Nyt löyty tuommonen "köyhän miehen" ratkasu tuohon ongelmaan ja näyttää toimivan ainaki testitilanteessa.
Piti kytkeä rele antamaan 555:n triggerille ylösveto takaisin samalla hetkellä kun quickshifteristä tulee signaali, mutta kun rele on hitaampi(käytössä olevan releen toimintanopeus~2ms, max 5ms) kytkeytymään kuin virran nopeus johdossa niin 555:lle tulevan triggauspulssin aika on sama kuin releen kytkeytymisnopeus(<5ms), joka käy hyvin tälle kokoonpanolle.
Eli shifterin kytkin kytkee 555:n triggauksen maihin--->555 sis. meno aktivoituu--->rele vetää <5ms päästä 555:n triggauksen takaisin("katkaisee" shifterin ~150ms kytkimen pidon) ylös ja pysyy kytkeytyneenä niin kauan kuin shifteriltä tulee signaalia, joten 555:n triggauspulssi ei ylitä koskaan 5ms:a.
Lähtöpulssi taas säädetään lähdön C*R(potentiometri tai 12-asent.kiertokytkin+sopivat kiinteät vastukset) yhdistelmällä, flat shiftin käytännönarvoihin ~30-90ms, jolla voikin sitten ohjata esim. transistoria, relettä ym, joka kytkee maihin megan launch(+flat shift)-nastaa.
Säädetty ulostulopulssi 42ms
Pitempi ulostulopulssi 92ms
Tuosta viellä koota piirilevylle, tunkeminen megan boxiin, pultata pyörään kiinni ja testaamaan.
Tätähän voi käyttää missä vaan laitteessa säädettävänä shifterinä kunhan on esim. cordonan quickshifter tms ja tämä em.kytkentä.
Kaasaripeleissä ja missä ei ole muuten elektroniikkaa, pystyy ohjaamaan vaikka releillä puolia, mutta sehän toimii vaan sytkän katkojana, mutta aika on säädettävissä. Cordona ainaki siitä hyvä että kytkee vaan 1 kerran("pulssi") vaikka vaihdepoljinta pidetään pohjassa ja aina uus pulssi, kun polkastaan uudestaan.
Tottakai toimii myös muilla ns.kytkevillä komponenteilla, kun tuossa mun kytkennässä rele katkaisee pulssin vaikka kytkin olis kuin kauan päällä.
Kytkentää pystyy käytännössä muuttamaan siten, että siihen saa säädön, jolla säädetään shifterin toimintakierrosluku esim. toimii vaan yli 5000rpm jne. Mutta ite ei tarvi tuota, kun megassa säädetään ne ohjelmallisesti.