Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
jaskapa
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Mon Nov 10, 2008 19:56

Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!

Post by jaskapa »

Moro! joo elikkäs missäs mahtaa olla vika kun toinen puola antaa ainoastaan kipinää ja toinen ei. Ja auto on mitsubishi colt gti -93 jossa on se cas anturi. ja boxi toi partcon sarja extralla.
leinsa
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Wed Jun 22, 2011 20:15

Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!

Post by leinsa »

anteeks et kirjotan tähä :( mut mahdatko muistaa ton koneen sytysjärjestystä ? itellä mitsubishi lancer 1.8 gti eikä saa sytystä kohdalleen autoon just laitettu ms 1 v2.2 ja oon muunteki aika kujalla viel ton kanssa -.-
JCE
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Tue Jun 07, 2011 22:10

Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!

Post by JCE »

Oletko laittanut sieltä output valikosta spark B käyttöön? Perusasetuksissa taitaa olla pelkästään A käytössä. Eli Basic Settings->Codebase and output function. Siellä LED 17 laitat Spark output A ja LED 19 Spark output B.
Jos sulla on jakaja sytytys ja yksi puola, niin silloin tarvitsee vain A output olla päällä. Jos sulla on 4 sylinterinen hukkakipinä/wasted spark tarvitsee olla myös B output olla päällä. Silloin 1 puola/A output ohjaa sylintereitä 1 ja 4. Ja 2 puola/B output ohjaa sylintereitä 2 ja 3. Tämä siis yleisin 4 sylinterisen järjestys, tarkista oman koneesi toiminta.
leinsa
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Wed Jun 22, 2011 20:15

Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!

Post by leinsa »

on noi kyseiset asetukse päällä mut taitaa olla nyt puola pimee. Kun en saa vielkää 2 ja 3 sylintereihin minkäänlaista palo tapahtumaa aikaseks :S
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!

Post by JaniM »

No vilkkuuko ne kummatkin ledit?
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
Taku_85
Megasquirttaaja
Posts: 70
Joined: Tue Jun 03, 2008 19:00

Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!

Post by Taku_85 »

leinsa wrote:on noi kyseiset asetukse päällä mut taitaa olla nyt puola pimee. Kun en saa vielkää 2 ja 3 sylintereihin minkäänlaista palo tapahtumaa aikaseks :S
JaniM wrote:No vilkkuuko ne kummatkin ledit?
Ongelma mahdollisesti ratkaistu, oli ylipätevä autosähköasentaja liikkeessä kytkeny puolan toisen liipasun paikalle +12v ja +12v paikalle liipasun. Ei oikein tahtonu kipuna kivet kestää akun jännitettä :lol: ja meni miullakin hetki siinä et hoksas missä se vika oikein on. Aiheutti pientä pään vaivaa vian ettiminen kun led 19 palo koko ajan, syynä oli sitten että se kipunakivi maadotti koko ajan vaikka eristeet oli ehjät ja toimi. Aikasemmin kattelin että puolan kytkentä näytti hassulta omastamielestä mutta en ruvennu heti kyseenalaistaa ammattilaisen kytkentää. Tänään tuupataan uuet kipinäkivet kiinni ja testataan joko rupee pelaamaan.
kaikista autoista tulee isoina ooppeleita
Taku_85
Megasquirttaaja
Posts: 70
Joined: Tue Jun 03, 2008 19:00

Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!

Post by Taku_85 »

Taku_85 wrote:
leinsa wrote:on noi kyseiset asetukse päällä mut taitaa olla nyt puola pimee. Kun en saa vielkää 2 ja 3 sylintereihin minkäänlaista palo tapahtumaa aikaseks :S
JaniM wrote:No vilkkuuko ne kummatkin ledit?
Ongelma mahdollisesti ratkaistu, oli ylipätevä autosähköasentaja liikkeessä kytkeny puolan toisen liipasun paikalle +12v ja +12v paikalle liipasun. Ei oikein tahtonu kipuna kivet kestää akun jännitettä :lol: ja meni miullakin hetki siinä et hoksas missä se vika oikein on. Aiheutti pientä pään vaivaa vian ettiminen kun led 19 palo koko ajan, syynä oli sitten että se kipunakivi maadotti koko ajan vaikka eristeet oli ehjät ja toimi. Aikasemmin kattelin että puolan kytkentä näytti hassulta omastamielestä mutta en ruvennu heti kyseenalaistaa ammattilaisen kytkentää. Tänään tuupataan uuet kipinäkivet kiinni ja testataan joko rupee pelaamaan.
Ei toimi vieläkään ja led 19 palaa vieläkin koko ajan :( mittarilla tutkittuna havaittiin semmoista että Q11:sta aina kivelle päin vastus arvoja mitaten niin R28 puolitta vastusmäärän, elikkä R28:n Q11 puoleisessa päässä on vastusta 1024ohm kun taas R28:n toisella puolella onkin enään vain 572ohm vastusta jonnekkin häviää melkein puolet vastuskuormasta tässä välissä. Nyt loppu miulta ymmärrys et mitä on oikein tapahtunu...
kaikista autoista tulee isoina ooppeleita
Post Reply