Nyt on kesä sen verran pitkällä että auto pitäisi saada jo vähän kerrassaan leimaan ja ajoon.
Kaikki olisi jokseenkin muuten ok mutta ajosäädöt pitäisi saada kohdilleen.
Tähän mennessä on menty yrityksen ja erehdyksen kautta mutta tuntuu että omine nokkineni en pääse eteenpäin.
Olisin siksi tosi kiitollinen jos kymenlaakson alueelta joku harrastajakolleega antaisi kokeneemman näkemystä säätöjen hiomisessa.
VE karttaa on laadittu ja kylmäkäynnistystä haettu vaihtelevalla menestyksellä.
Luonnollisesti otan avun korvausta vastaan.
Auto on kouvolassa ja systeemi on MS1, sytkä kärjettömällä jakajalla.
Käynnistyy ja käy tyhjäkäyntiä jokseenkin ok.
Autosta on tietoa sigun linkissä.
yv:nä tai tänne vastaten.
Megan säätöapua kymenlaakson alueelta?
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Sun Sep 05, 2010 12:06
- Location: Kouvostoliitto
- Contact:
Megan säätöapua kymenlaakson alueelta?
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...
- Citroën DSuper 71 2.0 EFI (Diva)
http://sites.google.com/site/citroendseries/
Citroen C4 Picasso MPV 2.0 16V 07 (perhekuljetin)
Citroën Jumper 2004 2.0 HDI (työkone)
----------------------------------------------
Re: Megan säätöapua kymenlaakson alueelta?
Onko laajakaista lambda?
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Sun Sep 05, 2010 12:06
- Location: Kouvostoliitto
- Contact:
Re: Megan säätöapua kymenlaakson alueelta?
Terve. Juu on laajakaista. Innovate LC-1.
Säätö hommaa olen saanut jo aika pitkälle tehtyä. Eli ajaminen onnistuu jotenkuten...
Säätö hommaa olen saanut jo aika pitkälle tehtyä. Eli ajaminen onnistuu jotenkuten...
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...
- Citroën DSuper 71 2.0 EFI (Diva)
http://sites.google.com/site/citroendseries/
Citroen C4 Picasso MPV 2.0 16V 07 (perhekuljetin)
Citroën Jumper 2004 2.0 HDI (työkone)
----------------------------------------------
Re: Megan säätöapua kymenlaakson alueelta?
Itse kyllä olen kouvolasta ja megoja muutamaan autoon säätänyt. Herää vain kysymys mikset vain laita vaikka livesäätöä päälle tunerstudiosta? Jos nyt vain seokset haluat kohdalleen
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 12
- Joined: Sun Sep 05, 2010 12:06
- Location: Kouvostoliitto
- Contact:
Re: Megan säätöapua kymenlaakson alueelta?
Moi ja kiitos vastauksesta.
No oikeastaan se VE kartan tekeminen alkaa jo olla jossain kuosissa. VE-anayzeriä olen käyttänyt mutta kun oma systeeminin on Alpha-N säädöillä niin ohjeistusta on hieman vaikeampaa löytää. Esim. jos käyttää MegaLogVieweriä ja tekee sillä karttaa niin mulla ainakin se koittaa koko ajan tehdä Alpha säätöisiä karttoja, eli TPS anturin tiedot pitää näpytellä käsin jälkikäteen karttaan.
Olen siis saanut tehdyksi jonkinlaiset VE ja AFR kartat jotka tuntuisi olevan jo toimimaan päin, mutta erityisesti muut "pikkusäädöt" kuten kiihdytysrikastus on vielä hämärän peitossa.
Sitten olisi tosi hyödyllistä saada harjaantuneen silmän katsomaan tuota fyysistä olemusta, että onko siinä jotain ihan oleellista korjattavaa? Eli ei ole varsinaista paniikkitilannetta, lähinnä nopeaa OnSite konsultaatiota kaipaisin.
Alpha-N säätöön olen päätynyt siksi että MAP arvoa en koneesta saa kun läppärungoista tuli vähän turhan isot. Imu katoaa kun vähänkin läppiä raottaa.
On siis TBI tapaus, eli kaasari korvattu kaksi kurkkuisella Jenveyn läppärungolla.
No oikeastaan se VE kartan tekeminen alkaa jo olla jossain kuosissa. VE-anayzeriä olen käyttänyt mutta kun oma systeeminin on Alpha-N säädöillä niin ohjeistusta on hieman vaikeampaa löytää. Esim. jos käyttää MegaLogVieweriä ja tekee sillä karttaa niin mulla ainakin se koittaa koko ajan tehdä Alpha säätöisiä karttoja, eli TPS anturin tiedot pitää näpytellä käsin jälkikäteen karttaan.
Olen siis saanut tehdyksi jonkinlaiset VE ja AFR kartat jotka tuntuisi olevan jo toimimaan päin, mutta erityisesti muut "pikkusäädöt" kuten kiihdytysrikastus on vielä hämärän peitossa.
Sitten olisi tosi hyödyllistä saada harjaantuneen silmän katsomaan tuota fyysistä olemusta, että onko siinä jotain ihan oleellista korjattavaa? Eli ei ole varsinaista paniikkitilannetta, lähinnä nopeaa OnSite konsultaatiota kaipaisin.
Alpha-N säätöön olen päätynyt siksi että MAP arvoa en koneesta saa kun läppärungoista tuli vähän turhan isot. Imu katoaa kun vähänkin läppiä raottaa.
On siis TBI tapaus, eli kaasari korvattu kaksi kurkkuisella Jenveyn läppärungolla.
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...
- Citroën DSuper 71 2.0 EFI (Diva)
http://sites.google.com/site/citroendseries/
Citroen C4 Picasso MPV 2.0 16V 07 (perhekuljetin)
Citroën Jumper 2004 2.0 HDI (työkone)
----------------------------------------------