Ostin tuollaisen projekti kuntoisen turbobemarin mitä ei oltu saatu toimimaan megalla. Boksi kuulemma ostettu valmiiksi kasattuna ja oli kyhäilty liitintä että saa megan suoraan alkuperäisen (Motronic) boksin tilalle. Itse en nyt muuta tehnyt kuin nykäisin boksin auki ja ihmettelin mitä sieltä löytyi. Ajattelin josko täältä löytyisi joku joka kertoo enemmän, on aikaa hetki kun olen viimeksi megan kanssa puuhaillut. Ja tosiaan tämän pitäisi osata ohjata vakio sytkääkin?
Olisi tarkoitus hommata valmis johtosarja aihio ja riisua tuo orkkis johtosarja kokonaan pois. Mutta kun tuota on selvästi modattu jotenkin niin kytkentä kaavio yms. tieto kelpasi. Kiitokset jo etukäteen! Kuva
Eli siis kierrostieto tulee ihan alkuperäiseltä triggeripyörältä? Onko tuo varmatoiminen systeemi? Kun on tarkoitus pitää kesällä ihan päivittäisessä ajossa niin ihan sutta ei viitsi laittaa.
Ja onkos tuo sytkäkivi, mikä on tuossa kuvan ihan vasemmassa reunassa? Minkä yksi johtokin on näköjään katkaistu ja sen jälkeen jatkettu punaisella johdolla kotelon ulkopuolelle?
Olisi tarkoitus korvata tuo vakio jakajasytytys suoraytkällä. Tarvitseekohan tuota piirilevyä jotenkin muokata? Jos se nyt on sytkäkivi niin tarvitsenkos vielä erikseen sytytysmoduulin vai voiko sen 6syl. koneessa liittää ihan suoraan puolalle tuon sytkäkiven johdon?
Sen verran tutkin nyt itse, että se on sytkäkivi, numero on 0921/01. Mutta se on jossain vaiheessa käynyt aika lämpimänä kun kotelo on tummunut sen ympäriltä, eli ilmeisesti palanut!? Ja koska vikaa on ollut nimenomaan sytkäpuolella niin ilmeisesti aika varma vikakohde tuo on? Tuosta on tosiaan yksi johto katkaistu ja laitettu jatkuva +12v sille. Johto on alunperin tullut X14 "reikään". Kannattaako uuden sytkäkiven kanssa sitten laittaa tuo johto takaisin sinne X14 paikalle? Kun aika viritykseltä näyttää kun yksi johto tulee boksin läpi.
Bemarin 6-kone kyseessä. Ja nyt kun enemmän pitkästä aikaa megaan perehdyin, niin taitaa tuo MS I V2.2 olla jo aika vanhaa tekniikkaa niin ajattelin että jos nyt kuitenkin yrittäisin laittaa alkuun auton toimimaan ihan vakiosytkän kanssa. Päivittää sitten seuraavana talvena tuon megan uudempaan.
Mut tosiaan boksi menee tarkastukseen, niin josko se siinä samalla selviäisi mitä kytken sitten mihinkin.