Kyselläänpäs sitten tyhmiä, jos vaikka viisastuisi joskus.
Olen asentamassa 1992 mallin Suzuki GSX750F:n microsquirt 2:ta ruiskun ja sytkän ohjauksella.
Pyörässä vakiona VR anturi ja nelihampainen triggeripyörä Kuva1 ja Kuva2,
onnistuuko tuolla vakio triggerillä, jos silpoo tuon leveän hampaan pois ja täyttää reiät hitsillä?
Käsittääkseni mega/micro eivät tajua tuota leveää hammasta...
Sitten piti vielä kysellä puola asioista, pitäisikö nuo vakiopuolat vaihtaa ja käyttää esim edis:tä?
Mielipiteitä ja neuvoja otetaan kiitollisena vastaan.
ArttuH:n suunnittelema triggeri systeemi voisi tietysti olla yksi vaihtoehto.
Suzuki GSXF i/ö sytkänohjaus, paras tapa?
Moderator: Masi_K
Suzuki GSXF i/ö sytkänohjaus, paras tapa?
Voisko joku tyhmää opettaa?
Re: Suzuki GSXF i/ö sytkänohjaus, paras tapa?
Tuosta mun triggerisetistä meillä jo olikin puhetta.
Pyörän muuttaminen 4-1 malliseksi leveä hammas poistamalla toimii teoriassa, mutta tuskin käytännössä. Moottoripyörissä kun yleensä on suhteellisen kevyt kampura ja kovat puristukset, niin kampuran nopeus startin aikana on melko epätasaista. Tästä johtuen puuttuvan hampaan triggeripyörässä pitää olla melko paljon hampaita, että puuttuvan hampaan tunnistus toimisi luotettavasti startissa. Mun kokemuksien mukaan 12-1 on siinä rajalla, joissain toimii useimmiten, mutta ei kaikissa.
MS-extran foorumilla on yksi tyyppi tehnyt MS2:n koodiin tukea tuolle triggeripyörälle. Toimii ilmeisesti neloskoneessa jo ihan hyvin, itse olen tässä kokeillut sitä V2:n kanssa, mikä ei taas ei vielä toimi ihan kunnolla. Mutta tämä ei ole välttämättä sopivin ratkaisu Microsquirtin kanssa, koska koodin muutoksien lisäksi pitää tehdä vielä kokonaan uusi signaalinkäsittely VR-anturin signaalille. Tarkempia yksityiskohtia löytyy tuolta: http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=37348
Vakiopuolat toimii hyvin, jos ne vaan on muuten toimintakuntoiset. Itse asiassa niillä aloittaminen on vielä vähän helpompaa, kun ei tarvitse pahemmin välittää dwell-asetuksista, kunhan vaan laittaa dwelliä niin paljon kuin koodi antaa myöten.
Pyörän muuttaminen 4-1 malliseksi leveä hammas poistamalla toimii teoriassa, mutta tuskin käytännössä. Moottoripyörissä kun yleensä on suhteellisen kevyt kampura ja kovat puristukset, niin kampuran nopeus startin aikana on melko epätasaista. Tästä johtuen puuttuvan hampaan triggeripyörässä pitää olla melko paljon hampaita, että puuttuvan hampaan tunnistus toimisi luotettavasti startissa. Mun kokemuksien mukaan 12-1 on siinä rajalla, joissain toimii useimmiten, mutta ei kaikissa.
MS-extran foorumilla on yksi tyyppi tehnyt MS2:n koodiin tukea tuolle triggeripyörälle. Toimii ilmeisesti neloskoneessa jo ihan hyvin, itse olen tässä kokeillut sitä V2:n kanssa, mikä ei taas ei vielä toimi ihan kunnolla. Mutta tämä ei ole välttämättä sopivin ratkaisu Microsquirtin kanssa, koska koodin muutoksien lisäksi pitää tehdä vielä kokonaan uusi signaalinkäsittely VR-anturin signaalille. Tarkempia yksityiskohtia löytyy tuolta: http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=37348
Vakiopuolat toimii hyvin, jos ne vaan on muuten toimintakuntoiset. Itse asiassa niillä aloittaminen on vielä vähän helpompaa, kun ei tarvitse pahemmin välittää dwell-asetuksista, kunhan vaan laittaa dwelliä niin paljon kuin koodi antaa myöten.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85