Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla kipin

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
spiido
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Mar 23, 2011 23:56

Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla kipin

Post by spiido »

Mikä voi olla että hukkakipinä 6cyl alkoi yht äkkiä normaalin ajon aikana sulamaan.ja auto kävi vain neljällä pytyllä siis se puola kirjaimellisesti sulas sieltä yhestä parijen välistä mutta 4 muut tulpat antaa kipinä mut kaks ei ja puola kuumenee yhestä kohta sieltä mistä se on sulannu ei mistään muualta..ja sytkäkivi lämpenee aika nopeesti..autolla siis ajettu ainakin 300km viimesten säätöjen jälkeen sit ilmeni tämä ongelma..missä vika..autossa megascruit 2.2v bmw m20b25 Apuja tarvittais..
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla k

Post by Vauhtivaunu »

Yksi sytytyskivi on oikosulussa tai palanut ja oikosulussa. Tarkasta kytkentä ja sytytyskiven liitokset.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
spiido
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Mar 23, 2011 23:56

Re: Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla k

Post by spiido »

Vauhtivaunu wrote:Yksi sytytyskivi on oikosulussa tai palanut ja oikosulussa. Tarkasta kytkentä ja sytytyskiven liitokset.
Mulla on toi Bosch 0 227 100 203 -kipinänvahvistin miten se on mahdollista ku toi on yks iso mötikkä siel sisällä on ne erikseen sytkäkivet vai..koska sitä ihmettelen et voisko megassa olla joku oikosulku..
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla k

Post by Vauhtivaunu »

Kyllä sen -203 yksikön sisällä kolme erillistä päätettä on. Ja jokainen pystyy hajoamaan erikseen. Hajoaminen tapahtuu siten että pääte jää "päälle" ja virta kulkee puolan ja päätteen läpi tehden tuhoaan. Kannattaa mitata päätteen liittimestä ohjausjännitteet (eli megan sytytysohjausten jännitteet) niiden pitää olla 0v kun mega on päällä ja moottori ei pyöri.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
spiido
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Mar 23, 2011 23:56

Re: Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla k

Post by spiido »

Vauhtivaunu wrote:Kyllä sen -203 yksikön sisällä kolme erillistä päätettä on. Ja jokainen pystyy hajoamaan erikseen. Hajoaminen tapahtuu siten että pääte jää "päälle" ja virta kulkee puolan ja päätteen läpi tehden tuhoaan. Kannattaa mitata päätteen liittimestä ohjausjännitteet (eli megan sytytysohjausten jännitteet) niiden pitää olla 0v kun mega on päällä ja moottori ei pyöri.
Tarkistin asian ja yhestä megan ohjauksesta 5/38 tuli 4.99volttia kun mega oli päällä muut oli 0.0v.mitä se sitten meinaa.onkohan megasta mennyt jotain rikki tai sillä oikosulku...olen mega aloittelijaa :)
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla k

Post by Vauhtivaunu »

spiido wrote: Tarkistin asian ja yhestä megan ohjauksesta 5/38 tuli 4.99volttia kun mega oli päällä muut oli 0.0v.mitä se sitten meinaa.onkohan megasta mennyt jotain rikki tai sillä oikosulku...olen mega aloittelijaa :)
Siis sytytys-yksikön liittimen navassa 5 oli jännite kun virta oli päällä ja auto ei käynyt? Siinä tapauksessa sytytys-yksikön kanava kaksi on palanut. Napa 5 on kakkoskanavan ohjauspinni. Ja tietenkin myös megan puolella on jotain pielessä koska jännitettä ei saa olla kun auto ei pyöri. Muuten se yksikkö maadoittaa puolan ja polttaa itsensä sekä puolan kuten olet huomannut.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
spiido
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Mar 23, 2011 23:56

Re: Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla k

Post by spiido »

Vauhtivaunu wrote:
spiido wrote: Tarkistin asian ja yhestä megan ohjauksesta 5/38 tuli 4.99volttia kun mega oli päällä muut oli 0.0v.mitä se sitten meinaa.onkohan megasta mennyt jotain rikki tai sillä oikosulku...olen mega aloittelijaa :)
Siis sytytys-yksikön liittimen navassa 5 oli jännite kun virta oli päällä ja auto ei käynyt? Siinä tapauksessa sytytys-yksikön kanava kaksi on palanut. Napa 5 on kakkoskanavan ohjauspinni. Ja tietenkin myös megan puolella on jotain pielessä koska jännitettä ei saa olla kun auto ei pyöri. Muuten se yksikkö maadoittaa puolan ja polttaa itsensä sekä puolan kuten olet huomannut.[/quot

Siis korjaus tohon edelliseen vastaukseen..Siis otin sen kipinävahvistimen liittimen irti ja sieltä puolelta mittasin kun mega oli päällä eli kipinävahvistimen napa 2 eli se on megan ohjaus niin sieltä tuli jännitettä.jonka jälkeen laitoin liittimen takaisin kii ja mittasin puolan puolelta 4eri napa..yks oli virta 12v se nyt on normaali ja toinen oli kipinävahvistimen lähtö niin sieltä tuli 0.60v ja kolmas lähtö siin oli 0v ja neljäs 0v..eli toi toinen lähtö niin se on toi kipinävahvistimen 1 napa koska se nyt sit maadoittaa puolaa jatkuvasti..tarkistin ton puolan liittimen johdotukset niin sieltä juurelta liittimien kuoret oli auennut sillai et virta on todennäköisesti ottanut tohon toiseen lähtöön kii ja siitä seurannu oikosulku, jonka jälkeen se on sit varmaan hajottanu megasta jotain sisältä,mitäköhän sieltä on sit voinu mennä rikki?
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla k

Post by Vauhtivaunu »

spiido wrote: kipinävahvistimen napa 2 eli se on megan ohjaus niin sieltä tuli jännitettä.
Siinä tapauksessa kanava kolme on mykkä.
spiido wrote: mitäköhän sieltä on sit voinu mennä rikki?
Joku sytytyksen ohjauslähdöistä.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
spiido
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Wed Mar 23, 2011 23:56

Re: Boschin hukkakipinä puola 6cyl Sulaa..ei anna kaikilla k

Post by spiido »

Vauhtivaunu wrote:
spiido wrote: kipinävahvistimen napa 2 eli se on megan ohjaus niin sieltä tuli jännitettä.
Siinä tapauksessa kanava kolme on mykkä.
spiido wrote: mitäköhän sieltä on sit voinu mennä rikki?
Joku sytytyksen ohjauslähdöistä.

VikA KORJATTU, yhestä sytkän lediohjauksesta oli transistori palannu sen ku vaihtoo niin pelittää taas kiitos megajumala avusta..
Post Reply