Ei kukaan sattuis muistaa miten tuo anturi kytketään ulkoa, keskelle maa(?) vasemmalle +5 ja oikealle -(?) Liittimenä miulla on Boschin kolmenapainen (yllätys yllätys). Sovitaan vaikka, että klipsipuoli ylöspäin (Eli tuo mikä painetaan alas, jotta liitin lähtee anturista irti. Itse en pääse pariin päivään sitä mittaamaan, ja johtosarja megalle olisi muuten valmis, joten olis ihan jees jos joku sen muistaa.
Edit: Tarkennettakoon, että moottori on Audi 200TQ:sta, moottorin tyyppi mc1.
Kaasuläppäanturin johdotus
Moderator: Masi_K
Eri tyypin (anturin koodi jne.) antureissa voi olla ja on 'kytkentä' teknisiä eroja.
Yleensä näissä näyttäisi pinni 3 olevan potentiometriin ja pinnit 1, 2 potentiometrin päihin.
Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön, varminta on siis mitata - etsi yleismittarilla pinnit joiden välillä vastus ei muutu akselia kierrettäessä, jäljellejäävä = 'TPS in' signaali.
Yleensä näissä näyttäisi pinni 3 olevan potentiometriin ja pinnit 1, 2 potentiometrin päihin.
Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön, varminta on siis mitata - etsi yleismittarilla pinnit joiden välillä vastus ei muutu akselia kierrettäessä, jäljellejäävä = 'TPS in' signaali.