jakaja sytytys+ennakko
Moderator: Masi_K
jakaja sytytys+ennakko
neuvoisko joku et pitääkö tuohon jakajaan laittaa joku ennakko pysyvästi..en oikein tajua tuosta mitään..
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... l.htm#MSnS
jakaja on modattu tönkkiin,eli ei ole alipainesäädin toiminnassa,mut tuo ajoittaminen on vähän hukassa ku tuo englanti on niin huonoa...
ja jos siihen tulee ennakko,niin miksi mega sen tarvii?
jakaja on modattu tönkkiin,eli ei ole alipainesäädin toiminnassa,mut tuo ajoittaminen on vähän hukassa ku tuo englanti on niin huonoa...
Re: jakaja sytytys+ennakko
mitä sä oot nyt niiku tekemässä? ohjaakko megalla sytkää vai ei?afafaf wrote:neuvoisko joku et pitääkö tuohon jakajaan laittaa joku ennakko pysyvästi..en oikein tajua tuosta mitään..
jake74 wrote:mitä sä oot nyt niiku tekemässä? ohjaakko megalla sytkää vai ei?afafaf wrote:neuvoisko joku et pitääkö tuohon jakajaan laittaa joku ennakko pysyvästi..en oikein tajua tuosta mitään..
juu sytkää pitäs ohjata.. jakajalta vr-anturi tieto megalle,ja yhtä puolaa megalla ohjailla..
-
- Kokenut Megasquirttaaja
esim 60 astetta kiintee ennakko jakajaan... pyörijä kuitenki niin et ku kammella on 20 astetta, ni pyörijä osottaa suraan ykköseen.
Toyotan jakaja kyseessä ku VR ? mä hitsasin pohjan kii niistä alipainekellon liuista suunnilleen oikeelle kohtaa ja jumitin akselin. lisäks poistin pohjalevyn stopparit, eli se pyörii ja ruuveilla lukitus, eli saa säädettyä trigger anglen ja sit jakajankin kohilleen.
Toyotan jakaja kyseessä ku VR ? mä hitsasin pohjan kii niistä alipainekellon liuista suunnilleen oikeelle kohtaa ja jumitin akselin. lisäks poistin pohjalevyn stopparit, eli se pyörii ja ruuveilla lukitus, eli saa säädettyä trigger anglen ja sit jakajankin kohilleen.
j-m kujala wrote:esim 60 astetta kiintee ennakko jakajaan... pyörijä kuitenki niin et ku kammella on 20 astetta, ni pyörijä osottaa suraan ykköseen.
bmw m10 jakaja,jaahas no mulla saattaa tulla ongelmia tuon trigger anglen kans,ku pistin alemmat pohjalevyn stopparitki jumiin..eli ei pysty säätämään erikseen oikein mitenkään..

-
jumtit kalikat enneku mietit kuin pitää tehtä
eiköhän tuonkin saa next cyl moodissa, eiku selaamaan ohjeista, miten siinä piti asetukset olla. itelle sihtasin tuohon 60 asteeseen.

eiköhän tuonkin saa next cyl moodissa, eiku selaamaan ohjeista, miten siinä piti asetukset olla. itelle sihtasin tuohon 60 asteeseen.
j-m kujala wrote:jumtit kalikat enneku mietit kuin pitää tehtä![]()
no niin piru sutosen tein

eli mullahan on tuolla kompinaatiolla aina sama kulma,pyörijässä ja triggeri kulmassa..eli pyörii paketissa,saahan sitä jotenki sillai säädettyä ku tekis pyörijän uran vähän eripaikkaan akselille..
mut menee aika vaikeeks..
saankohan toimimaan tuota jakajaa nuin mitenkään,vai pitääkö alkaa tekemään uus..missä sais triggerin kulmaakin muutettua suhteessa pyärijään..nuita jakajia on kyl onneks useita

eli 60-ast triggeri aikaselle,ja ku kampi on 20-ast eykk niin pyörijä osoittaa ykköseen..j-m kujala wrote:esim 60 astetta kiintee ennakko jakajaan... pyörijä kuitenki niin et ku kammella on 20 astetta, ni pyörijä osottaa suraan ykköseen.
ymmärsinkö oikein?jos nuin menee niin pystyn varmaan vielä muuttaan tuon jakajan ..
-
NO
mun käsityksen mukaan jakajasta liipasu kohalleen kun kampura on asennossa 60 astetta YKK ja samaa settiä ku pyörität eteenpäin, niin noin 20 astetta kohalla jakajan pyörrin osoittaa suoraa sylinterin 1 jakajan nastaan.
60 asteen trigger angle 6 pyttyisen koneen jakajassa liipaisujen puolivälissä. ku kone on YKK:ssa
helpointa on laittaa jakajan akseli niin että 20 asteen kohalla jakaja osottaa kohdilleen ja sit asentaa se triggaus siihen 60 asteen kohdalle. jakajan pyörittämisellä liikkuu molemmat hitusen, mutta luultavasti sen verta vähä tarkistus säätö riittää jakajalta että pyörrin on vielä riittävän hyvin kohillaan. ja softastakin saa korjattua tota.
mun käsityksen mukaan jakajasta liipasu kohalleen kun kampura on asennossa 60 astetta YKK ja samaa settiä ku pyörität eteenpäin, niin noin 20 astetta kohalla jakajan pyörrin osoittaa suoraa sylinterin 1 jakajan nastaan.
60 asteen trigger angle 6 pyttyisen koneen jakajassa liipaisujen puolivälissä. ku kone on YKK:ssa
helpointa on laittaa jakajan akseli niin että 20 asteen kohalla jakaja osottaa kohdilleen ja sit asentaa se triggaus siihen 60 asteen kohdalle. jakajan pyörittämisellä liikkuu molemmat hitusen, mutta luultavasti sen verta vähä tarkistus säätö riittää jakajalta että pyörrin on vielä riittävän hyvin kohillaan. ja softastakin saa korjattua tota.
ok,thanks,tuo selvensi aikahyvin asian,pitääpä alkaa askartemaan astemitta,et saa asteet kohilleen..j-m kujala wrote:NO
-
- Megajumala
Jokainen tekee tyylillään mutta itse olen jakajasytytyksiä asentaessa lukinnut jakajat jäykkään 10 asteen EYKK ennakkoon ja napannut trigger angleksi sen 10 astetta jolloin mega tosiaan menee "next cyl"-moodiin.
Hankalaksi menee jos pitää sihdata triggeri ja pyörrin eri asentoihin. Yleensä kun nuo jakajat on tehtaalta tulleet sillä n. 10 asteen asetuksella kun painot on kiinni ja alipaine pois.
Nämäkin asiat selviää aika hyvin sieltä MS-extran manuaalista kun sitä jaksaa vaan lukea.
Ps. viimeksi tänä iltana pörähti Corsa käyntiin ko. tempulla.
Hankalaksi menee jos pitää sihdata triggeri ja pyörrin eri asentoihin. Yleensä kun nuo jakajat on tehtaalta tulleet sillä n. 10 asteen asetuksella kun painot on kiinni ja alipaine pois.
Nämäkin asiat selviää aika hyvin sieltä MS-extran manuaalista kun sitä jaksaa vaan lukea.
Vauhtivaunu wrote:Jokainen tekee tyylillään mutta itse olen jakajasytytyksiä asentaessa lukinnut jakajat jäykkään 10 asteen EYKK ennakkoon ja napannut trigger angleksi sen 10 astetta jolloin mega tosiaan menee "next cyl"-moodiin.
no pitääpä kokeilla sit nuin ekaks,lukittin tosiaan tuon jakajan samaan asentoon,mitä se "lepotilassa on"..eli liipasu tulee aina samaan aikaan ku pyörijä on 1,2,3,4 kohalla..eli tuikkaan koko paketin 10-asteen ennakkoon..