CNP sytytyspuolat.
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
CNP sytytyspuolat.
Onkos kenelläkään kokemuksia näistä puolista esim MS3:sen kanssa? Tai jonku muun?
http://www.autotune.fi/tuote/33/ign1a-race-coil
Mulla polttelee himokkaasti takapuolessa 8kpl tollasia puolia V8sin kylkeen? Onkos arvon raadilla ajatuksia onko tollanen järkevä ratkasu vs esim: käyttämällä MSD:n jakajaa joka lukittu, ja sen jatkeena MSD 6AL takaamassa kipinätehon jota ohjataan sitten MS3 purkilla ennakokäyrän puolesta?
Kipinäteholtaan lähes identtinen toi puola ja MSD 6AL.
Ja kyseessä vapari kone jota viilattu suht paljon.
Onkos tietoa että mitkä johdot noihin käy?
Sopisko tän tapaset? Noita kun tarjolla hintaluokasta +40e ja ylöspäin. Ja MSD on aika kova sana noissa palikoissa.
http://www.summitracing.com/parts/MSD-31193/
Noi johdot sopii tälläseen kanteen, ja ton kannen kiinnityksen pään puolesta näyttäs samalta kun noi puolat?
http://www.summitracing.com/parts/MSD-84333/
http://www.autotune.fi/tuote/33/ign1a-race-coil
Mulla polttelee himokkaasti takapuolessa 8kpl tollasia puolia V8sin kylkeen? Onkos arvon raadilla ajatuksia onko tollanen järkevä ratkasu vs esim: käyttämällä MSD:n jakajaa joka lukittu, ja sen jatkeena MSD 6AL takaamassa kipinätehon jota ohjataan sitten MS3 purkilla ennakokäyrän puolesta?
Kipinäteholtaan lähes identtinen toi puola ja MSD 6AL.
Ja kyseessä vapari kone jota viilattu suht paljon.
Onkos tietoa että mitkä johdot noihin käy?
Sopisko tän tapaset? Noita kun tarjolla hintaluokasta +40e ja ylöspäin. Ja MSD on aika kova sana noissa palikoissa.
http://www.summitracing.com/parts/MSD-31193/
Noi johdot sopii tälläseen kanteen, ja ton kannen kiinnityksen pään puolesta näyttäs samalta kun noi puolat?
http://www.summitracing.com/parts/MSD-84333/
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: CNP sytytyspuolat.
viewtopic.php?f=11&t=5240&hilit=034
Tuolla turinaa.
Laita 034 hauksi niin löytyy lisää.
Mutta hyvät puolat kuitenkin. Itellä yhdessä ahdin koneessa ja parilla kaverilla. Riittää tehot.
Tuolla turinaa.
Laita 034 hauksi niin löytyy lisää.
Mutta hyvät puolat kuitenkin. Itellä yhdessä ahdin koneessa ja parilla kaverilla. Riittää tehot.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Re: CNP sytytyspuolat.
Ja tämä mielipide perustuu mihin?kokkolanpoika wrote: Kipinäteholtaan lähes identtinen toi puola ja MSD 6AL.
/
"Kipinätehoa" MSD:llä saa kuitenkin todella paljon enemmän, kuin IGN-1A:lla, riippuen tietty käytetystä puolasta.
Edittiä.... Kipinäenergiaa taas IGN1:stä lähtee enemmän.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: CNP sytytyspuolat.
Ainakin vanhempi MSD 6AL antaa 115mJ "kipinäenergiaa" Ainakin mainostavat spark energy 115mJ
Kun toi IGN1 antaa 103 mJ..
Muista luvuista ei sitten hajuakaan. MSD:n kanssa voi pelata puolalla aika pitkälle myös.
Kun toi IGN1 antaa 103 mJ..
Muista luvuista ei sitten hajuakaan. MSD:n kanssa voi pelata puolalla aika pitkälle myös.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: CNP sytytyspuolat.
http://www.diyautotune.com/catalog/ign1 ... p-444.html
Ihtekseni vastailen ittelleni. Näköjään puolaan käy ihan normi HEI (chervolet tyyppiset) johdot. Eli ne ovat halpoja kuin saippua. 8kpl + puolan johto kuluineen n:50e.
Pitää ruveta tosissaan funtsiin noita puolia. Vieläkun autotune pudottas pikkusen hinnasta..
Ihtekseni vastailen ittelleni. Näköjään puolaan käy ihan normi HEI (chervolet tyyppiset) johdot. Eli ne ovat halpoja kuin saippua. 8kpl + puolan johto kuluineen n:50e.
Pitää ruveta tosissaan funtsiin noita puolia. Vieläkun autotune pudottas pikkusen hinnasta..

Re: CNP sytytyspuolat.
Öh, meinasitko pitkäänkin ajella näillä? Omaa kokemusta omaavana ja omalla lompakolla kokeilleena en laittaisi ensin 50e roskiin ja sitten vasta hankkisi jotain toimivaakokkolanpoika wrote:Eli ne ovat halpoja kuin saippua. 8kpl + puolan johto kuluineen n:50e.

PQ
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Re: CNP sytytyspuolat.
Tarkoituksenani oli pistää hiukan miettimään, että TEHO ja ENERGIA ovat aivan eri asia.
Ja tosiaan 6AL:llä sopivalla puolalla saa kipinätehoa about 3-kertaisesti verrattuna IGN-1A:han.
Ja vastaavasti IGN-1A:lla saa kipinäenergiaa suunnilleen 3-kertaisesti.
Lisäksi tässä tapauksessa toi MSD:n energia (115mJ) on sinne purkin kondensaattoriin varattu määrä, josta vain osa siirtyy tulpan kärkiväliin.
Mainosmerkonoomit monestikin kirjoittaa "mitä sattuu".
Ja tosiaan 6AL:llä sopivalla puolalla saa kipinätehoa about 3-kertaisesti verrattuna IGN-1A:han.
Ja vastaavasti IGN-1A:lla saa kipinäenergiaa suunnilleen 3-kertaisesti.
Lisäksi tässä tapauksessa toi MSD:n energia (115mJ) on sinne purkin kondensaattoriin varattu määrä, josta vain osa siirtyy tulpan kärkiväliin.
Mainosmerkonoomit monestikin kirjoittaa "mitä sattuu".
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: CNP sytytyspuolat.
PQatPIT wrote:Öh, meinasitko pitkäänkin ajella näillä? Omaa kokemusta omaavana ja omalla lompakolla kokeilleena en laittaisi ensin 50e roskiin ja sitten vasta hankkisi jotain toimivaakokkolanpoika wrote:Eli ne ovat halpoja kuin saippua. 8kpl + puolan johto kuluineen n:50e.
Vanhoilla identtisillä johdoilla ajettu 5tkm ja ei ongelmaa, vaihdoin uuteen kun mosa nyki ylhäällä (luulin et johdoissa vika) liika löysien ventiilijousten takia. + rempan yhteydessä sit pääs hipaseen pakosarjaan niin suli. Ostin uudet tilalle, ja kohta taas kausi ajettu.PQatPIT wrote:Öh, meinasitko pitkäänkin ajella näillä? Omaa kokemusta omaavana ja omalla lompakolla kokeilleena en laittaisi ensin 50e roskiin ja sitten vasta hankkisi jotain toimivaakokkolanpoika wrote:Eli ne ovat halpoja kuin saippua. 8kpl + puolan johto kuluineen n:50e.
Ei toi MSD kama mitään pilipali kamaa todellakaan ole. Tyhmää se on ostaa mitään biltema kamaa, tai jotain muuta halppis kamaa. Se etu noissa jenkkiosissa on et ne halvempia kun ykskään eurokikkareen osa.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: CNP sytytyspuolat.
Sytkävermeiden tehossahan pitäs tuijottaa spark energyyn ja spark duratioon..harrastaja wrote:Tarkoituksenani oli pistää hiukan miettimään, että TEHO ja ENERGIA ovat aivan eri asia.
Ja tosiaan 6AL:llä sopivalla puolalla saa kipinätehoa about 3-kertaisesti verrattuna IGN-1A:han.
Ja vastaavasti IGN-1A:lla saa kipinäenergiaa suunnilleen 3-kertaisesti.
Lisäksi tässä tapauksessa toi MSD:n energia (115mJ) on sinne purkin kondensaattoriin varattu määrä, josta vain osa siirtyy tulpan kärkiväliin.
Mainosmerkonoomit monestikin kirjoittaa "mitä sattuu".
Mulla ei ole hajuakaan MSD:n durationista. CDI sytkissähän kesto on lyhyt yleensä. Ja nykyäivänä induktiiviset (kuten IGN-1A) vehkeet ovat mosfet trankkujen ansiosta melkeen yhtä tehokkaita kuin CDI sytkät. Etuna pitkäkestonen kipinä. Jota yritetään korjata CDI sytkässä monikipinällä.
Ja tehohan on Watti eli kuinka monta joulee menee sekunnissa. Ja energialla tarkotetaan mielestäni kestoa
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Re: CNP sytytyspuolat.
Lue nyt vielä noi mun pari lausetta, joissa on punaista ja mieti mistä on kysymys
.
Siis toisessa on 3-kertainen teho ja toisessa 3-kertainen energia.... kumpi on tehokkaampi?
Asia (puola / kipinä), josta on mitattavissa TEHO, ei mielestäni pidä muulla suureella "tehokkuutta" verrata.
Voidaan verrata energioita tai vaikka duraatioo sitten keskenään.
IGN-1A:ssa ei ole mosfettiä.

Siis toisessa on 3-kertainen teho ja toisessa 3-kertainen energia.... kumpi on tehokkaampi?
Asia (puola / kipinä), josta on mitattavissa TEHO, ei mielestäni pidä muulla suureella "tehokkuutta" verrata.
Voidaan verrata energioita tai vaikka duraatioo sitten keskenään.
IGN-1A:ssa ei ole mosfettiä.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: CNP sytytyspuolat.
En nyt ihan ymmärry sun ajatustas.
Mitenkä tossa muka 3 kertanen teho?
Vähemmän tehoahan tuossa 103mj paketissa menee. Mut se kipuna kestänee sen vajaa 3ms..? Kun taas toi 115mJ paketti kykenee antamaan vain sen 115mJ tehon n:1ms ajan..
(en meinannut että toi IGN-1A ois mosfeteillä tehty. Mutta ymmärtääkseni joissakin puolissa ois?)

Vähemmän tehoahan tuossa 103mj paketissa menee. Mut se kipuna kestänee sen vajaa 3ms..? Kun taas toi 115mJ paketti kykenee antamaan vain sen 115mJ tehon n:1ms ajan..
(en meinannut että toi IGN-1A ois mosfeteillä tehty. Mutta ymmärtääkseni joissakin puolissa ois?)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Re: CNP sytytyspuolat.
Sitenkä, kun mittaa puolalta ulos tulevan TEHOn ja siintä laskee ENERGIAn, niin esimerkiksi....
IGN-1:llä 6ms latausajalla on maksimi teho n. 130W ja energiaa tullut n. 160mJ.
Ja vastaavasti AEM CDI:llä Crane PS92 puolan kanssa max. teho n. 500W / energy n. 45mJ.
IGN-1:llä saa vielä energiaa lisää latausajan nostolla ~max. 8ms ja teho nousee suurinpiirtein 180W:iin.
Vertailu AEM:ään, kun ei MSD:stä ole käppyröitä, mutta toiminta lähes sama.
Tuo vakiokuormaan mitattu teho ei vastaa "kipinätehoa", mutta noin saa vertailukelpoisia mittauksia.
Käytännössä teho on tulpalle saatava virran määrä.
Siis ei näin "...sen 115mJ tehon ...", Teho ei ole milliJouleja.
Ja vielä kertausta
... tuo MSD:n 115mJ on siellä boxin sisällä olevan konkan energiamäärä, josta perille tulppaan tulee huomattavasti pienempi määrä.
Kun taas IGN-1:n energialukema on se, mikä sinne tulpalle tulee (vieläpä alakanttiin ilmoitettu), eikä se määrä mikä sinne puolaan on ladattu.
IGN-1:llä 6ms latausajalla on maksimi teho n. 130W ja energiaa tullut n. 160mJ.
Ja vastaavasti AEM CDI:llä Crane PS92 puolan kanssa max. teho n. 500W / energy n. 45mJ.
IGN-1:llä saa vielä energiaa lisää latausajan nostolla ~max. 8ms ja teho nousee suurinpiirtein 180W:iin.
Vertailu AEM:ään, kun ei MSD:stä ole käppyröitä, mutta toiminta lähes sama.
Tuo vakiokuormaan mitattu teho ei vastaa "kipinätehoa", mutta noin saa vertailukelpoisia mittauksia.
Käytännössä teho on tulpalle saatava virran määrä.
Siis ei näin "...sen 115mJ tehon ...", Teho ei ole milliJouleja.
Ja vielä kertausta

Kun taas IGN-1:n energialukema on se, mikä sinne tulpalle tulee (vieläpä alakanttiin ilmoitettu), eikä se määrä mikä sinne puolaan on ladattu.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: CNP sytytyspuolat.
Mulla ei tollasii hienoja käppyröitä joista verrata. 
Karkeesti päässä laskeskelin ohjearvojen mukaa..
Eikös se niin mene että jos ajaa laihalla seoksella, mosa kiertää paljon, niin sillon tollanen "pienitehonen kipinä" joka kestää kauan on parempi kun se laiha seos syttyy huonosti?
Jos taas paksulla seoksella niin tollanen MSD tapanen kikkare parempi?
Tarkotus olis laihentaa nykysestään seosta MS3X purkilla kun ominaisuudet piisaa pitemmälle kun vanhassa Haltekissa. Siinä pitää ajaa paksulla seoksella jotta toimii sitten eri kaasunpainallus asetuksilla/eri vaihteella mieluisasti.

Karkeesti päässä laskeskelin ohjearvojen mukaa..
Eikös se niin mene että jos ajaa laihalla seoksella, mosa kiertää paljon, niin sillon tollanen "pienitehonen kipinä" joka kestää kauan on parempi kun se laiha seos syttyy huonosti?
Jos taas paksulla seoksella niin tollanen MSD tapanen kikkare parempi?
Tarkotus olis laihentaa nykysestään seosta MS3X purkilla kun ominaisuudet piisaa pitemmälle kun vanhassa Haltekissa. Siinä pitää ajaa paksulla seoksella jotta toimii sitten eri kaasunpainallus asetuksilla/eri vaihteella mieluisasti.
Re: CNP sytytyspuolat.
Kuinka 'vanha' Haltech sinulla oikein on? Kokemusta on F3 mallista (about 90-91) niin ahdetussa kuin vaparissakin, eikä niissäkään tarvinnut seosta transienttisen toiminnan takaamiseksi rikastaa - sitä varten oli kiihdytysrikastukselle asetukset - toki nykymittapuulla primitiiviset, mutta kuitenkin ihan toimivat. Kannattaa siis tarkastella niitä säätöjä.kokkolanpoika wrote:...ominaisuudet piisaa pitemmälle kun vanhassa Haltekissa. Siinä pitää ajaa paksulla seoksella jotta toimii sitten eri kaasunpainallus asetuksilla/eri vaihteella mieluisasti.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: CNP sytytyspuolat.
F10 on malli eli about 2000luvun alun peli.
Ongelmana tasakaasu seokset läppärunkojen takia. Seos on joko rikas tai laiha. Mosa ei tee enään kunnolista alipainetta -0.35kg max niin ei voi käyttää MAP anturii. Pakko ajaa TPS anturin kanssa.
Ongelmana tässä on se että kun ajat esim: 1500rpm 5sella, sillon vauhtia n:85km/h joudut painaa kaasua 3% että auto menee tota vauhtia. Seokset säädetty tällöin esim:luokkaan 14.5. Kun vastaavasti painat 5% kaasua, kierrokset kasvaa 1750rpm vauhti nousee 100km/h lukemaan. Mutta kuormituspalkissa kursori on edelleen samassa paikassa kun tuolla 3% painalluksella = seos tippuu laihalle tyyliin 16.5 ja sen jälkeen poksuu imusarjassa niin pirusti. Haltech vaatii 3% kaasunpainallus liikkeen että menee seuraavaan kuormituspalkkiin/muuttaa seosta.
Se että tässä pakko tehä kompromisseja ajaa pienillä vaihteilla/nopeuksilla rikkaalla, jotta seos isommissa vauheissa ois normaali.
Jos haltekissa vois säätää ton TPS kuormitustaulukon silleen että 1234567,10,15 jne.. niin ton sais säädettyä kohdalleen tasakaasulla. Tai vastaavasti että sais kierroskartan tehtyä vaikka tyyliin 1500,1750,2000, jne
Plenumin kanssa homma pelitti pikkusen paremmin.
Kyl tolla pärjää, mut ei ole minun mieleeni. Kiihdytysrikastus karttoja muutettu myös, mutta ei apuja.
Ongelmana tasakaasu seokset läppärunkojen takia. Seos on joko rikas tai laiha. Mosa ei tee enään kunnolista alipainetta -0.35kg max niin ei voi käyttää MAP anturii. Pakko ajaa TPS anturin kanssa.
Ongelmana tässä on se että kun ajat esim: 1500rpm 5sella, sillon vauhtia n:85km/h joudut painaa kaasua 3% että auto menee tota vauhtia. Seokset säädetty tällöin esim:luokkaan 14.5. Kun vastaavasti painat 5% kaasua, kierrokset kasvaa 1750rpm vauhti nousee 100km/h lukemaan. Mutta kuormituspalkissa kursori on edelleen samassa paikassa kun tuolla 3% painalluksella = seos tippuu laihalle tyyliin 16.5 ja sen jälkeen poksuu imusarjassa niin pirusti. Haltech vaatii 3% kaasunpainallus liikkeen että menee seuraavaan kuormituspalkkiin/muuttaa seosta.
Se että tässä pakko tehä kompromisseja ajaa pienillä vaihteilla/nopeuksilla rikkaalla, jotta seos isommissa vauheissa ois normaali.
Jos haltekissa vois säätää ton TPS kuormitustaulukon silleen että 1234567,10,15 jne.. niin ton sais säädettyä kohdalleen tasakaasulla. Tai vastaavasti että sais kierroskartan tehtyä vaikka tyyliin 1500,1750,2000, jne
Plenumin kanssa homma pelitti pikkusen paremmin.
Kyl tolla pärjää, mut ei ole minun mieleeni. Kiihdytysrikastus karttoja muutettu myös, mutta ei apuja.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: CNP sytytyspuolat.
Senverran kysyn että onko tarkoitus laittaa noita IGN-1/034-puolia joka pytylle omansa?
Silloin nimittäin kipinässä on huomattavasti kovemmin jerkkua kuin MSD-6 jakajan kanssa.
Jos taas laitetaan joka pytylle CDI-yksikkö niin induktiiviset puolat voi unohtaa.
Onko keskustelussa menny puurot ja vellit sekasin
Silloin nimittäin kipinässä on huomattavasti kovemmin jerkkua kuin MSD-6 jakajan kanssa.
Jos taas laitetaan joka pytylle CDI-yksikkö niin induktiiviset puolat voi unohtaa.
Onko keskustelussa menny puurot ja vellit sekasin

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Re: CNP sytytyspuolat.
No, nyt taitaa olla Vauhtivaunulla ihan kaikki sekaisin
Siis puurot/vellit ja jerkutkin.
Siis miten niin kovemmin jerkkua kuin MSD6 ? (mikä on jerkku?)
Siis perustakaa nämä esitykset johonkin (("vaikka mitattuun")).
Ja kokkolanpoika, noi mun käppyräthän on "netissä", joten ne on SAATAVILLA ja verrattavissa .....

Siis puurot/vellit ja jerkutkin.
Siis miten niin kovemmin jerkkua kuin MSD6 ? (mikä on jerkku?)
Siis perustakaa nämä esitykset johonkin (("vaikka mitattuun")).
Ja kokkolanpoika, noi mun käppyräthän on "netissä", joten ne on SAATAVILLA ja verrattavissa .....
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: CNP sytytyspuolat.
Jerkkua=voimaa.harrastaja wrote: Siis miten niin kovemmin jerkkua kuin MSD6 ? (mikä on jerkku?)
Tuleehan siinä pidempi latausaikojen väli kun joka pytylle on oma puolansa jolloin puola kerkeää suurillakin kierroksilla saavuttaa maksimienergian. Ja jakajasytytyksen häviöt on joka tapauksessa kipinän pitkästä reitistä johtuen suuremmat.
Re: CNP sytytyspuolat.
Transienttinen kuormituksen muutos näkyy imusarjan paineessa läppärungoillakin, vaikkakin heikompana. Miten ja millaisella letkustolla tuota olet kokeillut saada toimimaan?
Tilavuudeltaan pieni ts. ohut letku ja mahdollisimman lyhyt veto anturille, kaikista kurkuista ja mahdollisimman läheltä sylinterinkantta ts. venttiiliä.
Toinen vaihtoehto, mikäli läppärungot sen mahdollistavat (pitäisi olla mahdlloista), on ottaa painemuutostieto kuristinläppien kohdalta, jossa virtauksen nopeuden muutos on suurin.
Tilavuudeltaan pieni ts. ohut letku ja mahdollisimman lyhyt veto anturille, kaikista kurkuista ja mahdollisimman läheltä sylinterinkantta ts. venttiiliä.
Toinen vaihtoehto, mikäli läppärungot sen mahdollistavat (pitäisi olla mahdlloista), on ottaa painemuutostieto kuristinläppien kohdalta, jossa virtauksen nopeuden muutos on suurin.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: CNP sytytyspuolat.
Mulla oli 8sylinteriltä letkut map anturille, letkua tulee pakostakin olemaan n:30sentin eestä ennen map anturia. Ja letkut identtisen pitusia.
Letkun sisähalkasija 3mm, ja kanava imusarjaan saman kokonen. Tuo alipainelähto on imusarjan/läppärungon laipan juuressa, eli n: 5senttii läpän alapuolella. (muualle ei sopinut) Tyhjäkäynti toimi täydellisesti tuolla nokasta huolimatta.
Ongelmahan tuossa on se että mosa ei tee alipainetta ajossakaan muutakun välille -0.35 ja 0bar. Eli aika karkeesti suomennettuna hitusen heikko (vs vakiomosa -0.65bar)
Ja se kun haltekissa on kiinteät 32pistettä tuolla MAP kartastossakin. Eli tasakaasulla toimii jokseenkin, ja kun hipasetkaan kaasuun niin moottori kuolee laihuuteen. Eli toi map touhu käyttää kuormitusasteikosta ulkomuistista sanottuna ekaa 6pykälää ainoastaan 32sijaan. TPS anturilla sen sijaan pystyy käyttämään ensimmäisiä ~15-20pykälää kunnes tulee "täyskaasu"
Ei auttanut vaikka laitto letkua ruttuun MAP:illa sama homma jatkui. Kaikkeni tein ja annoin.
Jos ois säädettävät kuormitus/kierrostieto palkit niin homma skulais paljon paremmin. Samaa sanoin Harisen Seppo, DTA:n myyjä yms..
Letkun sisähalkasija 3mm, ja kanava imusarjaan saman kokonen. Tuo alipainelähto on imusarjan/läppärungon laipan juuressa, eli n: 5senttii läpän alapuolella. (muualle ei sopinut) Tyhjäkäynti toimi täydellisesti tuolla nokasta huolimatta.
Ongelmahan tuossa on se että mosa ei tee alipainetta ajossakaan muutakun välille -0.35 ja 0bar. Eli aika karkeesti suomennettuna hitusen heikko (vs vakiomosa -0.65bar)
Ja se kun haltekissa on kiinteät 32pistettä tuolla MAP kartastossakin. Eli tasakaasulla toimii jokseenkin, ja kun hipasetkaan kaasuun niin moottori kuolee laihuuteen. Eli toi map touhu käyttää kuormitusasteikosta ulkomuistista sanottuna ekaa 6pykälää ainoastaan 32sijaan. TPS anturilla sen sijaan pystyy käyttämään ensimmäisiä ~15-20pykälää kunnes tulee "täyskaasu"
Ei auttanut vaikka laitto letkua ruttuun MAP:illa sama homma jatkui. Kaikkeni tein ja annoin.

Jos ois säädettävät kuormitus/kierrostieto palkit niin homma skulais paljon paremmin. Samaa sanoin Harisen Seppo, DTA:n myyjä yms..
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Re: CNP sytytyspuolat.
Millä yksiköllä ja laitteella tota voimaa mitataan?Vauhtivaunu wrote:Jerkkua=voimaa.harrastaja wrote: Siis miten niin kovemmin jerkkua kuin MSD6 ? (mikä on jerkku?)
Tuleehan siinä pidempi latausaikojen väli kun joka pytylle on oma puolansa jolloin puola kerkeää suurillakin kierroksilla saavuttaa maksimienergian. Ja jakajasytytyksen häviöt on joka tapauksessa kipinän pitkästä reitistä johtuen suuremmat.
MSD ehtii ihan varmasti latautua jakajakäytössäkin. Ja sitä "tehoa" (siis kipinävirtaa) on enemmän, kuin IGN-1:ssä.
Ja ei niitä induktiivisiakaan puolia kannata unohtaa.
Ja siis missä kohtaa on puuro/velli sekoittunut
