Eli motti ei enää starttaa, seiso koko talven, ja pienellä suostuttelulla lähti käyntiin.
Ajelin pari päivää, kylmästartti oli hankala, mutta starttasi aina lopulta, lämpimänä heti tulille aina.
Sitten piti lähteä liikkeelle kylmänä taas, eikä lupaa. Tutkin, ja säätelin HALL anturin etäisyyttä hammasrattaasta, ja totesin jotta kiekkasignaali tulee 0,5s ajan about megalle, sitten nollaa, ja välillä startatessa ei tule singaalia ollenkaan (megan "mittari" näyttää 0).
Anturina siis Honeywell 1GT101DC ja 20-1 polkupyörän takaratas Volvon B230+16v koneessa IMUnokan päähän pultattuna.
Veneessä 99% sama setuppi (turbo puuttuu on ero) ja se toimii moitteetta, ja molemmat toimineet 4-5 vuotta.
Mikäs ihme vois olla vikana?
Volvofoorumilla epäilivät hapettumia, ettei anturi saa tarpeeksi virtaa startissa, kylmäjuotosta jne... mutta missä?
MS1 kiekkasignaali katoaa startatessa
Moderator: Masi_K
MS1 kiekkasignaali katoaa startatessa
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Re: MS1 kiekkasignaali katoaa startatessa
Jos auto seissyt kylmässä talven ja ruuttaboxi autossa, niin saattaapi olla piirilevylläkin hapettumia jos ei oo lakattu levyä 
Kannattaa käydä kaikki liittimet läpi ja katsoa se megan piirilevyn tilanne. Päävirtarele kannattaa myös tutkia.

Kannattaa käydä kaikki liittimet läpi ja katsoa se megan piirilevyn tilanne. Päävirtarele kannattaa myös tutkia.
Last edited by jantunen on Sun May 08, 2011 18:46, edited 1 time in total.
V2.2 on ykkönen
Re: MS1 kiekkasignaali katoaa startatessa
mittaa hall anturille tuleva jännite ja samalla näkee megan jännitteenkin käynnistyksessä . putsaa maadoitus pisteet