Pätkii, rötää tms.
Moderator: Masi_K
Pätkii, rötää tms.
Joo eli missähän mahtaa olla vikaa kun eilen säädettiin seoksia kohalleen ja saatiinkin aika hyväksi jo bensa kartta.
Sitten illalla kattelin logia ja huomasin että toinen suutinpankki ruiskutti tuplat kaiken aikaa.
No tänään sitten vaihdoin yhdenaikaisen ruiskutuksen ja säädettiin uudestaan seolset kohdalleen.
Mutta nyt kun alkaa kone ahtaa niin ei jaksa kiertää. Rötää ja pätkii vaan.
Osaako kukaan sanoa että mistä mahtaa johtua?
Sitten illalla kattelin logia ja huomasin että toinen suutinpankki ruiskutti tuplat kaiken aikaa.
No tänään sitten vaihdoin yhdenaikaisen ruiskutuksen ja säädettiin uudestaan seolset kohdalleen.
Mutta nyt kun alkaa kone ahtaa niin ei jaksa kiertää. Rötää ja pätkii vaan.
Osaako kukaan sanoa että mistä mahtaa johtua?
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 7
- Joined: Thu May 14, 2009 9:36
- Contact:
vanhat kuulosuojaimet ja niihin poraat reijän minne tunket letkun toisen pään. toinen pää lohkoon tai kantee kiinni. letkun laadulla on sitten väliä. itellä ei toimnut pehmeellä kirkaalla muoviletkulla. vaihoin kovaan muoviputkeen ni toimi paremin.Huumori wrote: Oisko kellään hyviä ohjeita naku-kuulokkeiden tekoon että vois neki kuunnella?
Lainaan tätä topiikkie ku pätkii/rötää kans.
Eli muuten toimii hyvin mutta 3000 kohalla räkii ja n.3800 jälkeen iha hirvee räkiminen. Paikallaanki ku kierättää sinne niin iha ku rajottas mutta kaikki on käyty moneen kertaan läpi. Purkki on ollu jo montavuotta samassa autossa mutta nytte vaihon rikkeröinnin ja laiton hukkakipinän ja tein johtosarjan uusiksi.
Eri tulppia on kokeiltu
3 eri tulpan johtoja
uutta hukkakipinäpuolaa
hall menevää johtoa eri paikassa ja kokonaan toisella johollaki
3 eri suuttimia ja nytte on sillekki uudet johot iha eri paikassa
hall likemmäs ja kauvemmas
toista hall anturia
telinettä vahvistettu yms.
rossun,opton ja suuttimien piirit on vaihettu
koodia on ajettu varmaan 5 kertaa
tps,hall,sytkälähöt ja mappi/iat on suojatuilla johtoilla.
Rikkeri pyörä on melkein samallainen ku wagnerin tekemät 12-1 rikkerit mutta 8mm leveät hampaat. eli olikoha nyt 15mm pitkät ja 13mm korkeat hampaat.
Toisessa autossa wagnerin rikkerillä (kuin myös 2 kaverilla) ei ole mitään ongelmaa.
Kaikki nuo kokeilut ja ei mitään eroa. Muuttus ees johonki suuntaan niin tietäs missä mättää.
Enää ei ole muuta vaihto ehtoa ku kokeilla toista poksia.
Lokia on mistä kyselijöille lähettää s-postina.
Sielä näkyy hyvin tuo sekoaminen.
Se tuossa viittais että ei tulis rikkeröinnistä koska 4->2 vaihteelle pakottamalla yli 6000 kieroksilla kierosluku on tasaista niin ku pitää olla ennen ku koskee kaasuun. Siitä se seonnut elämä sitte alakaaki
Ja laitetaanha vielä että kone on vakio tojon 7A-FE.
No nytte on vaihettu koko poksi ja ei kummene. Eli uutta rikkeriä tekee/sovittaa.
Eli muuten toimii hyvin mutta 3000 kohalla räkii ja n.3800 jälkeen iha hirvee räkiminen. Paikallaanki ku kierättää sinne niin iha ku rajottas mutta kaikki on käyty moneen kertaan läpi. Purkki on ollu jo montavuotta samassa autossa mutta nytte vaihon rikkeröinnin ja laiton hukkakipinän ja tein johtosarjan uusiksi.
Eri tulppia on kokeiltu
3 eri tulpan johtoja
uutta hukkakipinäpuolaa
hall menevää johtoa eri paikassa ja kokonaan toisella johollaki
3 eri suuttimia ja nytte on sillekki uudet johot iha eri paikassa
hall likemmäs ja kauvemmas
toista hall anturia
telinettä vahvistettu yms.
rossun,opton ja suuttimien piirit on vaihettu
koodia on ajettu varmaan 5 kertaa
tps,hall,sytkälähöt ja mappi/iat on suojatuilla johtoilla.
Rikkeri pyörä on melkein samallainen ku wagnerin tekemät 12-1 rikkerit mutta 8mm leveät hampaat. eli olikoha nyt 15mm pitkät ja 13mm korkeat hampaat.
Toisessa autossa wagnerin rikkerillä (kuin myös 2 kaverilla) ei ole mitään ongelmaa.
Kaikki nuo kokeilut ja ei mitään eroa. Muuttus ees johonki suuntaan niin tietäs missä mättää.
Enää ei ole muuta vaihto ehtoa ku kokeilla toista poksia.
Lokia on mistä kyselijöille lähettää s-postina.
Sielä näkyy hyvin tuo sekoaminen.
Se tuossa viittais että ei tulis rikkeröinnistä koska 4->2 vaihteelle pakottamalla yli 6000 kieroksilla kierosluku on tasaista niin ku pitää olla ennen ku koskee kaasuun. Siitä se seonnut elämä sitte alakaaki

Ja laitetaanha vielä että kone on vakio tojon 7A-FE.
No nytte on vaihettu koko poksi ja ei kummene. Eli uutta rikkeriä tekee/sovittaa.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Nyt toimii. Porasin tasapainotuskoloja ja samalla huomasin että piru. Oli tullu eka hammas seiite pitempi ku muut. Oli kyllä etupuolella et eihä se pitäs vaikuttaa siihe rikkeröintiin. Jyrsin samalaiseksi ku muuta ja heti toimii niinku pitää.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 3
- Joined: Tue Dec 28, 2010 11:21
Mega asennettu autoon, yrittää ja yritäää ja välillä horähtää käyntiin ja sit sammuu. Poksahtelu, paukahtelu kuuluu konehuoneen puolelta imusarjasta. Hmm.. eli laihalla käy? Sen verran starttailu, et puolet pakosarjasta lämmin ja toinen puoli taas ei...
Niin, kun starttaa kierrosluku megan mukaan pysyy siellä 150-200 välillä, mut kun hörähtää se hyppää tuonne 1500-2500 väliin pomppimaan.. maadoitus ongelma, vai ?
Niin, kun starttaa kierrosluku megan mukaan pysyy siellä 150-200 välillä, mut kun hörähtää se hyppää tuonne 1500-2500 väliin pomppimaan.. maadoitus ongelma, vai ?
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 3
- Joined: Tue Dec 28, 2010 11:21
En kerennyt/muistanut vielä ottaa sitä tiedostoa, kun asiat kärvistyivät siihen pisteeseen että auto tilttasi lopullisesti. Keskelle liikennevaloja auto suvaitsi sammua komean paukahduksen kera(pakoputkesta). Myöhemmin sain auton käyntiin ja se pelasikin melkein puolituntia kunnes armoton liekki/pauke rintama pakoputkesta, kone sammui, ei lähde enää käyntiin. Välillä muutaman kierroksen pysyy käynnissä ja paukkeen saattelemana sammuu
Hall-anturi saattaa olla paskana. Jos kerran lupailee jäähdyttelyn jälkeen.miikel wrote:En kerennyt/muistanut vielä ottaa sitä tiedostoa, kun asiat kärvistyivät siihen pisteeseen että auto tilttasi lopullisesti. Keskelle liikennevaloja auto suvaitsi sammua komean paukahduksen kera(pakoputkesta). Myöhemmin sain auton käyntiin ja se pelasikin melkein puolituntia kunnes armoton liekki/pauke rintama pakoputkesta, kone sammui, ei lähde enää käyntiin. Välillä muutaman kierroksen pysyy käynnissä ja paukkeen saattelemana sammuu
Ps. Onko sulla nyt pyörijä nastan kohdalla kun kipinä tulee? Jos ei niin sitä tulta kyllä riittää helposti hall-anturille saakka, eli voi rikkoo sen.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Apr 01, 2008 17:59
Re: Pätkii, rötää tms.
Voisiko joku hieman auttaa ms1v2.2 kanssa. Ajelin autolla (205 1.9 gti) koko talven ja se pelasi hyvin, mutta nyt kelien lämmettyä ei pelaa enää kun lämmöt moottorissa nousee sinne käyntilämpötilaan. Saan auton pysyyn hyvin käynnissä mutta pienikin kosketus kaasuun ja innovate näyttää että AFR menee 20 ja kone pätkäisee aivan kuin kokonaan bensan tulo katkeaisi. Kummiskin kylmempänä voi ajaa hyvästi, mutta kun kone lämpee niin intake temp on noin 80 c, tälle ei varmaa mahda mitään kun autossa on vakioputsari ja putki ottaa ilman maskista. Säädöt lienee jostain kohtaa perseellään mutta mistä, pitäisihän megan osata annostella kuumaankin ilmaan bensaa sopivasti mutta vaikka kuin rassaan karttoja niin ei mikään auta tohon pätkäsyyn. Minulla on siis fuel only ja closed loop idle jonka tosin otin pois käytöstä mutta ei vaikuttanut asiaan. Megatunessa näykyy lämmöt oikein ainakin sen perusteella mitä mittasin toisella mittarilla kannesta ja imusarjasta. Alan olla sen verran epätoivoinen että taidan laittaa Jetronicin kohta takas kunnes joku tulee neuvomaan miten homma hoidetaan oikeaoppisesti.
205 GTI 1.9 MS2 V3.0 extra
Re: Pätkii, rötää tms.
Vaihda intake air temp anturin paikka sellaiseen että se näyttää oikein. Vaparikoneessa voit siirtää sen johonki ihan muuallekkin kuin imusarjaan/putsariin.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Tue Apr 01, 2008 17:59
Re: Pätkii, rötää tms.
Eli siis se voi olla vaikka maskin välissä mistä ilma otetaan sisään. Minusta se tuntuu vaan hieman oudolle kun mietin että se ilma varmaa kerkee kyllä kuumentuakin siinä aika tavalla ennen moottoriin pääsyä matalemmilla kierroksilla koskapa koko imuputkisto on helkkarin kuuma. Ehkä juuri siksi se toimiikin korkeemmilla kierroksilla oikein kun ilma ei ehdi lämpeämään siellä sarjassa virtauksen ollessa suurempi. Voisi melkein pitää suunnitteluvirheenä putsarikotelon asennusta pakosarjan päälle.
205 GTI 1.9 MS2 V3.0 extra
Re: Pätkii, rötää tms.
Lisäksi kannattaa tarkistaa anturin kalibrointi vielä kertaalleen jos et ole ihan varma, että se on tehty oikein. Käytettäessä jotain "kai se on sinne päin" kalibrointitiedostoa lämpötilan mittaus saattaa olla lähellä oikeaa jossain lämpötilassa mutta poskellaan muualla.
Joka tapauksessa tuo 80°C kuulostaa epäilyttävän korkealta. Melko varmasti anturi lämpenee koneen lämmöstä tai sitten kalibrointi on pielessä. Ainakin jos ilma otetaan kylmänä sisään putsarille.
Joka tapauksessa tuo 80°C kuulostaa epäilyttävän korkealta. Melko varmasti anturi lämpenee koneen lämmöstä tai sitten kalibrointi on pielessä. Ainakin jos ilma otetaan kylmänä sisään putsarille.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85