Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Moderator: Masi_K
Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä hukkakipinäpuolasta jossa on sytytyksen ohjain samassa? Löytynyt uudesta vw Jetasta.
http://www.tradenote.net/images/users/0 ... 674618.jpg
http://www.tradenote.net/images/users/0 ... 674618.jpg
Mikäs liitin tohon sopii?terokoo wrote:Samaa puolaa on mm Golf 4:ssä, Polossa, A4:ssä, koneina 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 8V, 2.0 8V.
Löytyy esim Motonetin tiskiltä noin 60e hintaan.
Olen käyttänyt monessa Megasquirt-projektissa, toimii hyvin, kunhan pitää latausajat pieninä.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
-
- Megasquirt aloittelija
Mulla on vähän samanlainen case ton oman purkin kanssa kun päätekivet on lyöty sinne jo valmiiksi. Pienen selvittelyn perusteella homma ilmeisesti onnistuu niin, että laitetaan toiset ylösvetovastukset vielä transistorien väliin ja käännetään sytkän asetus päinvastoin (inverted -> normaali jos oikein käsitin). En anna takuita kun en ole itse kokeillut vieläEkaa kertaa elämässä värkkään megan kans ja tämmönen hukkakipinäpuola on hankittuna. Kipinää ei näy mailla halameilla. Kertokaahana ny mistä lähetään vikaa purkamaan. Loovana tuommonen perus B&G v2.2 josa on 2 sytkäkiveä 1kohm ylösvedoilla.

Milla numerolla kyseinen puola kulkee Motonetissä?
Onko kysessää 10-1141, 10-8009 vai joku muu?
Ja asetuksina voisi siis kokeilla esim.:
Spark Inverted: No
Dwell: 3-5ms
Ja voiko tuon kanssa käyttää 1k ylösvetoja? 100ohm näyttäisi viestien mukaan toimivan, mutta tuota 1k ylösveto asiaa ei ole kommentoitu.
Onko kysessää 10-1141, 10-8009 vai joku muu?
Ja asetuksina voisi siis kokeilla esim.:
Spark Inverted: No
Dwell: 3-5ms
Ja voiko tuon kanssa käyttää 1k ylösvetoja? 100ohm näyttäisi viestien mukaan toimivan, mutta tuota 1k ylösveto asiaa ei ole kommentoitu.
Eli 1k pullup signaalijohdon ja +12V väliin, sekä Going Low niin lähti käyntiin eikä puola ainakaan ensitesteissä palanut
Neuvottiin tekemään niin, että mittaa sekä low että high asetuksella että kummalla tulee +12V signaalijohtoon ja käytetään sitä millä tulee nollaa. Sitten jos kummallakaan asetuksella ei tule, tarvii pullupin tai jossain on vikaa.

Neuvottiin tekemään niin, että mittaa sekä low että high asetuksella että kummalla tulee +12V signaalijohtoon ja käytetään sitä millä tulee nollaa. Sitten jos kummallakaan asetuksella ei tule, tarvii pullupin tai jossain on vikaa.
Mistäs ootte hommannu sopivat sytytysjohdot tollaselle puolalle. Tai edes puolaan sopivat liittimet. Kysyin Alppilan Autohuollosta hintaa johdoille. Neljä johtoa joihin puolaan sopivat päät, ja toiseen päähän liitimet jotka saan kierrettyä noihin cossun hattuihin maksais 160€. Tuntuis vähä kalliilta.
Nooh, halvalla ei ole koskaan ennenkään saanut mitään hyvää. Tiedän minkälaisia materiaaleja AA käyttää johtoihin ja voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä että ne kestävät ja eivät hukkaa kipinäenergiaa vanhoinakaan. Käytän itse samoja tarvikkeita ja olen ollut tyytyväinen niihin.harry81 wrote:Tuntuis vähä kalliilta.
PQ
Itse olen skottina käyttänyt tän puolan kanssa ihan mutanetin sinisiä silikonisytytysjohtimia (halvimpia mahdollisia
) ja hyvin lukittuvat puolan päähän.
Eilen taisin kyllä käräyttää trankun ton paketin sisältä.
Liekö ollut tilapäinen häiriö värinäössä tms mutta tuli kytkettyä +12v ja spark B ristiin pidemmäksi aikaa.
Tää puola oli siis vuoden verran käytössä ilman ongelmia kunnes se siirtyi autosta toiseen ja rikoin ton nyt luultavasti ihan omilla hölmöilyillä sitten. Täytyy hakea uus murkula mutanetistä ja kokeilla tänään uudelleen...

Eilen taisin kyllä käräyttää trankun ton paketin sisältä.
Liekö ollut tilapäinen häiriö värinäössä tms mutta tuli kytkettyä +12v ja spark B ristiin pidemmäksi aikaa.
Tää puola oli siis vuoden verran käytössä ilman ongelmia kunnes se siirtyi autosta toiseen ja rikoin ton nyt luultavasti ihan omilla hölmöilyillä sitten. Täytyy hakea uus murkula mutanetistä ja kokeilla tänään uudelleen...
-
- Megajumala
Käytetty, purkutyökaluin osiks. Tuolta vois saada uusia...
-
- Megajumala
-
- Megajumala
Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B
Tarkoitin moduuliliittimiä.