Lämpötila-anturi ongelma
Moderator: Masi_K
Lämpötila-anturi ongelma
Ongelmana on että megatune näyttää imuilman lämmöksi koko ajan 77astetta oli anturissa johto kiinni tai irti.
Toinen johto on maassa ja toinen johto on ehjä yleismittarilla testattuna boxin liittimelle asti.
Eli onko vika boxissa vai missä? Anturi on uusi ja ehjä.
Veden lämpötila-anturi näyttää tallin lämpötilassa (18ast.) koko ajan 82astetta vaikka on gm:n orkkis anturi? (Opelin C20NE koneesta otettu)
Eikös sen pitäis näyttää oikeaa lämpötilaa ilman mitään muutoksia?
Anturi toimii kuitenki, kun sitä lämmittää niin megatune näyttää yli 100astetta ja kun anturin johdon
ottaa pois niin megatune näyttää -40astetta.
Toinen johto on maassa ja toinen johto on ehjä yleismittarilla testattuna boxin liittimelle asti.
Eli onko vika boxissa vai missä? Anturi on uusi ja ehjä.
Veden lämpötila-anturi näyttää tallin lämpötilassa (18ast.) koko ajan 82astetta vaikka on gm:n orkkis anturi? (Opelin C20NE koneesta otettu)
Eikös sen pitäis näyttää oikeaa lämpötilaa ilman mitään muutoksia?
Anturi toimii kuitenki, kun sitä lämmittää niin megatune näyttää yli 100astetta ja kun anturin johdon
ottaa pois niin megatune näyttää -40astetta.
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Luultavasti kalibrointi tekemättä. GM anturi ei tarkoita sitä että kaikki GM anturit sopisivat suoraan. Koita tehdä kalibrointi ja jos se ei auta, boksissasi on jotain vikaa.
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Tarkotatko tuota vedenlämpötila-anturia? Pitää kalibroida se, mutta ois hyvä tietää tuo imuilma-anturin kohtalo että on vika boxissa vai missä kun siinä ei ole mitään eloa koko hommassa...teg wrote:Luultavasti kalibrointi tekemättä. GM anturi ei tarkoita sitä että kaikki GM anturit sopisivat suoraan. Koita tehdä kalibrointi ja jos se ei auta, boksissasi on jotain vikaa.
Eri megatunea ja extra koodeja kokeiltu mutta ei vaikutusta.
Anturina siis cossusierran anturi fae merkkisenä.
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Kalibroi imuilma-anturikin.
Re: Lämpötila-anturi ongelma
[quote="LasseK"]
Veden lämpötila-anturi näyttää tallin lämpötilassa (18ast.) koko ajan 82astetta vaikka on gm:n orkkis anturi? (Opelin C20NE koneesta otettu)
Eikös sen pitäis näyttää oikeaa lämpötilaa ilman mitään muutoksia?
quote]
aika monessa ooppelissa on bochin anturit.
Veden lämpötila-anturi näyttää tallin lämpötilassa (18ast.) koko ajan 82astetta vaikka on gm:n orkkis anturi? (Opelin C20NE koneesta otettu)
Eikös sen pitäis näyttää oikeaa lämpötilaa ilman mitään muutoksia?
quote]
aika monessa ooppelissa on bochin anturit.
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Nyt on kalibroitu anturit ja imuilma-anturi alkoi näyttää 18astetta eli samaa kun tallissa.teg wrote:Kalibroi imuilma-anturikin.
Mutta vieläkin se näyttää samaa lämpötilaa koko ajan megatunessa oli johto irti tai kiinni anturissa???
Vedenlämpötila anturin kalibroin samalla mutta se jostain syystä näyttää edelleen
tuota samaa n.80 astetta. Pitää vissin koittaa eri anturilla?
Ja jos joku pystyis auttaan sytytyksen asetuksissa niin ois hyvä, eli kun nyt on 36-1 triggerin
tyhjä hammas n.100 astetta vr.anturin jälkeen niin mikä luku laitetaan trigger angle
ja trigger angle addition kohtiin megatunessa spark-settings:ssä?
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Millaiset resistanssit sait antureista? Paljonko oli resistanssi huoneenlämpötilassa?
Re: Lämpötila-anturi ongelma
En mitannut antureita erikseen vaan laitoin noitten tietojen mukaan mitä muut olivat mitanneetteg wrote:Millaiset resistanssit sait antureista? Paljonko oli resistanssi huoneenlämpötilassa?
---> viewtopic.php?f=4&t=494
ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » Ma Joulu 19, 2005 18:42
LÄMPÖTILA-ANTURI VESI OPEL OMEGA-A 86--94
i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5). . . . 37-3128 (Motonet)
-20,7C 16850 ohm
+22,1C 2156 ohm
+100C 194,7 ohm
ViestiKirjoittaja KariM » Pe Kesä 02, 2006 16:53
Motonetista numerolla 37-3322 "Cossusierran" ilmanlämpöanturi, FAE 33220:
-17°C 29570ohm
27°C 2915ohm
66°C 648ohm
Täytyy vielä tutkia tarkemmin tuo vedenlämpötila-anturia ja mitata resistanssit.
Jospa sen joskus sais käyntiinkin vielä....
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Vaikuttaa siltä, että joko sinulla on koodi korruptoitunut tai jokin kytkentävirhe/vika piirilevyllä.
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Nyt auto käy ja kukkuu! Vähän tallissa sitä käyttelin kun savut sai ihan putkesta ulos...
Mutta imuilma-anturissa ei ole vieläkään mitään eloa, koko ajan näyttää sitä 18astetta?
Mikä siinä voi olla ongelmana ??
Pitääkö jotain muuttaa megasquirtin kansioissa ja päivittää koodi uudestaan vai mistä voi johtua?
Vai voiko boxissa olla tuommosta vikaa kun kuitenki näyttää jotai lukemaa?
Sain vedenlämmön näyttämään kutakuinkin oikeaa kun tein EasyThermillä omien laskujen mukaan
ohmimäärät. Näyttää kylläkin nyt vajaa 10astetta liian vähän eli pitää vielä muokata sitä.
Mutta imuilma-anturissa ei ole vieläkään mitään eloa, koko ajan näyttää sitä 18astetta?
Mikä siinä voi olla ongelmana ??
Pitääkö jotain muuttaa megasquirtin kansioissa ja päivittää koodi uudestaan vai mistä voi johtua?
Vai voiko boxissa olla tuommosta vikaa kun kuitenki näyttää jotai lukemaa?
Sain vedenlämmön näyttämään kutakuinkin oikeaa kun tein EasyThermillä omien laskujen mukaan
ohmimäärät. Näyttää kylläkin nyt vajaa 10astetta liian vähän eli pitää vielä muokata sitä.
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Kannattaa kalibroida ihan itse ne anturit. Näyttääkö imuilma-anturi -40 jos otat johdon irti? jos ei näytä, on johdotuksisa tai itse megasquirtissa jotain vikaa.
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Kun johdon ottaa irti niin näyttää samaa 18astetta koko ajan eli jotain häikkää on.teg wrote:Kannattaa kalibroida ihan itse ne anturit. Näyttääkö imuilma-anturi -40 jos otat johdon irti? jos ei näytä, on johdotuksisa tai itse megasquirtissa jotain vikaa.
Ennen anturin kalibrointia siis näytti koko ajan 77astetta oli johto kiinni tai irti.
Onko mitään veikkausta mikä boxista vois olla pimeänä?
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Lämpötila-anturi ongelma
Tsekkaa tinaukset, ettei ole siltoja.
Re: Lämpötila-anturi ongelma
No niin... Muutaman vuoden motivaation keräyksen jälkeen taas alettu tutkiin vanhaa vikaa.
Käytin nyt piirilevyä tutkittavana elektroniikka korjaajalla ja tinaukset tutkittu ja käytetty kaikki juotokset läpi..
Muuten ei tutkinu laitetta ku ei ollu kokemusta megasta minkäänlaista.
Vika pysyi edelleen samana eli tinaukset on kunnossa.
Kokeiltu myös ehjästä ja toimivasta megasta prossua ja vika pysyy edelleen samana.
Piirilevyltä mitattu että antureiden vastukset on ehjät.
Eli Jäähdytinnesteen lämpö näyttää nyt 83astetta tallissa (17ast). Johto anturilta irti näyttää -40 eli jotain eloa on.
Imuilma näyttää nyt 18ast oli johto anturissa kiinni tai irti.
Johtosarja tutkittu ja mitattu että se on kunnossa samoin maadotukset ok.
Mistä pitäs lähteä seuraavaksi tutkimaan vikaa??
Käytin nyt piirilevyä tutkittavana elektroniikka korjaajalla ja tinaukset tutkittu ja käytetty kaikki juotokset läpi..
Muuten ei tutkinu laitetta ku ei ollu kokemusta megasta minkäänlaista.
Vika pysyi edelleen samana eli tinaukset on kunnossa.
Kokeiltu myös ehjästä ja toimivasta megasta prossua ja vika pysyy edelleen samana.
Piirilevyltä mitattu että antureiden vastukset on ehjät.
Eli Jäähdytinnesteen lämpö näyttää nyt 83astetta tallissa (17ast). Johto anturilta irti näyttää -40 eli jotain eloa on.
Imuilma näyttää nyt 18ast oli johto anturissa kiinni tai irti.
Johtosarja tutkittu ja mitattu että se on kunnossa samoin maadotukset ok.
Mistä pitäs lähteä seuraavaksi tutkimaan vikaa??
