Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Teeli
Megasquirttaaja

Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B

Post by Teeli »

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä hukkakipinäpuolasta jossa on sytytyksen ohjain samassa? Löytynyt uudesta vw Jetasta.
http://www.tradenote.net/images/users/0 ... 674618.jpg
PQatPIT
Megasquirttaaja

Post by PQatPIT »

Onpa tutun näköinen!

Näyttää varsin samalta kuin US Partsin maahantuoman KMS-merkin puola/driveri-paketti. Jos on sama niin kai se ihan toimiva on, ei ainakaan ole kuullut huonoa. Ja tuskin autotehdas ihan mitä vaan kuraa laittaa autoihinsa, sitten kuitenkaan.

PQ
PQ
terokoo
Megasquirt aloittelija

Post by terokoo »

Samaa puolaa on mm Golf 4:ssä, Polossa, A4:ssä, koneina 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 8V, 2.0 8V.
Löytyy esim Motonetin tiskiltä noin 60e hintaan.
Olen käyttänyt monessa Megasquirt-projektissa, toimii hyvin, kunhan pitää latausajat pieninä.
Teeli
Megasquirttaaja

Post by Teeli »

Onko sinulla tietoa tuon liittimen pinnijärjestyksestä? Neljä nastaa näyttäisi olevan ja 2.-> taitaa olla +12 ja 4.-> maa...? Entäs latausaika?
teg
Megajumala

Post by teg »

terokoo wrote: Olen käyttänyt monessa Megasquirt-projektissa, toimii hyvin, kunhan pitää latausajat pieninä.
Siis onko tuossa sytkäpääte sisällä? Ja se ei osaa hoitaa latausaikoja?
mikko80
Kokenut Megasquirttaaja

Post by mikko80 »

terokoo wrote:Samaa puolaa on mm Golf 4:ssä, Polossa, A4:ssä, koneina 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 8V, 2.0 8V.
Löytyy esim Motonetin tiskiltä noin 60e hintaan.
Olen käyttänyt monessa Megasquirt-projektissa, toimii hyvin, kunhan pitää latausajat pieninä.
Mikäs liitin tohon sopii?
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
terokoo
Megasquirt aloittelija

Post by terokoo »

Pinnit
1- syt A
2- 15-virta
3- syt B
4- gnd

Käy sama liitin kun esim VAG 1.8T uudemmat erillispuolat, tai uudemmat VAG lambda-anturit.

Latausaikoja olen laitellut 3 ja 5ms väliin, en tiedä mikä olis optimi, mutta tuolla toimii, eikä lämpene.
On siis pääteaste sisäänrakennettuna tuossa, kyllä.
Teeli
Megasquirttaaja

Post by Teeli »

Kiitoksia terokoo! Eiköhän se noilla tiedoilla lähde pelaamaan.
moikki
Megasquirttaaja

Post by moikki »

Minkälaista kytkentää porukat on käyttänyt tällä puolalla? led 17 ja 19? ja 1k ylösvetovastukset?
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja

Post by jakonen »

mulla on led 17 ja 19. 100ohm ylösvedoilla ja ongelmitta toimii.
Kris-se
Megasquirt aloittelija

Post by Kris-se »

moro.

pitääkö spark inverted olla yes tälle puolalle trigger returnia käytettäessä?

kiitoksia vinkeistä jo etukäteen
moikki
Megasquirttaaja

Post by moikki »

Multa pimeni nyt tuo led19 lähtö, trankun vaihoin mut ei avittanut, mitäs seuraavaksi tutkinnan alle? Älyääkö mega jos vaihan led18 toisen lähön kun sehän spark c?

Edit: Ledi tais palaa kokoajan.
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja

Post by jakonen »

spark output inverted:NO. muuten nousee savu... arvaa mistä tiedän
:wink:
jarppijeij
Megasquirt aloittelija

Post by jarppijeij »

Ekaa kertaa elämässä värkkään megan kans ja tämmönen hukkakipinäpuola on hankittuna. Kipinää ei näy mailla halameilla. Kertokaahana ny mistä lähetään vikaa purkamaan. Loovana tuommonen perus B&G v2.2 josa on 2 sytkäkiveä 1kohm ylösvedoilla.
Obi-Lan
Megasquirttaaja

Post by Obi-Lan »

Jos saan kysyä niin miten jengi on näitä poikittaiskoneisissa kiinnitellyt paikoilleen?
AJ
Kokenut Megasquirttaaja

Post by AJ »

jarppijeij wrote:Loovana tuommonen perus B&G v2.2 josa on 2 sytkäkiveä 1kohm ylösvedoilla.
No siinähän se vika on kun tämän kanssa ei tarvita sytkäkiviä kun ne on jo tuossa puolapaketissa itsessään..
Obi-Lan
Megasquirttaaja

Post by Obi-Lan »

Ekaa kertaa elämässä värkkään megan kans ja tämmönen hukkakipinäpuola on hankittuna. Kipinää ei näy mailla halameilla. Kertokaahana ny mistä lähetään vikaa purkamaan. Loovana tuommonen perus B&G v2.2 josa on 2 sytkäkiveä 1kohm ylösvedoilla.
Mulla on vähän samanlainen case ton oman purkin kanssa kun päätekivet on lyöty sinne jo valmiiksi. Pienen selvittelyn perusteella homma ilmeisesti onnistuu niin, että laitetaan toiset ylösvetovastukset vielä transistorien väliin ja käännetään sytkän asetus päinvastoin (inverted -> normaali jos oikein käsitin). En anna takuita kun en ole itse kokeillut vielä :roll:
Neppo
Megasquirttaaja

Post by Neppo »

Milla numerolla kyseinen puola kulkee Motonetissä?

Onko kysessää 10-1141, 10-8009 vai joku muu?

Ja asetuksina voisi siis kokeilla esim.:

Spark Inverted: No
Dwell: 3-5ms

Ja voiko tuon kanssa käyttää 1k ylösvetoja? 100ohm näyttäisi viestien mukaan toimivan, mutta tuota 1k ylösveto asiaa ei ole kommentoitu.
Harri_82
Megasquirttaaja

Post by Harri_82 »

Ite sain ainaki tuolla 10-1141 numerolla
Obi-Lan
Megasquirttaaja

Post by Obi-Lan »

Eli 1k pullup signaalijohdon ja +12V väliin, sekä Going Low niin lähti käyntiin eikä puola ainakaan ensitesteissä palanut :wink:

Neuvottiin tekemään niin, että mittaa sekä low että high asetuksella että kummalla tulee +12V signaalijohtoon ja käytetään sitä millä tulee nollaa. Sitten jos kummallakaan asetuksella ei tule, tarvii pullupin tai jossain on vikaa.
harry81
Megasquirt aloittelija

Post by harry81 »

Mistäs ootte hommannu sopivat sytytysjohdot tollaselle puolalle. Tai edes puolaan sopivat liittimet. Kysyin Alppilan Autohuollosta hintaa johdoille. Neljä johtoa joihin puolaan sopivat päät, ja toiseen päähän liitimet jotka saan kierrettyä noihin cossun hattuihin maksais 160€. Tuntuis vähä kalliilta.
PQatPIT
Megasquirttaaja

Post by PQatPIT »

harry81 wrote:Tuntuis vähä kalliilta.
Nooh, halvalla ei ole koskaan ennenkään saanut mitään hyvää. Tiedän minkälaisia materiaaleja AA käyttää johtoihin ja voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä että ne kestävät ja eivät hukkaa kipinäenergiaa vanhoinakaan. Käytän itse samoja tarvikkeita ja olen ollut tyytyväinen niihin.
PQ
kjb
Megasquirt aloittelija

Post by kjb »

Itse olen skottina käyttänyt tän puolan kanssa ihan mutanetin sinisiä silikonisytytysjohtimia (halvimpia mahdollisia :lol: ) ja hyvin lukittuvat puolan päähän.
Eilen taisin kyllä käräyttää trankun ton paketin sisältä.
Liekö ollut tilapäinen häiriö värinäössä tms mutta tuli kytkettyä +12v ja spark B ristiin pidemmäksi aikaa.

Tää puola oli siis vuoden verran käytössä ilman ongelmia kunnes se siirtyi autosta toiseen ja rikoin ton nyt luultavasti ihan omilla hölmöilyillä sitten. Täytyy hakea uus murkula mutanetistä ja kokeilla tänään uudelleen...
Obi-Lan
Megasquirttaaja

Post by Obi-Lan »

VW orggisjohdot (beru) samalle puolalle tais olla jonkun 60-70e.. Tosin piti vaihtaa tulpat uudemman mallisiin. Tosin autokin on VW niin monet uudemmat osat käy pienellä sovittamisella tuohon.
wilikki
Megasquirttaaja

Post by wilikki »

ACCEL SUPERSTOCK 8mm tulpanjohtojen rakennussarja maksaa 44€ A1-Autovärissä kempeleessä ainakin. On kasikoneensarja kylläkin, mutta tekeepähän kahdet johdot.
JaniM
Megajumala

Post by JaniM »

Mistäs noita puolan liittimiä olette ostaneet?
mxu
Megasquirt aloittelija

Post by mxu »

Käytetty, purkutyökaluin osiks. Tuolta vois saada uusia...
JaniM
Megajumala

Post by JaniM »

Juu uusia olis hakusessa mahdollisesti.
wilikki
Megasquirttaaja

Re:

Post by wilikki »

JaniM wrote:Juu uusia olis hakusessa mahdollisesti.

Mulla on 8 mm johdoille uusia. Minkälaisia tarttet, suoria vai 90 asteisia ja minkälaiselle puolalle?

Voin pistää kirjekuoressa tuleen, jos löytyypi sopivia.
JaniM
Megajumala

Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B

Post by JaniM »

Tarkoitin moduuliliittimiä.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
Post Reply