
Turboksi ja kuuleriksi tulee nuo mitä on tällä hetkelläki tuossa bensakoneessa joten nekään ei ihan hetkeen pitäs ahistaa. Turbo tulee varmasti ahistamaan kuhan saadaan se rivipumppu jonkunlaisiinkaan säätöihin. Tuo to4 on alun pitäin valmetin kutosdieselin kylestä. Moottori on majaillu korjausjunassa joten koneen mallia en tähän hätään muista.
Laatikoksi jätän tuon m40 johon sovitan dieselin m45 kytkinkopan. Siks tuo laatikko ku siinä on paremmat välitykset kuin m45 ja tuohon m40 on sintterikytkin. Heikompihan tuo on mut tarkotus on muutenki välttää mitään älyttömiä alavääntöjä.
Testikoneessa tullaan kokeilemaan ajan kanssa kaikennäköistä ja mitataan ja dokumentoidaan kaikki muutokset ja mittaukset niin nähdään miten mikäkin mihinki vaikuttaa. Megasta aattelin rakennella jonkunlaista tiedonkeruuta että nähdään vähän mitä koneessa millonki tapahtuu.
Saikohan megaan liitettyä useampaa paineanturia? Eikös bensan- ja öljynpaineita jotenki saanu näkyville megan logiin? Niillähän sais jo mitattua kuulerin molemmin puolin ja lisäksi pakopaineet.
Kaveri joka on mukana tässä projektissa on rakennellu nuita vw:n nelos diisselikoneita. Viimesin 1.9 oli antanu penkissä reilu 150 kw n. 4000 kierroksella ja sen jälkeen tippu tehot. Syyksi selvis kotona et kaasuvaijeri löysällä n. 1,5 senttiä ja sen kiristämisen jälkeen vetoja riitti 6000 asti. Ei sit penkittäny sitä enää ku möi caddyn korin pois missä tuo kone oli.