säätö jos haluaa Ms1 purkista kaiken hyödyn irti, tämä siis oma mielipiteeni eikä mikään väittelyn aihe. Kiitoksia edellisille vinkkejä antaneille!!
1.2ms= ei pelaa kartan mukaan jos lämpötila ja koneen lämmöt laskee, lambda säätö pelaa jotenkuten tasakaasulla.
1.3ms= karttaa joutuu laihentaan noin 10% kauttaltaan, lampda säätö alkaa pelata 1/3 alueista, lämpötilojen lasku ei enään vaikuta mainittavammin.
1.4ms= karttaa laihemmalle 20% kauttaltaan, tyhjäkäyntipuolelle eniten, lampda säätö pelaamuten paitsi hetkellisesti kaasu auki tai auki asennosta kiinni. Lämpötiloilla ei enään vaikutusta. Ja herja että tämä sopii vain ammtilaisiille

Joten sitkeys palkitaan tossa säätö hommassa, toi aika puoli on ilmeisesti tärkein säätö jos haluaa Ms1 purkista kaiken hyödyn irti, tämä siis oma mielipiteeni eikä mikään väittelyn aihe. Kiitoksia edellisille vinkkejä antaneille!!
Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
Oikean arvon tuohon saa haettua aika näppärästi vaihtelemalla 1 ja 2 ruiskutuksen välillä per kierros kunnes seos ei enää muutu.
Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
jep. mitään elämää suurempaa asiaa tuosta deadtimestä ei kannata tehdä... kokeilemalla/testaamalla olen itse aina päässyt riittävän lähellä oikeaa oleviin arvoihin... tietysti jos jollakin on ollut heittää suuttimille sopivat arvot, niin tietysti niitä on käytetty/kannattaa käyttää ainakin lähtökohtana...teg wrote:Oikean arvon tuohon saa haettua aika näppärästi vaihtelemalla 1 ja 2 ruiskutuksen välillä per kierros kunnes seos ei enää muutu.
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
Akkujännitteen mukaista korjausta ei sitten saakkaan kuntoon tuolla menetelmällä.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 112
- Joined: Mon Feb 19, 2007 10:00
- Location: vaasa
Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
itellä muuttu aina seokset ko toi vanha kärjellinen on off laturi, ni maantiellä kaikki sähöt päälle ja poikes, ni seos muuttui yllättävän paljon. sitä sit rämpläillen ees taas ja välillä muuttaa sitä korjaus arvoa.teg wrote:Akkujännitteen mukaista korjausta ei sitten saakkaan kuntoon tuolla menetelmällä.
Re: Seos laihenee ilmanviiletessä?
Latausvalon johtoa voi myös räpsytellä edes takaisin.