Eli onko kukaan tehnyt sytytyksen/polttoaineen katkaisua vaihtohetkelle, jos kytkee microkytkimen vaihteistopolkimelle jolla katkaisutieto saataisiin MS:lle.!!!
Et kai vaan tarkoita vaihteistopolkimella kytkintä? Jos kyllä, niin mikä idea silloin tuossa on? Jos et, niin eikös ton voisi hoitaa ainakin karttojen vaihtokytkimellä missä toiset kartat voisi kylmästi nollata.
Niin tarkoitan mopon vaihteistopoljinta ja tarkoitus olisi saada vaihtohetken ajaksi sytty pimeeksi ja polttoaineen syötönkin vois katkaista, niin sais kaasupohjassa ilman kytkintä tuikkia vaihteet pesään.
Niin mistäs tuon inputin sais tuolle kartanvaihdolle, eli mikä binni? Tuo sytkä onkin sitten kai hankalempi homma, kun sehän sytyttää vaikka kartta olis nollilla?
Joo tuoki on ihan hyvä idis, mutta muistaako kukaan minne pinniin liittimessä tuo kartan vaihto "nappi" juotetaan. Kun tuohan olikin ihan loistava idea, kun sehän vastais periaatteessa pientä kaasun "päästöä" vaihtohetkellä.
No yleensä ne katkaisee pelkän sytytyksen, mutta tuo olis mielenkintoista kokeilla kartan vaihdolla joka on nollilla, kun vain tietäisin mihin sen kytkimen liittäisin?
Sytkän katkaisu kokonaan vaihdepolkimeen koskettaessa ei ole varmaan kovin hyvä silloin kun ollaan paikallaan tai liikkeellä pienillä kierroksilla.
Lähtökierrosrajoitinta voisi kokeilla tuohon; Kun switchi kytkeytyy, niin halutun kierrosrajan yläpuolella bensa ja/tai sytkä menee poikki. Myös sytkän myöhästäminen onnistuu, jos siitä olisi jotain iloa.
Kyllä se tuossa tapauksessa olisi hyvä kun ajelen tuolla pyörällä kiihdytyskisoissa ja siellä tuo sytkän katkaisu on paljon käytetty juttu kun vaihtohetkellä kierrokset on n. 10000 rpm, ja tuo kierrosrajotin touhu ei välttämättä pelaa kun varsinkin alussa kierokset nousee sen verra nopeesti, että jos se menee rajoittimelle niin siinä menee paljon aikaa.
Lähtökierrosrajottimessa on toki oma punarajasta riippumaton hard limittinsä, eli esim. 6000rpm. Kun vaihto tapahtuu tuon yläpuolella, on rajotin heti päällä.