Megalle täytyisi siis tehdä ohjauspiiri on/off tyyppiselle venttiilille, joka toimii kierrosten mukaan. Minkälaisia muutoksia boksille ja ohjelmapuolelle pitäisi tehdä?
MS1 v.2.2 ja Bmw:n DISA -venttiilin ohjaus
Moderator: Masi_K
MS1 v.2.2 ja Bmw:n DISA -venttiilin ohjaus
Suunnitteilla on siis m50b25 moottoriin m54b30 imusarjan sovitus, jossa on tuo muuttuva"pituuksinen" imusarja DISA -venttiilillä. Olen yrittänyt etsiskellä tietoa vaadittavista muutoksista megaan, mutta tuloksetta.
Megalle täytyisi siis tehdä ohjauspiiri on/off tyyppiselle venttiilille, joka toimii kierrosten mukaan. Minkälaisia muutoksia boksille ja ohjelmapuolelle pitäisi tehdä?
Megalle täytyisi siis tehdä ohjauspiiri on/off tyyppiselle venttiilille, joka toimii kierrosten mukaan. Minkälaisia muutoksia boksille ja ohjelmapuolelle pitäisi tehdä?
*Bmw e36 m50b28
-
JaniM
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: MS1 v.2.2 ja Bmw:n DISA -venttiilin ohjaus
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#boost
Ahtopaineohjauksella vois muuten ohjata, mutta taulukko taas menee mapin mukaan.
Toinen vois olla tyhjäkäyntiventtiilin ohjauksen valjastaminen, mikä vois toimia asetuksien osalta.
Mutta tällöin taas et voi jättää tyhjäkäyntiventtiiliä käyttöön, jos sellainen käytössä.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#Fidle
Sit olis seuraava vaihtoehto kolmosmega, mutta se ei nyt tähän auta.
http://www.msextra.com/doc/ms3/genericpwms.html
Ei taida oikein ykkösessä olla noita ohjelmoitavia pwm lähtöjä.
Ahtopaineohjauksella vois muuten ohjata, mutta taulukko taas menee mapin mukaan.
Toinen vois olla tyhjäkäyntiventtiilin ohjauksen valjastaminen, mikä vois toimia asetuksien osalta.
Mutta tällöin taas et voi jättää tyhjäkäyntiventtiiliä käyttöön, jos sellainen käytössä.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#Fidle
Sit olis seuraava vaihtoehto kolmosmega, mutta se ei nyt tähän auta.
http://www.msextra.com/doc/ms3/genericpwms.html
Ei taida oikein ykkösessä olla noita ohjelmoitavia pwm lähtöjä.
-
Vauhtivaunu
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: MS1 v.2.2 ja Bmw:n DISA -venttiilin ohjaus
quisma wrote: Megalle täytyisi siis tehdä ohjauspiiri on/off tyyppiselle venttiilille, joka toimii kierrosten mukaan.
En nää tässä mitään ongelmaa.JaniM wrote:
Ei taida oikein ykkösessä olla noita ohjelmoitavia pwm lähtöjä.
Ykkösessä on vaikka kuinka paljon on/off-lähtöjä. Tuosta löytyy ohjeet:
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#outputs
-
JaniM
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: MS1 v.2.2 ja Bmw:n DISA -venttiilin ohjaus
Puhtaita on/off-lähtöjä kylläkin.
Toimiiko tuo imusarja muunnin ihan että on päällä tai ei?
Sit ei mitään ongelmaa ottaa ohjelmoitavaa lähtöä käyttöön.
Mut mites, jos täytyy ohjata pwm:llä? Sit vaihtoehdot vähissä?
Tämä nyt tuli kuitenkin itelle mieleen, kun en sit tiennyt miten tuo DISA toimii.
Ajattelin että pituus muuttuu lineaarisesti kierroksien mukaan. Liian hitecci lähestymisajatus tuohon
mulla
Toimiiko tuo imusarja muunnin ihan että on päällä tai ei?
Sit ei mitään ongelmaa ottaa ohjelmoitavaa lähtöä käyttöön.
Mut mites, jos täytyy ohjata pwm:llä? Sit vaihtoehdot vähissä?
Tämä nyt tuli kuitenkin itelle mieleen, kun en sit tiennyt miten tuo DISA toimii.
Ajattelin että pituus muuttuu lineaarisesti kierroksien mukaan. Liian hitecci lähestymisajatus tuohon
mulla