Innovaten LC-1
Moderator: Masi_K
Innovaten LC-1
nyt menin hiukan sekasin kun luin noita tekstejä tosta lambdasta, eli pitääkö minun muuttaa noi volttimäärät eri AFR:illä, jostain luin että ei näytä oikein jos antaa olla alkuperäisasetukset
Re: Innovaten LC-1
ainakin mun piti muutella ulostulojen voltti määrät ku ei näyttänyt mittari oikeen.Sameen wrote:nyt menin hiukan sekasin kun luin noita tekstejä tosta lambdasta, eli pitääkö minun muuttaa noi volttimäärät eri AFR:illä, jostain luin että ei näytä oikein jos antaa olla alkuperäisasetukset
Siis viittiskö joku selittää kunnolla tästä lc-1:stä pari juttua, kun on epäselvää:
Eikö riitä tilata sitä pelkkää boshin laajakaista anturia ja tämän johot työntää suoraan megasquirttiin DB-37 liittimeen niihin oikeisiin pineihin ja siitä sit vaikka johdottaa vielä kojelaudalle erilliselle mittarille?
Mikä se lc-1 ohjelmoitava juttu on? Mihin sitä tarttee?
Eikö riitä tilata sitä pelkkää boshin laajakaista anturia ja tämän johot työntää suoraan megasquirttiin DB-37 liittimeen niihin oikeisiin pineihin ja siitä sit vaikka johdottaa vielä kojelaudalle erilliselle mittarille?
Mikä se lc-1 ohjelmoitava juttu on? Mihin sitä tarttee?
joo elikkäs lc-1 meni pimeeksi ensimmäisten käynnistelyjen aikana. ei lämmitä anturia eikä siihen saa yhteyttä tietokoneella. voko se ottaa itteensä virtojen päälle\pois napsuttelusta? paketti ollut vuosi sitten toisessa autossa käytössä n. 5 kuukautta. nyt tarttis ideoita. onko muilla sattunu tämmöstä?
Kyllä voi, pätevää suodatusta/rajoitusta tulojännitteelle kun ei ole. Itsellänikin tutkittavana juurikin samalla lailla 'kuollut' LC-1 kontrolleri.
http://www.innovatemotorsports.com/foru ... a7b&t=8662
http://www.innovatemotorsports.com/foru ... a7b&t=8662
Jep, itsellekin on tullut yksi tuollainen vastaan. Ilmeisesti ohjaimen sisällä oleva kontrolleri saattaa joissain tapauksissa mennä sekaisin käyttöjännitteen heiluessa sopivasti ja kirjoittaa ohjelmamuistinsa pilalle. Tuossa mun tapauksessakin konetta starttailtiin pitkään ja hartaasti sytkän asetuksia haettaessa ja akku meni useaan otteeseen likimain tyhjäksi.
Sain herätettyä tuon henkiin aukomalla ohjaimen ja ohjelmoimalla kontrollerin uusiksi erillisellä ohjelmointilaitteella. Mutta jos tuossa on vielä takuu voimassa, niin eipä kannata alkaa itse ihmettelemään.
Sain herätettyä tuon henkiin aukomalla ohjaimen ja ohjelmoimalla kontrollerin uusiksi erillisellä ohjelmointilaitteella. Mutta jos tuossa on vielä takuu voimassa, niin eipä kannata alkaa itse ihmettelemään.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Sama täällä, ensiavuksi hommasin tuon MTX-L kombon ja pikaiset kokemukset ovat positiiviset..
LC-1 meni jumiin kesken säätösession, hetken Afr lukema oli jumissa ja sitten jäi vilkuttamaan lämmitystä ja yhteyttä PC:llä ei saanut enään.
Kansi auki-> regu ok -> prossun kide-> ei värähdellyt eikä prossu syöttänyt enään edes kiteelle tulevaa jännitettä..
Uusi prossu on tulossa, joten kaikki ohjelmointiin tarvittavat vinkit/kikka kolmoset ovat tarpeen
Jos ArttuH viitsisi kertoa miten/millä sait koodin sisään (itse joudun "kilauttaa kaverille" tässä kohtaan, on nuo Picci/AVR koodaukset hiukka hepreaa
)
LC-1 meni jumiin kesken säätösession, hetken Afr lukema oli jumissa ja sitten jäi vilkuttamaan lämmitystä ja yhteyttä PC:llä ei saanut enään.
Kansi auki-> regu ok -> prossun kide-> ei värähdellyt eikä prossu syöttänyt enään edes kiteelle tulevaa jännitettä..
Uusi prossu on tulossa, joten kaikki ohjelmointiin tarvittavat vinkit/kikka kolmoset ovat tarpeen
Jos ArttuH viitsisi kertoa miten/millä sait koodin sisään (itse joudun "kilauttaa kaverille" tässä kohtaan, on nuo Picci/AVR koodaukset hiukka hepreaa

Siinä piirilevyn reunassa on kalustamaton piikkiriman paikka, josta löytyy AVR:n ISP-liitännän signaalit. Pinnijärjestyksen löytää melko helpolla prossun datalehden ja yleismittarin piipparin kanssa, mutta voin tarvittaessa penkoa sen muistiinpanoistani. Ohjelmointiin tarvitsee jonkun AVR:n sarjamuotoista ohjelmointia tukevan laitteen, joko valmiin tai tee-itse-version. Hexatiedoston saa ilmeisesti pienellä muokkauksella Innovaten normaalista päivitystiedostosta kuten tuolla Innovaten foorumin keskustelussa selitettiin. Itse tosin käytin muuta kautta löytynyttä valmista tiedostoa. Kontrollerin konfigurointibitit (fuse) pitää myös laittaa oikeaan järjestykseen ohjelmoinnin yhteydessä, nämäkin löytyy multa tarvittaessa.
Ennen kontrollerin vaihtoa kannattaa muuten kokeilla tuota ohjelmointia vanhalla kontrollerilla. Kiteen hiljaisuus saattaa nimittäin johtua vaan noiden konfiguraatiobittien poskelleen menemisestä.
Ennen kontrollerin vaihtoa kannattaa muuten kokeilla tuota ohjelmointia vanhalla kontrollerilla. Kiteen hiljaisuus saattaa nimittäin johtua vaan noiden konfiguraatiobittien poskelleen menemisestä.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Kiitos vinkeistä, kokeilin tuota ISP downloadia-> ei mitään järkevää dataa ulos (paljon mahdollista että syy käyttäjässä
)
Mutta tarkoitus olisi tehdä seuraavasti->uusi prossu levylle ja viisaampi kaveri paikalle hoitamaan ohjelmointi.
Joten olisin kiitollinen jos ArttuH voisit laittaa infoa noista kofigurointi biteistä sekä tuon hexa tiedoston
Laitan privalla sulle maili osoitteen.
-Jarmo

Mutta tarkoitus olisi tehdä seuraavasti->uusi prossu levylle ja viisaampi kaveri paikalle hoitamaan ohjelmointi.
Joten olisin kiitollinen jos ArttuH voisit laittaa infoa noista kofigurointi biteistä sekä tuon hexa tiedoston
Laitan privalla sulle maili osoitteen.
-Jarmo
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Re:
No minkälaista se anturilta tuleva signali sitten on kun se tarttee kerran erillisen boxin?Saku wrote:Ohjain ymmärtää anturin signaalin ja muuttaa sen mittarin/megan ymmärtämään muotoon. Yleensä ohjaimessa on myös anturin lämmitys.Expansion wrote:Mitä se laajakaista ohjain oikeen sit tekee?
-
- Megajumala
Re: Re:
Hituvirtaa. Ohjainta tarvitaan paitsi mittaamaan, myös ohjaamaan anturia. Kannattaa lukaista aiheeseen liittyvää teoriaa:HSuomi wrote: No minkälaista se anturilta tuleva signali sitten on kun se tarttee kerran erillisen boxin?
http://www.aa1car.com/library/wraf.htm
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Ok, nyt varmaan selvis. Aika jännä rakenne.
Hituvirta on muuten ärsyttävä sana. Hituvirtamiehenä varsinkin ärsyttää ku "voimavirtamiehet" puhuu hituvirrasta.
Hituvirta on muuten ärsyttävä sana. Hituvirtamiehenä varsinkin ärsyttää ku "voimavirtamiehet" puhuu hituvirrasta.