Jouduin fysiikan uhriksi viime kesänä. Oli vaikea säätä moottorin näillä arvoilla. Vika ei ollut Megasquitissa. 1 ja 2 kuva vika tilanteesta ja 3.s kuva kertoo milloin kannattaa siirtyä jo TPS pohjaiseksi.
http://kuvablogi.com/blog/15844/7/
Logista pari kuva
Moderator: Masi_K
Logista pari kuva
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Logista pari kuva
Näyttäisi ykköskuvassa anturitiedoissa olevan häiriöitä ts. 'clithejä'. Kolmoskuvassakin map-mittaus vaimentamaton ja sen myötä myös pw pumppaa. Tuossa ei ilmeisesti ole map-linjassa syketasausta?
esim. tässä syketasattu map-anturointi.
http://i241.photobucket.com/albums/ff27 ... /Veto3.jpg
esim. tässä syketasattu map-anturointi.
http://i241.photobucket.com/albums/ff27 ... /Veto3.jpg
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Re: Logista pari kuva
Itse siirryin siinä vaiheessa kun huomasin MAP-arvon pomppaavan "tappiin" vähäiselläkin kaasun raotuksella, säätäminen oli siis täysin mahdotonta...kamski wrote:...milloin kannattaa siirtyä jo TPS pohjaiseksi.
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Re: Logista pari kuva
Omaani vaihdoin alkuperäisen 2x42 kaasuläpän tilalle 67/25 läpän ja otin käyttöön hybrid alpha/N algortimin.
http://i241.photobucket.com/albums/ff27 ... emmall.jpg
http://i241.photobucket.com/albums/ff27 ... emmall.jpg
Re: Logista pari kuva
Kuristuksia olen kokeillut muutamia eri variaatioita, myös pienen vacuum version. Kuristettu jopa niin että MAP ei juurikaan reagoinut läppien avautumiselle.
Kerran AFR pomppii noin paljon täys vedossa niin en uskaltanut jättää sitä sellaiseksi. Olen kokeilut myös tasoitta VE.n sieltä loppupäästä.
Nyt on ajettu loppu syksy alpha:N llä ennen telakointia. Tuntui heti paremmalta vaikka VE kartan hieromasta jäi vielä alkukevääksi.
1 ja 2 kuvaksi ehdin jo epäillä magnetti myrskyä. Siinä kun hyppivät mitä sattu -arvot.
Siinä kun ei kovin järjellistä selitystä voinut keksiä koska sykäykset olivat epäjärjestyksessä. Ja kaikkien lisäksi moottori toiminut häiriötä.

Nyt on ajettu loppu syksy alpha:N llä ennen telakointia. Tuntui heti paremmalta vaikka VE kartan hieromasta jäi vielä alkukevääksi.
1 ja 2 kuvaksi ehdin jo epäillä magnetti myrskyä. Siinä kun hyppivät mitä sattu -arvot.

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Logista pari kuva
Ei siinä muu auttanut kun lähteä selvittämän häiriöt MS ja läppärin väliltä.
Testasin ensimmäisenä kaapeli piuhan, toivoin tietysti että vika olisi siinä. Taivutin, käänsin ja väänsin piuhan mutta eipä siinä ollut mitään katkoksia havaittavissa.
Kieltämättä meinas mennä siinä vaiheessa sormi suuhun, mitä testataan seuraavaksi.
Sitten jotenkin välähti mieleen, Dell, siemens, saab tai ihan mitä vaan- made in : chiina
Joten pyörä käyntiin, otin logia ja heilutin samalla läppärin sarjaportin liitimen kohdalta piuhan. Pyörä kävi nätisti kuten aina. Eihän login ottaminen vaikuttaa moottorin toimintaan millä tavalla.
Tutkin logia hetken aikaa ja huomasin että aina kun heilautin piuha niin siinä kohtaan logiin tuli isot häiriöt, kuten kuvassa 1 ja 2.
OLEE, vika siis läppärin sarjaportin DB 9 pin. liittimessä! Varmistin asian purkamalla läppärin sen verran että vika voinut todella havaita. Liitin oli osittain irronnut piirilevyn juotoksista!
Testasin ensimmäisenä kaapeli piuhan, toivoin tietysti että vika olisi siinä. Taivutin, käänsin ja väänsin piuhan mutta eipä siinä ollut mitään katkoksia havaittavissa.

Kieltämättä meinas mennä siinä vaiheessa sormi suuhun, mitä testataan seuraavaksi.
Sitten jotenkin välähti mieleen, Dell, siemens, saab tai ihan mitä vaan- made in : chiina

Joten pyörä käyntiin, otin logia ja heilutin samalla läppärin sarjaportin liitimen kohdalta piuhan. Pyörä kävi nätisti kuten aina. Eihän login ottaminen vaikuttaa moottorin toimintaan millä tavalla.
Tutkin logia hetken aikaa ja huomasin että aina kun heilautin piuha niin siinä kohtaan logiin tuli isot häiriöt, kuten kuvassa 1 ja 2.
OLEE, vika siis läppärin sarjaportin DB 9 pin. liittimessä! Varmistin asian purkamalla läppärin sen verran että vika voinut todella havaita. Liitin oli osittain irronnut piirilevyn juotoksista!
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !